Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Som forventet er renten blevet sat op i dag i Sverige. Ifølge valutaafd. forventes kursen at komme om i nærheden af 80,5-81....

Fredag morgen satte den svenske nationalbank renten op med 0,25 procentpoint til 1,75 pct. Det er første gang Sverige sætter renten op siden sommeren 2002. Den gang blev renten sat op til 4,25 pct., men siden sendte ti rentesænkelser i træk renten helt ned i 1,50 pct., det laveste i svensk historie. Rentebeslutningen er den første under den nye nationalbankdirektør Stefan Ingves, der 1. januar tog over efter Lars Heinkensten. Den svenske økonomi er på vej frem. I år ventes økonomien at vokse med 3,2 pct. mod kun 2,4 pct. sidste år og samtidig vil den svenske inflation nå op omkring de 2 pct., der er bankens inflationsmål. Kilde Børsen
Besvaret
Som forventet er renten blevet sat op i dag i Sverige. Ifølge valutaafd. forventes kursen at komme om i nærheden af 80' date='5-81....[/quote'] Ja det er jo ikke de bedste nyheder...... :( -Christina
Besvaret

Hmm , da jeg flyttede herover for omkring et år siden var kursen da 0,82, så lidt har man da sparet i det indeværende år,men et par procentpoint vælter nok ikke budgettet.....

Besvaret
Ja det er jo ikke de bedste nyheder...... :( -Christina
Totalt off topic ... Jeg ser, at din signatur er ændret til noget helt andet end det sædvanlige. Det må da siges at være en god nyhed :) Hvis jeg har forstået det korrekt, så er et stort TILLYKKE på sin plads.
Besvaret
Totalt off topic ... Jeg ser, at din signatur er ændret til noget helt andet end det sædvanlige. Det må da siges at være en god nyhed :) Hvis jeg har forstået det korrekt, så er et stort TILLYKKE på sin plads.
Ja det er da ganske rigtigt...Der er en lille ny Skivarp borger på vej :D Så vi er jo rigtig glade selvom der er et stykke tid endnu, som man kan se på min lille "countdown" signatur :rolleyes: Smil fra Christina
Guest Moerke ikke online...
Besvaret
Ja det er jo ikke de bedste nyheder...... :( -Christina
Ja det er sgu surt der er økonomisk fremgang i Sverige... pis pis pis. Hallo venner, de forudsiger renten stiger med 100 %!!! vildt mand... men da den idag (eller for en uge siden) lå på 1,50% taler vi om 3%. Helt ærligt det er da ikke verdens undergang. Det er sgu ikke ret mange år siden en rente på 3% var fuldstændig utopisk...Dengang ville folk have grinet af jer... så hold op med at pive og se det positive i økonomisk fremgang og glæd jer over en rente der STADIG er historisk lav...
Besvaret
Ja det er sgu surt der er økonomisk fremgang i Sverige... pis pis pis. Hallo venner, de forudsiger renten stiger med 100 %!!! vildt mand... men da den idag (eller for en uge siden) lå på 1,50% taler vi om 3%. Helt ærligt det er da ikke verdens undergang. Det er sgu ikke ret mange år siden en rente på 3% var fuldstændig utopisk...Dengang ville folk have grinet af jer... så hold op med at pive og se det positive i økonomisk fremgang og glæd jer over en rente der STADIG er historisk lav...
hmmmm....Jeg vælger nu at blive ved med at "pive" det er jeg sku' ret god til ;)
Besvaret

Ja og skulle renten stige i Euroland, så bliver kronen igen styrket i forhold til den svenske, og kursen vil igen falde ..... at vi så bare betaler en brøkdel i rente i forhold til hvad man gjorde for nogle år siden... ja det må vi bare overleve...

Besvaret
Nu ved jeg ikke lige, hvor meget økonomisk fremgang, der er i Sverige. Når man sætter renten ned med 25 procent, som man gjorde i juni 2005, så skal der jo ske et eller andet - men sandheden er vist, at der ikke skete ret meget. Man gav den bevidstløse patient et skud adrenalin og øjenlågene sitrede lidt - succes. Eller: man trådte hårdt på speederen så den røg gennem vognbunden, men eftersom Sverige ligger kofanger mod kofanger med resten af verden, gør det ikke den store forskel. Når bankøkonomer (det er ikke dig, jeg mener, Moerke, men storbankernes mørkemænd), der sælger såkaldte bundne lån, spår om store rentestigninger, så skal man nok tage det med et gran salt. Al konsensus om renteudviklingen inden for de sidste fem år har været forkert - men det er selvfølgelig ikke noget bevis for, at den også er forkert nu. :) Det der virkelig betyder noget for boligejere i Sverige med job i Danmark er ikke lidt rentefluktuationer, der får kursen til at dirre lidt, men om Sverige på langt sigt klarer sig godt eller dårligt økonomisk sammenlignet med Euroland. Hvad det angår er jeg helt rolig. :o

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...