Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Någon som vill hjälpa mig. Jag har fått fråga om olika områden i Köpenhamn som är bra/dåliga att bo i. Med den trafikvolym som jag ha på mit forum hinner vi långt fram i nästa år innan någon svarat på frågan. Någon som har några snabba tips? "Jag ska börja jobba i Köpenhamn i januari. Ska veckopendla till en början från Göteborg och håller kolla runt vart man kan tänka sig att bo. Hotell är inte ngt problem till en början men sen vill man ju ha nått annat. Vart bör man bo å inte bo. Det finns ju alltid vissa områden i alla städer som har sämre rykte och andra som har bättre. Jag kan inget om Köpenhamn så lite råd och tips skulle uppskattas!"

Besvaret

Pyha, det er et godt spørgsmål. Det kommer meget an på hvad du er ude efter og hvad du har penge til. København City, Frederiksberg, Nørrebro (København N), Vesterbro (København V) og Østerbro (København Ø) er ganske centrale og højt prissatte områder. De er generelt meget eftertragtede også af unge mennesker på grund af kort distance til studier, spændende caféliv og gode beliggenhed. Men samtidigt kan du også i begrænset omfang finde huse i de fleste af disse områder. Hvis du vil lidt længere ud finder du Valby, Amager, København SV, København NV etc., hvor priserne er en anelse lavere. Før jeg flyttede til Malmö boede jeg på Nørrebro og var glad det blandede udbud af kulturer og gode beliggenhed.

Besvaret

Vesterbro/Nørrebro: Multikulturelle med alt hvad det indebærer af charme, problemer og gode shawarmaer. Begge dele er dyre og byfornyede indenfor de sidste 10 år. Østerbro/Frederiksberg: De traditionelt rige områder. Frederiksberg siger man er fyldt af gamle damer og bøsser. Der er meget nydeligt, men også lidt kedeligt. Øbro er stedet for de godt betalte yngre mennesker og småbørnsfamiler. Masser af cafeer, Isoer, Irma og hvad der ellers følger med når folk bliver lidt "posh". Til gengæld har man Parken i nærheden, og er der noget bedre end at tage i Parken en søndag, drikke et par bajere og se FCK klaske et povinshold (eller endnu bedre: Brøndby). De lækre omegnsbydele med mange villaer er Valby, Rødovre, Hvidovre, Mørkhøj, søborg og Brønshøj (glemmer jeg nogen?). Der har man ca 25 min på cykel eller 15-20 min med off eller i bil til centrum, men det er selvfølgelig også hamrende dyrt. Kbh Nordvest er det næste sted der er ved at blive moderniseret, og er nok det sted man nu kan gøre de bedste køb. Der er dog ikke vildt spændende derude... Men jeg ville vælge Amager. Der er ikke de samme priser som på V- og Nbro, og med alt det byggeri der sker derude, vil priserne stige og stige og stige... Og så har man den fordel at man "rigtige" københavnere synes Amager er noget lort, og derfor skal man ikke konkurrere med dem :-) Ellers er der jo altid muligheden for at bo i Malmö, betale hus og bil i svenske zloty, mens man hiver danske dollars i løn ;-) Det er jo den de fleste herinde har valgt hæhæ---

Besvaret
De lækre omegnsbydele med mange villaer er Valby, Rødovre, Hvidovre, Mørkhøj, søborg og Brønshøj (glemmer jeg nogen?). Der har man ca 25 min på cykel eller 15-20 min med off eller i bil til centrum, men det er selvfølgelig også hamrende dyrt.
Ja du glemmer Vanløse... super sted lige optil Frederiksberg. Men jeg ville nok også hoppe på løsningen med de svenske pesetas...
Besvaret

Jeg boede på Amager før jeg flyttede hi..... - til Sverige. Amager er på nogle områder speciel. På ganske kort afstand fra Rådhuspladsen kan man finde åbne marker og der er aldrig langt til kysten. Priserne er vistnok stadig til at betale. Men - hvorfor ikke slå sig ned på den svenske side af Øresund som allerede foreslået. Sandsynligvis en tanke som ligger fjernt for en person, som kommer fra Göteborg - men egentlig ganke nærliggende - synes jeg (også)

Besvaret

Hvorfor skriver han egentlig ikke bare selv her på Sunddebat? Vil sige der er ikke ret mange steder i kbh jeg IKKE ville bo. Måske Mjølnerparken. Men det er vist også det.

Besvaret

GB: Noget der ville hjælpe på rådgivningen var om du oplyste, hvilken boligform du ønsker. Vil du købe/leje eller hvordan? Eller er det bare vores "bad neighborhood" debat der spøger, med dårlige områder i DK? :scared::laugh: Forstår dig godt, et område kan være populært, og 3 KM væk er det noget værre betonslumkvarter. Svært at generalisere da Kbh er ret stor.... og miljøet skifter over få kilometer. Ved det da jeg kørte som patruljevagt flere år i byen. Tommelfingerreglen må jo være at der hvor der er mange billige boliger, bor dem på offentlig forsørgelse i store mængder. Jo flere penge du ofrer på bolig, jo større sandsynlighed for "scandinaviske naboer".

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...