Cat og Mar Skrevet December 10, 2005 Rapporter Skrevet December 10, 2005 Er der nogen der ved, hvor mange køretimer man SKAL tage ifølge loven her i Sverige? Hilsen Martin.
thsk Besvaret December 10, 2005 Rapporter Besvaret December 10, 2005 0 timer - (hvis reglerne ikke har ændret sig i de sidste par år). Man kan altid selv bestille tid til køreprøve som privatist, men jeg tror at man bliver bedømt lidt hårdere som privatist. Og så skal du også finde en der vil låne deres bil ud som du kan bruge til køreprøven.
Cat og Mar Besvaret December 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 11, 2005 0 timer - (hvis reglerne ikke har ændret sig i de sidste par år). Man kan altid selv bestille tid til køreprøve som privatist' date=' men jeg tror at man bliver bedømt lidt hårdere som privatist. Og så skal du også finde en der vil låne deres bil ud som du kan bruge til køreprøven.[/quote'] Hvad er en privatist? Kører man ikke bare i kørelærens bil, lige som i Dk?
thsk Besvaret December 11, 2005 Rapporter Besvaret December 11, 2005 Du kan læse mere her: http://www.vv.se/filer/326/korr_4.pdf Kort sagt så er en privatist en som ikke bliver meldt til køreprøven gennem en køreskole. Der er inget krav om att man skal ha taget køretimer i en køreskole.
seb Besvaret May 2, 2007 Rapporter Besvaret May 2, 2007 Skal man ikke op til nogen teoriprøve? Altså er det nok at gå op til en køreprøve? Har en ven der skal tage det i Sverige, efter han har fået taget det i Danmark. Jeg ved godt han kun må køre i Sverige.
nielsen.se Besvaret May 2, 2007 Rapporter Besvaret May 2, 2007 Skal man ikke op til nogen teoriprøve? Altså er det nok at gå op til en køreprøve?QUOTE] Jo du skal til teoriprøve. Og nej det er ikke nok med køreprøve.
kennet86 Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 hvor svære er de teori og køre prøver?, hvis nogle har prøvet.
Juff Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Du får adgang via internettet til at teste/øve prøverne... Men som sagt er det ikke nødvendigt at gå til teori eller tage køretimer... Længe leve Övningskör :)
nielsen.se Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Du får adgang via internettet til at teste/øve prøverne... Men som sagt er det ikke nødvendigt at gå til teori eller tage køretimer... Længe leve Övningskör :) Man skal dog lige godkendes, både som der modtager undervisning og den der underviser. Det er et kursus der kan tages på de fleste køreskoler.
Mic Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 De er strenge i Sverige. Antallet af køretimer ligger gennemsnitligt på 45 timer hvis du tager kortet hos en køreskole. Man skal køre perfekt, før man må komme til prøve. Det var i hvert fald min opfattelse. Teoriprøven er ikke så svær. Man skal have 52 rigtige ud af 65 (tror jeg nok det er), men det er nødvendigt at kunne en del svensk. Jeg tog kort hos Värnhems Trafikskola. De er meget søde og forstår dansk. Det tog en evighed og kostede en formue, men jeg bestod da begge prøver første gang. Køreprøven foregik i snestorm, men det gik.
plup Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 De er strenge i Sverige. Antallet af køretimer ligger gennemsnitligt på 45 timer hvis du tager kortet hos en køreskole. Man skal køre perfekt, før man må komme til prøve. Det var i hvert fald min opfattelse. Teoriprøven er ikke så svær. Man skal have 52 rigtige ud af 65 (tror jeg nok det er), men det er nødvendigt at kunne en del svensk. Jeg tog kort hos Värnhems Trafikskola. De er meget søde og forstår dansk. Det tog en evighed og kostede en formue, men jeg bestod da begge prøver første gang. Køreprøven foregik i snestorm, men det gik. Hvor meget er en formue sådan ca? Og hvor lang tid tog det dig? Min mand skal til at tage kørekort, så det kunne være meget godt med lidt erfaringer :th2:
Juff Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Värnhems Trafikskola uha :o Grundpriser Körlektion Halka Teoripaket Uppkörningsavgift Handledarutbildning inkl. bokmaterial /intyg 350 kr 1500 kr 1000 kr 500 kr 400 kr Startpaket 5 körlektioner inkl. teoripaket 1900 kr 15 körlektioner inkl. teoripaket 4900 kr 25 körlektioner inkl. teoripaket 7900 kr Körlektioner 10 körlektioner 3 300 kr 20 körlektioner 6 400 kr 30 körlektioner 9 000 kr Intensivutbildning 30 körlektioner inkl. halka och teori 10 900 kr 40 körlektioner inkl. halka och teori 13 800 kr
Mic Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Hvor meget er en formue sådan ca? Og hvor lang tid tog det dig? Min mand skal til at tage kørekort' date=' så det kunne være meget godt med lidt erfaringer :th2:[/quote'] Jeg talte ikke, men jeg kørte 2-4 timer om ugen og det tog ½ år, ca. 40 timer tror jeg. Det er et problem når man først kan komme ud at køre sidst på eftermiddagen, når man er træt og uoplagt, og det er også svært at få timer så sent. Jeg tror mit kort kostede 15-20.000 SEK. Det er nok bedst at tage det som intensiv kursus. Det ville jeg gøre i dag.
plup Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Jeg talte ikke, men jeg kørte 2-4 timer om ugen og det tog ½ år, ca. 40 timer tror jeg. Det er et problem når man først kan komme ud at køre sidst på eftermiddagen, når man er træt og uoplagt, og det er også svært at få timer så sent. Jeg tror mit kort kostede 15-20.000 SEK. Det er nok bedst at tage det som intensiv kursus. Det ville jeg gøre i dag. What Ok, det er rimelig dyrt. Vi havde nu også talt om at intensiv kursus ville være bedst så det kan klares hurtigst muligt... puha..
Danielsito Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Jeg tog MC kørekort i efteråret. Det tog mig nøjagtigt 1½ måned og kostede rundt regnet 8.000 SEK. Det var i øvrigt også på Värnhems trafikskola. Jeg tog ingen teoritimer hos dem. Jeg nærlæste teoribogen og MC-teoribogen og tog nogen prøver på skolens computer, der skulle være bestået inden man kunne melde sig til teoriprøven. Min kørelærer besluttede, hvornår han mente jeg var klar til prøven. Jeg vil ikke anbefale nogen at køre privat övningskörning til MC kørekort. Jeg var i hvert fald selv rigtigt glad for at have været mange gange på banen med min lærer. Så lå alle bremse, undvige og manøvrebaner fuldstændigt på rygraden. :th2:
polar Besvaret May 3, 2007 Rapporter Besvaret May 3, 2007 Hej Er der nogen der ved, om man kan få teoribogen på englesk?? MVH Polar
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu