Guest Mogens Skrevet December 9, 2005 Rapporter Skrevet December 9, 2005 Hvad er forsikringspræmien på eksotiske liebhaver biler? - er der nogle eksempler i denne læserkreds? (Ferrari, Lamborghini osv.)
Guest Trine Besvaret December 9, 2005 Rapporter Besvaret December 9, 2005 Er det ikke den type biler hvor man er ligeglad med forsikringspræmien?? Jeg kender kun til en der kører Ferrari og han har ondt i hovedet idag.. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3623
thomas_lund Besvaret December 10, 2005 Rapporter Besvaret December 10, 2005 911 c4 fra 2000. Betaler ca. 12k svenske for en fuld kasko hos Salus med diverse tillægsforsikringer. Er 32 og bor "på landet" mellem Malmø og Vellinge.
Guest Mogens Besvaret December 10, 2005 Rapporter Besvaret December 10, 2005 911 c4 fra 2000. Betaler ca. 12k svenske for en fuld kasko hos Salus med diverse tillægsforsikringer. Er 32 og bor "på landet" mellem Malmø og Vellinge. OK - kræver man en hel masse for at få den igennem. (alarm, overvågning, 3-4 forsikringer osv.) Lyder jo ligefrem som en rimelig pris :)
thomas_lund Besvaret December 10, 2005 Rapporter Besvaret December 10, 2005 Næææ - ikke noget særligt som sådan. Porschen har indbygget alarm + startspærre, hvilket jeg også tror er påkrævet. Og så har jeg sagt, at ingen under 25 kører den. Så ingen hokus pokus. Jeg har ikke engang andre forsikringer hos dem. Og selvrisiko er på en ~2500 hvis jeg husker rigtig.
Michael Stilling Besvaret December 12, 2005 Rapporter Besvaret December 12, 2005 Der er et alternativ hvis altså i kan nøjes med at kører 500 mil pr år i den. Länsförsakringen har et produkt der hedder "entusiastförsakring" der er en række restriktioner ud over et maks på 500 mil pr år som f.eks skal du have en bil mere så det ikke er den eneste bil du har samt en aflåst garage, nogle p kældre i små ejendomme går også. Det kan lige så godt være nye biler som gamle det tager de ikke stilling til men de vurderer bilen om den er original og kan betraktes som en entusiastbil hvilket Porsche er selskrevet til at være. Jeg havde en ældre M5 fuldforsikret for 970 sek pr år, lav selv risk, der var ingen forskel da jeg hørte på en nyere M5, så det er et stærkt produkt hvis man kan nøjes det er svært med en porsche, men det går jo hvis man bruger en anden bil i det daglige. Det gør det lættere hvis du er medlem af en entusiastklub de samarbejder med i mit tilfælde BMW club sverige, de har egne vurderingsmænd mener også de har et samarbejde med Porsche klubben. Det er lidt besværligt i starten med godkendelse m.m men det er første gang så kører det.
thomas_lund Besvaret December 12, 2005 Rapporter Besvaret December 12, 2005 Porsche Club Sweden har en fantastisk forsikring. Det er sikkert den du omtaler Michael - bilen skal være 20 år gammel, i top tilstand. Så slipper man med meget meget få penge. Jeg har info og kontaktpersoner om nødvendigt
Michael Stilling Besvaret December 12, 2005 Rapporter Besvaret December 12, 2005 Nej det her gælder for alle biler og er et forsikringsprodukt de har hos Länsförsäkringen og har etableret et samarbejde med nogle klubber. du kan i princippet gå ud og købe en carrera GT til jeg ved ikke hvor mange mill og får en entusiast forsikring på den den er måske lidt dyrer men langt fra hvad den ellers koster. Du giver bare den hånd at du har aflåst garage, lover kun at kører 500 mil, originale alarmsystemer og det almindelige og dermed falder deres risiko vurderer de og de kvitterer med en billig præmie. Du skal have været medlem af entusiast klubben de samarbejder med et år før du kan få det igennem klubben, men så går det også nemmere end hvis det skal gå direkte via Läns egne vurderingsmænd. Men det er ikke et produkt de vifter meget med, det er henvendt til entusiast kredse. jeg hjælper gerne med kontakt til läns.
Guest Mogens Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Nej det her gælder for alle biler og er et forsikringsprodukt de har hos Länsförsäkringen og har etableret et samarbejde med nogle klubber. Jeg hjælper gerne med kontakt til läns. Perfekt - ramt i øjet!
thomas_lund Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Nifty - godt at vide! Takker Michael
Guest Andreas, AutoPerformance Besvaret December 21, 2005 Rapporter Besvaret December 21, 2005 Man 35år, Vellinge Kommun, Körkort sedan 1988, 1500mil, 6000:- i självrisk. Ferrari 360 Spider 7850:-/år Ferrari 550 Maranello 8450:-/år Porsche 911 Turbo 12200:-/år MB SL500 11000:-/år Volvo V70 T5 -98 8400:-/år :-) Detta är premier som jag fått via IF eller Salus Mvh Andreas, AutoPerformance
Guest Mogens Besvaret December 21, 2005 Rapporter Besvaret December 21, 2005 Man 35år, Vellinge Kommun, Körkort sedan 1988, 1500mil, 6000:- i självrisk. Ferrari 360 Spider 7850:-/år Ferrari 550 Maranello 8450:-/år Porsche 911 Turbo 12200:-/år MB SL500 11000:-/år Volvo V70 T5 -98 8400:-/år :-) Detta är premier som jag fått via IF eller Salus Har du en villa og andre forsikringer (virksomhed), der måske gør, at du kan komme derned. "Villa" tæller meget, siger man hos IF. De nævnte præmier er jo helt menneskelige...
Andreas- AutoPerformance Besvaret December 21, 2005 Rapporter Besvaret December 21, 2005 Har villa hos IF, men rent allmänt är dessa bilar ganska billiga att försäkra. Din ålder och var du bor spelar däremot en betydande roll, 25år vid Nobeltorget i Malmö då kostar säkert samma bil 25-30.000:-/år
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu