Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Se der er vi langt fra enige!
Altså hvis man ser bort fra det danske retsystem, som jo er bygget over folk kan tænke selv og ikke bare kan sagsøge fordi deres kat eksploderede fordi de prøvede at tørre den, så ved jeg ikke rigtig hvor meget kulturspecifikt jeg ser i hverdagen som skiller sig ud fra andre vestlige kulture. Kultur er noget udefinerbart, jeg har af nysgerighed oprettet en tråd, hvor jeg spørger hvad netop du (altså ikke kun dig brizz) mener er dansk eller svensk kultur.. Som Palle rigtig nok var inde på, så tænker folk jo ikke ens.. (Heldigvis) og derfor betyder kultur nok noget forskelligt for den enkelte. link til tråden: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=54674
Besvaret
Der er skrevet dagligt om det i aviserne pga. at det lige har været oppe til afstemning!
Tja.. det er vel også meget fornuftigt, og har næppe noget at gøre med at de ikke "tør" .... Hvis det bliver officielt, så skal alle offentlige dokumenter oversættes. Med andre ord. Nu kan man godt ha' et officielt dokument skrevet på t.ex. engelsk, uden nødvendigvis også at skulle skrive det på svensk.
Besvaret

Det er fordi, som de skriver i aviserne at de tør ikke på grund af de mange sprog der er i sverige, og der menes ikke dansk engelsk arabisk og så veidere men de modersmål sprog der er her som tales af svenskere til daglig i lapland og deroppe omkring ken sku ikke huske det:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...