Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi er lige flyttet ind i vores hus i Limhamn, men har fundet ud af at varmesystemet (vandbåren el) er lidt for georg gearløst til vores moderne behov og har besluttet at skippe det. Men til hvad, det mest oplagte er naturgas der ligger i vejen i forvejen i Limhamn området. Men for s... hvor er det dyrt at få installeret kedel af en svensk VVS/GAS firma 55-60.000 skr. + moms, dertil E-ON prisen som er 7000 skr. for at trække det til huset. Er der nogen der har nogle gode råd eller har fået naturgas og har nogle erfaringer i kan give videre. Alternativt jordvarme /jordvarmepumpe. Vores problem vedr. dette er bare at grunden kun er 360 m2, hvilket ikke er helt nok til et standard system, selvom jeg ved de findes i mindre målstok.

Besvaret

Før I skriver under, så se lige, hvordan det går med gaspriserne i Storbritannien og i USA for den sags skyld. Voldsomme stigninger på meget kort tid. Produktionen fra de engelske felter går ned, på grund af at reserverne svinder, så briterne nu må importere - og generelt går gaspriserne jo op sammen med olien. Gas er en behagelig energikilde, men personligt skulle jeg ikke nyde noget af den afhængighed. Så hellere pellets/brænde kombineret med solvarme - man kan da få en del for de penge... Men, smag og behag osv....

Guest michaelbo
Besvaret

overvej luftvarmepumpe kombineret med solvarme og eventuel luft/vand varmepumpe og kør el for resten

Besvaret

Jeg er også igang med det samme. Jeg har bare plads til det i haven. MEEEN kan ikke lige huske hvor jeg så det, men der findes også jordvarme til mindre haver. Så nogle billeder af systemet hvor det næsten var som en stor radiator som var gravet ned. Og altså ikke 300meter slange der skal graves ned med 1 meter i mellem. Meget smart hvis ikke man har pladsen til det normale system. Ved ikke hvordan priserne er, eller om det er et hit !

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...