Jump to content

Hvilken bil skal jeg købe

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Alle Porscher er godt kørende...

Cayman blev bedømt som bedste køb til prisen blandt 911 Carrera, 911 Turbo og Cayman S i tyske auto bild. Den skulle være ganske godt kørende.
Er der nogen Porsche-model, som ikke er det - godt kørende? Om en Cayman er bedste køb til prisen, kan en journalist næppe afgøre for dig - for hvad skal du bruge bilen til? Vi er netop returneret fra en bilferie gennem Europa på knap 6.000 km og skal ikke have nogen anden model end vor '01 Porsche 996 turbo. Damm den styrer motorvejene - evt. duellanter "falder af" bl.a. i svingene hver gang... Iøvrigt kører den gennemsnitligt 8,5 km/l - skal have 2 nye bagdæk for hver 15.000 km - koster 14.000 SEK årligt i forsikring - 3.500 SEK for et eftersyn (30.000 km) - 2.215 SEK i helårlig fordonsskat samt er top of the pops for os ;)
Besvaret
Er der nogen Porsche-model, som ikke er det - godt kørende? Om en Cayman er bedste køb til prisen, kan en journalist næppe afgøre for dig - for hvad skal du bruge bilen til? Vi er netop returneret fra en bilferie gennem Europa på knap 6.000 km og skal ikke have nogen anden model end vor '01 Porsche 996 turbo. Damm den styrer motorvejene - evt. duellanter "falder af" bl.a. i svingene hver gang... Iøvrigt kører den gennemsnitligt 8,5 km/l - skal have 2 nye bagdæk for hver 15.000 km - koster 14.000 SEK årligt i forsikring - 3.500 SEK for et eftersyn (30.000 km) samt er top of the pops for os ;)
Nemlig - min edæk holder heldigvis lige en smule ekstra (ikke meget) på min 996 Carrera 4 - men ellers same same. Jeg har nu smidt 60k km på den, og gennemsnitlig forbrug ligger mellem 8.5 og 9 km/l. Samme servicepriser og lign som Mogens taler om. *ingen* problemer af nogen art. Forsikring på 13k/året med alt ekstra man kan få. I mit tilfælde er det bagsædet som er det afgørende. Hvordan pokker skulle jeg lige køre børnene i skole uden dem? Og så lige tage en kammerat med hjem ved afhentning - altså i en Cayman. Men glimrende køb (det samme med Boxsteren) hvis man ikke skal have bagsæder, og ellers syntes motor i midten er fin.
Guest Supermule
Besvaret

Du mødte altså ikke nogen herrebiler dernede kan jeg forstå.....:lol:

Er der nogen Porsche-model, som ikke er det - godt kørende? Om en Cayman er bedste køb til prisen, kan en journalist næppe afgøre for dig - for hvad skal du bruge bilen til? Vi er netop returneret fra en bilferie gennem Europa på knap 6.000 km og skal ikke have nogen anden model end vor '01 Porsche 996 turbo. Damm den styrer motorvejene - evt. duellanter "falder af" bl.a. i svingene hver gang... Iøvrigt kører den gennemsnitligt 8,5 km/l - skal have 2 nye bagdæk for hver 15.000 km - koster 14.000 SEK årligt i forsikring - 3.500 SEK for et eftersyn (30.000 km) samt er top of the pops for os ;)
Besvaret

Porsche er sagen

Du mødte altså ikke nogen herrebiler dernede kan jeg forstå.....:lol:
Ferrari 575, men han turde ikke køre den over 235 km/t gennem svingene, fordi den tilsyneladende virkede en anelse ustabil. Det er min oplevelse, at vi var lige hurtige - men man ved jo ikke, om gutten gik rigtigt til sagen. Generelt bakker alle af i svingene - Porschen er total overlegen i den disciplin. Der er INGEN, der kan være med - ingen...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...