Guest registreret:-) Skrevet December 15, 2005 Rapporter Skrevet December 15, 2005 Hvordan er det med ovennævnte? kvalificerer jeg mig hvis jeg står som bruger af kærestens køretøj, når jeg kører på weekend-arbejde i den, mens hun som ejer kører den i hverdagene og får befordingsfradrag for det?
Persson Besvaret December 15, 2005 Rapporter Besvaret December 15, 2005 Jeg går udfra at du mener fradraget for broen ? Befordringsfradraget er ens om du tager med tog eller kører bil - det der kan differenciere sig er brofradraget som afhænger af om du kører med tog eller i bil. Og her kommer det an på hvem der står som 'ejer' af brobizzen, og ikke køretøjet.
mrode Besvaret December 15, 2005 Rapporter Besvaret December 15, 2005 Nej, det er da ligemeget hvem der ejer brobizzen. Du kan få 50,- i fradrag for broafgiften hvis du kører i bil og er fører af bilen. Det afhænger ikke af om man er ejer af bilen eller brobizzen. Det kan dog give problemer at dokumentere overfor SKAT, at man har krav på fradraget, men det er jo en helt anden sag.
Guest Supermule Besvaret December 15, 2005 Rapporter Besvaret December 15, 2005 Brobizz'en skal være registreret til dig, før du kan få fradraget... Man kan ikke "låne" en bizz og stadig få fradraget, da dette så ikke kan dokumenteres.
Guest Trine Besvaret December 15, 2005 Rapporter Besvaret December 15, 2005 Nej, det er da ligemeget hvem der ejer brobizzen. Du kan få 50,- i fradrag for broafgiften hvis du kører i bil og er fører af bilen. Det afhænger ikke af om man er ejer af bilen eller brobizzen. Det kan dog give problemer at dokumentere overfor SKAT, at man har krav på fradraget, men det er jo en helt anden sag. Nej Mikkel det passer ikke. (medmindre det er ændret siden 2004) Du skal stå på kontrakten med Øresundsbroen før du kan trække broafgiften fra. Vi forhørte os da vi i starten kun havde 1 brobizz og svaret var ret klart. Du skal bruge dine kontoudtog fra broen som dokumentation for fradraget..
thomas_lund Besvaret December 15, 2005 Rapporter Besvaret December 15, 2005 Samme besked vi fik Vi (konen og jeg) kan ikke dele en brobizz. Ejeren af brobizzen er vedkommende som får fradraget.
mrode Besvaret December 15, 2005 Rapporter Besvaret December 15, 2005 Nej Mikkel det passer ikke. (medmindre det er ændret siden 2004) Du skal stå på kontrakten med Øresundsbroen før du kan trække broafgiften fra. Vi forhørte os da vi i starten kun havde 1 brobizz og svaret var ret klart. Du skal bruge dine kontoudtog fra broen som dokumentation for fradraget.. SKAT siger mange ting.. pointen er at du har krav på dit fradrag, men har utroligt svært ved at dokumentere det (som jeg også skrev). Ligningsvejledningen A.F.3.1.3.8 ), der dog omhandler passage over Storebælt (kan bruges analogt til A.F.3.1.3.9 der omhandler Øresundsbroen, har et afsnit om, at medkørende ikke modtager fradraget men kun føreren (den der har omkostningen af broafgiften) af bilen. Det væsentlige er, at den der afholder omkostningen også får fradraget, sådan fungere skattepraksis og i en ideel verden ville det også være sådan. Desværre kræver SKAT dokumentation, hvilket vanskeliggøre det at være fleksible for os dødelige.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu