Gertsen Skrevet January 10, 2006 Rapporter Skrevet January 10, 2006 Hej. Nogen der kan fortælle lidt om Skanska byggeri? Jeg tænker på kvalitet, lydisolering. Ja alt information kan bruges. Jeg er selv ved at overveje at rykke til Malmø og tænker i Oxie og omegn, måske i en bolig fra Skanska. Forresten er jeg ny herinde så ved ikke om jeg har overset noget omkring dette emne.
Denise Besvaret January 10, 2006 Rapporter Besvaret January 10, 2006 Vi har lige selv købt et hus som skanska skal bygge så er selv interesseret i andre som har erfaringer med dem. Skal dog lige tilføje at det formentlig (og FORHÅBENLIGT) ikke kan samlignes med Skanska i Dk. Skanska i Dk er skandaløst.... undskyld de hårde ord, men synes ikke at de laver andet end noget byggesjusk (det jeg har gjort bekendtskab med). Bor selv i noget nybyggeri på lige nu (dog ikke i skanska's) og det er fint nok. Men de bygninger som Skanska har bygget rund omkring os (eks Grønningens Have) har ikke andet end fejl. En af mange fejl kan nævnes at de har glemt at lægge wcmembram i badeværelserne...! Hvilket ikke burde ske.... Men er blevet informeret at én projektleder i NCC i Danmark at Skanska i Sverige skulle være helt anderledes. De er jo startet deroppe og skulle være rigtig dygtige. Vores hus er færdibygget i juli 2007 så bliver spændende at se :) Men held og lykke med det!
Guest michaelbo Besvaret January 10, 2006 Rapporter Besvaret January 10, 2006 Vi har lige selv købt et hus som skanska skal bygge så er selv interesseret i andre som har erfaringer med dem. Skal dog lige tilføje at det formentlig (og FORHÅBENLIGT) ikke kan samlignes med Skanska i Dk. Skanska i Dk er skandaløst.... undskyld de hårde ord, men synes ikke at de laver andet end noget byggesjusk (det jeg har gjort bekendtskab med). Bor selv i noget nybyggeri på lige nu (dog ikke i skanska's) og det er fint nok. Men de bygninger som Skanska har bygget rund omkring os (eks Grønningens Have) har ikke andet end fejl. En af mange fejl kan nævnes at de har glemt at lægge wcmembram i badeværelserne...! Hvilket ikke burde ske.... Men er blevet informeret at én projektleder i NCC i Danmark at Skanska i Sverige skulle være helt anderledes. De er jo startet deroppe og skulle være rigtig dygtige. Vores hus er færdibygget i juli 2007 så bliver spændende at se :) Men held og lykke med det! Jaja held og Lykke til dig også Denise hvis Skanska skal bygge det. Gør dig selv en tjeneste og følg byggeriet nøje med et digital kamera, så du kan dokumentere hvad du har set. Skanska i Danmark er ikke meget værre end andre entreprenører, jævn til dårlig kvalitet, I Sverige forholder det sig sådan at den generelle entreprenør leverer så dårligt et stykke arbejde at man er nødt til at udnævne en "uafhængig" instans som kvalitetsansvarlig, noget det trods alt ikke har været nødvendigt at gøre i Danmark. Mange huse bygges i dag efter kortsigtede og billige løsninger, det gælder både en og flerfamiliehuse.
Guest gæst Besvaret January 10, 2006 Rapporter Besvaret January 10, 2006 Jeg er helt enig i hvad michaelbo skriver Jeg kommer rundt på mange byggepladser i kbh, der er ikke den store forskel om det er NCC, Pihl og søn eller Skanska. et byggeprojekt løber altid ind i problemer lige gyldig hvem der står for det, og vi lever i en tid hvor det skal gå stærkt, meget stærkt og så sker der fejl.
Janteploven Besvaret January 10, 2006 Rapporter Besvaret January 10, 2006 Vi bor i en af de i teorien bedste lejligheder i Bo01 området og vi har ikke haft andet end bøvl med Skanska, det er underligt at de har så meget success i deres virksomhed for det virker som om det de er bedst til er at smide penge efter dårlige underentreprenører som udfører super elendigt håndværk! Vi er dog heldigvis sluppet fra de største problemer i vores bygning da vi næsten lige er flyttet ind men nu skal vi så selv igang med at rette op på det de kalder "svensk finish" haha
Gertsen Besvaret January 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2006 Hmm .Har fundet nogle boliger i Lindeborg og mener de er bygget i 2001 af Skanska. Nogen der kender til dette byggeri?
Guest TrineSanni Besvaret January 12, 2006 Rapporter Besvaret January 12, 2006 Sanni og jeg boede i lejelejlighed på Frb., før vi flyttede hertil. Lejligheden blev, mens vi boede der, byfornyet af Skanska, DK. Det var under al kritik, og der kører stadig retsligt efterspil på det. Sjusk, sjusk og sjusk - forsinkelser og så mere sjusk. Vi var endda heldige - vi havde ikke mere end en 20 fejl eller deromkring, da de var færdige i vores lejlighed - andre var meget mere uheldige og måtte genhuses i meget længere tid end vi, mens der blev rettet op på fejlene. :(
Guest PKI Besvaret January 15, 2006 Rapporter Besvaret January 15, 2006 Skanska Bunkeflo Er der nogen som har erfaringer eller har købt nogle af de nye huse i Bunkeflo området. F.eks. Gottorps Trädgärd?? Vi over vejer at købe dér.....Har tidligere boet på Ön Limhamn i de gule rækkehuse. Her var der ingen problemer med kvalitet!!!
Gertsen Besvaret January 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 16, 2006 Har lige mødt en hel "bus" stive håndværkere i Netto, alle sammen med Skanska jakker og polsk talende... Intet ondt om de folk for de hyggede sig fint men så tænker jeg bare på de huse de bygger, og så i den tilstand. Har indtil videre kun hørt og set dårlige "ting" om Skanska.. Ærgeligt.
Denise Besvaret January 22, 2006 Rapporter Besvaret January 22, 2006 Er der nogen som har erfaringer eller har købt nogle af de nye huse i Bunkeflo området. F.eks. Gottorps Trädgärd?? Vi over vejer at købe dér.....Har tidligere boet på Ön Limhamn i de gule rækkehuse. Her var der ingen problemer med kvalitet!!! Hej, Ja, vi har lige købt hus i Gottorps Trädgård...... men mange er allerede solgt, det går simpelthen så stærkt! Det må åbenbart være meget populært. Gottorps Park blev udsolgt samme aften de blev sat til salg, næsten 50 huse!! - og GottorpsTrädgård blev 34 huse solgt samme aften! De er desværre bare først færdige om et halvandet år, så det er lidt lang tid at vente, men håber det er det værd...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu