Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa allesammen... Det er en pest at kunne få penge fra fagforening i sverige, er vi enig ?? Nå men jeg gør det altså meget kort, jeg skal klage over en afgørelse alfakassen har truffet hvor skal den klage sendes hen? eller kan der overhovedet klages ? Vh Jack

Besvaret

Det en meget lang historie, men kort og godt er det at jeg mener at jeg er berettiget til akasse betaling fra den dato jeg melder mig ledig. Men der er gået noget kuk i det, da jeg ringer til øresunddirekt får jeg at vide jeg skal melde mig ledig i danmark mens min sag bliver flyttet op til Sverige og det gør jeg så, da min sag så ligger i sverige så mener svenskerne at jeg skulle have meldt mig ledig her i sverige, fra den dato jeg flyttede min akasse. Men de har selv oplyst at jeg skulle gøre det i Danmark og nu påstår de at jeg skulle have gjort det i sverige. Logik siger også sverige ,men da det er første gang, og jeg i god tro, gjorde jeg det i Danmark. 3 mdr går tabt fordi det tog så lang tid....de vil heller ikk acceptere at jeg har meldt mig ledig Danmark, selvom de selv har oplyst mig det, jeg har alt på det hvornår jeg har snakket med dem og hvem det var, så jeg håber jeg står lidt stærk i min sag. Danmark vil heller ikke betale...jeg står og ik har fået akasse i 3 mdr...aner ikke hvem der skal dække mine tab...

Besvaret

Hmmm, jeg fandt det tror jeg...:) Allmänna frågor om Alfa-kassan Hur överklagar jag Alfa-kassans beslut? Om du inte är nöjd med Alfa-kassans beslut kan du begära att få beslutet omprövat. Om du inte är nöjd med omprövningens resultat kan det nya beslutet överklagas till Länsrätten. Länsrättens dom kan vidare överklagas till Kammarrätten, och som sista instans kan beslutet överklagas till Regeringsrätten. Både Kammarrätten och Regeringsrätten kräver prövningstillstånd. Du måste begära omprövning eller överklagan inom två månader från den dag du fått ta del av beslutet.

Besvaret

Endnu et eksempel på den manglende interering af systemerne Man føler sig indimellem statsløs Vil gerne høre hvad din sag ender med

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...