molnartos Skrevet January 18, 2006 Rapporter Skrevet January 18, 2006 På mandag udsender Seagate Technology de første 2,5" 160 GB harddiske til bærbare, der benytter den nye vinkelrette optageform (perpendicular recording). Denne teknologi gemmer bits på disken vertikalt i stedet for horisontalt og på den måde kan densiteten på disken optimeres. Harddisken kører med 5.400 rpm, men kan køre med 4.200 rpm for at spare strøm og derved batterilevetid. Segate har planer om at udvide denne nye teknologi til deres andre laptop og desktop harddiske. Taget fra www.newz.dk Hvis man vil vide mere om dette kan denne lidt sjove animation ses..LINK Jeg har nu selv en løsning der ikke koster den mange penge.. Du tager din harddisk ud af PC'en, tager en STOR magnet og kører denne hen over harddisken. Derved vil alle "data" være i vertikal position og du har fordoblet din harddisks kapasitet med 100% :D :D :D PS. Ovenstående kan IKKE anbefales...(Don't do this at home) som de siger i Jackass...
Malezar Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Jeg har så hermed bevist over for mig selv og alle andre, at jeg er nørd, ved at sidde og rokke lidt med på den. Sygt men sandt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu