Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Af ren og skær nysgerrighed, så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvilke af de lokale stationer i lytter til herovre, og hvorfor. Jeg kan jo ikke løbe fra at jeg selv er gammel radio-rotte - og dermed stadig har en interesse i mediet....for at sige det mildt :) Da min egen bil-radio modtager radio lige så godt som en skål budding, cirka, så er det lidt begrænset hvad jeg får lyttet til, når jeg er ude at trille. Men sådan ca... RIX FM 106,7 NRJ 105,2 Malmö Radio City (City 107) 107,0 ...er nok hvad det bliver til herovre på denne side. Udover svensk P3 selvfølgelig, som jo ikke falder i lokal-genren. Når jeg er hjemme, så står den som oftest på 100FM fra Kbh (jeps - udemærket modtagelse her på vån 3). Måske nok mest fordi jeg jo har arbejdet sammen med de fleste af folkene, og stadig satser på at radio-branchen skal være min levevej i DK. Så jeg er jo "nødsaget" til at følge med ;) Derudover synes jeg ofte jeg støder på "svenske lokalradioer er meget bedre" fra en dansker, og "dom danska e bättre" fra en svensker. Sjovt nok. Men jeg er, som skrevet ovenfor, nysgerrig efter hvad i synes - og hvorfor.

Besvaret

Lytter stort set kun til DR P3 men skal der tales svensk i rørforstærkeren bliver det som regel RIX fm. Synes ikke svensk radio er bedre end dansk men jeg er nok heller ikke helt normal :rolleye:

Besvaret

Lytter oftest til Radio Stella. Findes på Helsingborg 106.0, Landskrona 104.5, Ängelholm 101.7 og på http://www.radiostella.se Synes ikke indholdet er bedre, men lytter delvist for at lære og blive vant til sproget - og de snakker mere skånsk på denne station end det svenske man hører på Rix FM.

Besvaret

Jeg hører først og fremmest RIX FM 106,7 Mhz, da jeg synes de spiller god musik med ikke så mange reklamer, dernæst Mix Megapol 106,1 Mhz og NRJ 105,2 Mhz. I bilen er det dog altid 100 FM, specielt Morgenhyrderne er fin underholdning tidligt om morgenen :th2:

Guest Supermule
Besvaret

Jamen.... Det blivert til P3(Monkeybusiness), RixFM og NRJ... Både i DK og SE. Er ved at være grundig træt af Lasse Remmer og Co. Der er ingen fornyelse og det er tydeligt det samme "setup" hver morgen... Nope.... Gider dem ikke!

Besvaret
Jamen.... Det blivert til P3(Monkeybusiness), RixFM og NRJ... Både i DK og SE. Er ved at være grundig træt af Lasse Remmer og Co. Der er ingen fornyelse og det er tydeligt det samme "setup" hver morgen... Nope.... Gider dem ikke!
Gider generelt ikke kommerciel dansk radio. Jeg skiftede for en gangs skyld over til 100FM, da P3 blve lidt for belastende og jep...stadig de samme sange som sidst.
Besvaret
Jeg skiftede for en gangs skyld over til 100FM' date=' da P3 blve lidt for belastende og jep...[b']stadig de samme sange som sidst.
Paradoksalt nok, så er det grunden til at de har så mange lyttere. Jeg skal ikke komme ind på de nærmere omstændigheder hér - men der er en mening med alt ;)
Besvaret

Selv om vi ikke flytter over sundet før til Marts, har vi i bilen, sjovt nok, NRJ Malmö for det meste, da det danske musikvalg er R*V og Nøgler, groft sagt. Medmindre man er til Robbie, Shakira (GYS! for en slem fraserings stemme) Carpark North og yadda yadda yadda alt inden for top ti, eller et stort afprøvet hit... Ikke at NRJ Malmö er særligt inovative, men de har en større musikalsk bredde i deres sendeflade, og jeg er så immervæk træt af at Voice ikke har ændret sit koncept, "bare fordi det virker på de unge". Ikke at jeg vil være ung med de unge, men hvor må det være kedeligt som vært, at man til enhver sætnings afslutning SKAL komme med stationens navn...tacky branding! Igen jeg er ikke den typiske 32'årige, da jeg selv primært er til elektronisk musik, og jeg keder mig bravt ved den trend at vi alle skal lytte til det vi hørte som teenagere! Hvor mange kvinder på min alder vil stadig give sin førstefødte for en nat med det lyriske geni *indsæt ironisk latter* Thomas Helmig! Ja jeg har i tidernes morgen været opvarmning's dj for alt fra Back 2 Back, News, MLTR oma. men tiden ændrer sig, og min smag ændrede sig med den... øøøøh off topic der.... beklager!

Besvaret

Hmmm.... ja den med radioen i bilen har vi diskuteret tit.... hvordan er det man siger ... det var meget bedre før i tiden, med risiko for at blive gammel... Men hvad er det man vil høre? Musik, snak, blandet af førnævnte eller bare "nogen" der snakker i bilen? Det ender gerne med at når vi kører ud ad Malmø om morgenen på NRJ, da de som regel er lidt bredere i musikken, og når vi kører ind i byen er det nogen gange Voice. MEN.... jeg hører radio for musikkens skyld. Et eneste skævt pip fra overmorgenfriske studieværter som er "elskerathøresigselvsnakke" typen - for fuld speed om ingen ting, eks Positiva Fredric på den ene side og Voicecrew + rørbomben fra den anden.... milde skaber.... så ryger der CDR på. Mest sidder jeg - indrømmet - og lytter til bimmermotoren b53.gif ... ellers... er det CDR. Savner den gang (Ultimo80+primo90) Voice spillede musik i en lang køre, og studieværter var noget der bare sad og hold bare liiidt kæft..... v45.gifc10.gif Mjo... faktisk tror jeg at 90% af tiden banker jeg løs på bassen fra CDR. Havde jeg ønsket at høre folk der sidder og ævler, griner og ringer telefonfis havde jeg jo nok taget toget c3.gif

Besvaret
Selv om vi ikke flytter over sundet før til Marts, har vi i bilen, sjovt nok, NRJ Malmö for det meste, da det danske musikvalg er R*V og Nøgler, groft sagt. Medmindre man er til Robbie, Shakira (GYS! for en slem fraserings stemme) Carpark North og yadda yadda yadda alt inden for top ti, eller et stort afprøvet hit... Ikke at NRJ Malmö er særligt inovative, men de har en større musikalsk bredde i deres sendeflade, og jeg er så immervæk træt af at Voice ikke har ændret sit koncept, "bare fordi det virker på de unge". Ikke at jeg vil være ung med de unge, men hvor må det være kedeligt som vært, at man til enhver sætnings afslutning SKAL komme med stationens navn...tacky branding! Igen jeg er ikke den typiske 32'årige, da jeg selv primært er til elektronisk musik, og jeg keder mig bravt ved den trend at vi alle skal lytte til det vi hørte som teenagere! Hvor mange kvinder på min alder vil stadig give sin førstefødte for en nat med det lyriske geni *indsæt ironisk latter* Thomas Helmig! Ja jeg har i tidernes morgen været opvarmning's dj for alt fra Back 2 Back, News, MLTR oma. men tiden ændrer sig, og min smag ændrede sig med den... øøøøh off topic der.... beklager!
Jeg har kommentarer...men det bliver ikke nu, efter en pokernight! *gg* Sleep tight, gang! :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...