Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det jeg bare faldt over var dette citat:

Derudover har Kongen også haft en meget vellykket hånd med ejendomshandel. I år valgte han at sælge sin ejendom i det centrale Stockholm for 28 mio. kr. til sit eget nystartede ejendomsselskab. Det tabte han ti mio. kr. på, men handlen var ren skatteplanlægning. Nogle måneder senere solgte han huset videre til en ekstern køber for 40 mio. kr., og på den måde slap han for at betale en halv mio. i skat på privat ejendomsfortjeneste.
Jeg har ikke et spor "ondt i røven" over hans dispositioner!! Det kunne måske benyttes af os når/hvis vi skal sælge og vil slippe for at betale skat af fortjenesten ;-)
Besvaret

Er ikke lige en ørn til det der så jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg kan bruge det. Men tolkede dit indlæg som værende at vi skulle få ondt i røven over han får sin aparnache og stadig tjener "chef-knasten" ved siden af.

Besvaret

Jeg kan ikke rigtigt se det spekulant-agtige i det.. Det med at handle ejendomme ind i selskaber for siden hen at sælge dem videre er så vidt jeg er orienteret normal praksis i sverige. Vi benytter os da i hvert fald i rigt omfang af det på mit arbejde med de handler vi har. Flertallet af større ejendomsporteføljer i Sverige ligger enten i KB'er (Kommanditbolag), HB'er (Handelsbolag) eller AB'er (Aktiebolag) så vidt jeg ved, da man ved handel af ejendommene så slipper for at betale 3% i skødestempel. Derudover er der ikke skat på handel af hovedaktionær-aktier, hvorfor det gør det endnu mere attraktivt. Med lidt "tryllerier" kan man endda lave store skattemæssige underskud i selskaberne, så der heller ikke skal betales skat af driften i mange år ud i fremtiden.. alt sammen godkendt af de svenske skattemyndigheder. Vi går dog stadig og venter på de ændre lovgivningen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...