splint Skrevet January 13, 2006 Rapporter Skrevet January 13, 2006 Dav's Er der nogle flinke mennesker herinde der kan fortælle mig hvad det ord betyder på dansk.det er i forbindelse med import af bil fra DK. Venligste hilsner splint
BS Besvaret January 13, 2006 Rapporter Besvaret January 13, 2006 En fordel ville være hvis du indsatte den sætning du har læst det i. I den forbindelse jeg kender ordet er hvis du ikke har brugt din bil i lad os sige 6 mdr. Så kan hos forsikringen og vägverket "afstille" din bil så du ikke betaler forsikring og til VV. Når du så skal bruge bilen igen "Påställer" du bilen igen.
splint Besvaret January 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2006 Tak Brizz. Altså det svarer til "henstand" eller ligesom når man afleverer nummerplader til MC i DK, således at der ikke betales hverken vægtafgift eller forsikring. Håber det er forstået rigtigt.
BS Besvaret January 13, 2006 Rapporter Besvaret January 13, 2006 Ja noget i den stil. Men om det er det samme der menes i dit tilfælde ved jeg ikke. For jeg kan ikke se hvorfor pladerne skal "Påställes" ved import da det jo er helt nye plader hvis man kan sige sådan.
Gio Besvaret January 13, 2006 Rapporter Besvaret January 13, 2006 "På-ställning" = registrere/melde bilen "til", så den må køre "Av-ställning" - af-registrere bilen. Så må den ikke køre før den er påställd igen. Når bilen er afregistreret, så betaler du ikke väg-skatt, og får evt. penge tilbage der er til overs fra din sidste indbetaling. Forsikringsmæssigt, så er jeg lidt mere i det u-visse. Men trafik-forsikringen må vel blive stoppe også, så snart VV registrerer afmeldingen!? Anyone? Det hele kan klares på www.vv.se under "Fordon".
Gio Besvaret January 13, 2006 Rapporter Besvaret January 13, 2006 For jeg kan ikke se hvorfor pladerne skal "Påställes" ved import da det jo er helt nye plader hvis man kan sige sådan.Pladerne er én ting...de skal stadig "meldes i brug", når du vælger at tage bilen i brug. Pladerne følger bilens levetid i Sverige, og tildeles så snart bilen registreres indført.
BS Besvaret January 13, 2006 Rapporter Besvaret January 13, 2006 Ja men når man bestiller nye plader ifbm import går man vel ud fra de skal bruges med det samme?
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 13, 2006 Rapporter Besvaret January 13, 2006 Försäkringsbolagen får automatiskt uppgifterna om avställning från VV och ev. överskjutande premie återbetalas, däremot kan det vara lämpligt att ha en sk. Garageförsäkring på den avställda bilen. Den täcker Stöld & Brand.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu