Jump to content

Lamborghini Gallarado

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Vi er to halvsvenskere som overvejer at "splejse" til en Gallerado, men vi har flg. spørgsmål: 1: Kan den forsikres (vi har begge haft kørekort i 15 år) 2: Holdbarhed.......Porsche = godt...Ferrari = skrøbeligt.. 3: Er den ekstrem dyr i service?..... Vi kan få en lettere brugt til ca. 1 mio DKK og vi har begge en ret god økonomi, men vi gider ikke bruge 50.000 DKK på service/forsikring/vedligeholdelse årligt. Regner med at køre 20.000 km årligt Vi ønsker "kun" kvalificeret svar fra nogen der har eller kender nogen som har erfaring med Lamborghini. Mvh Ben

• Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Ikke for at påkalde mig Jante, eller træde på jeres laurbær, men den hedder da vist Gallardo... Ellers bare god fornøjelse, og pas nu på alt der er højere end 5-10 cm over plant vej niveau! :-)

Guest Supermule
Besvaret

Hej du Vedr vedligeholdelse på en Gallardo. Regn med langt over 50.000kr om året... Jeg ringede ud til MLA og forhørte mig.... Service for hver 10.000km og et lille service koster ca. 20.000dkk med udskiftning af de ting der står i servicebogen.... Så er der afskrivningen på bilen.... Regn med minimum 40% om året....

Besvaret

Jeg kender to der kører Gallardo. Den ene har haft en i 8 måneder nu. Kvaliteten er noget bedre end Ferrari generelt, men ikke nær så god som en Porsche, men det bliver de eksotiske biler formentlig aldrig. Hvis den skal være forholdsvis billig at holde kørende og bruges til bykørsel så lad være med at købe den med E-gear.. Så skulle der ikke være de store problemer eller omkostninger. Ligemeget hvad så skal man køre rigtig rigtig mange km for at nå op i 50.000 om året i omkostninger og nu er en Gallardo nok ikke lige tiltænkt som pendlerbil så jeg vil mene det er et ret voldsomt skud i tågen.

Guest Supermule
Besvaret

Ja man skulle da ikke tro i havde med penge at gøre til daglig.... Afskrivningen er kæmpestor på en Gallardo... Derfor regnede jeg med ca 40% om året... Peter H's kommentar lader jeg bare stå for sig selv, for det siger væsentlig mere om hans evner til at regne..... Alene afskrivningen på 40% af 1.000.000kr koster dig 400.000 kr det første år... Dertil skal du lægge ca 5000 liter benzin á kr 11 (snit) = 55.000kr. Dertil kommer forsikring, fordonsskatt osv.... Lad os bare kalkulere med ca. 30.000 til det.... Så kommer service. 2 stks á 20.000 kr= 40.000 kr Alt ialt kommer den til at stå i ca. 525.000kr det første år.... Det gi'r et beløb på ca. 26,25 kr pr kilometer i reelle omkostninger.... Eller pr måned er det 43750kr.

Guest Kenneth H
Besvaret

supermule skal du poste indlæg til absolut alt på denne side? afskrivningen er ikke engang tæt på de 40% du hævder.

Guest Supermule
Besvaret

Så send mig et link til en side hvor du kan godtgøre at på en sådan bil er afskrivningen ikke tæt på de 40%.... Kan du ikke andet en lukke lort ud, så luk munden bassemand!!!!

Guest Mark Nielsen
Besvaret

Så så, lad os lige finde kammertonen. Det er lidt overdrevet med afskrivningen på de 40%, min bror har selv haft en og mistede ca. 100.000 på den. Han havde den halvandet år og kørte en 8-9000 mil i den. Det kommer an på mange ting, når i skal regne afskrivningen ud, årstal osv. Endvidere ville det bedst kunne betale sig for jer, at købe den gennem et firma, men det siger jo sig selv. Til sidst vil jeg sige, at man køber kun sådan en bil hvis man har penge til det. Det er ikke en investeringen, man bare gør for sjov uden at det kommer til at blive en større hovedpine økonomisk. Der kan ske mange ting med sådan en "superbil" og det kan hurtigt blive meget dyrt! Derfor er det jo også at anbefale til ny-rige mennesker, som har råd til morskaben. Dermed ikke sagt at morskab ikke kan fås for et mere overskueligt beløb, hvis I vil køre hurtigt og på forskellige baner rundt omkring i europa, så køb en porsche, en langt bedre investering....! - og tro mig, det er mindst lige så sjovt i en nyere porsche, som i en Gallardo.

Besvaret

Måske du kunne starte med at godtgøre de 40% ...den billigste Gallardo der overhovedet findes på mobile.de koster feks 110.000€ eller ca. 825.000 DKK og er præcis 2 år gammel. Fra ny kostede den 1.215.000 (162.000€) i Tyskland...Det er altså en afskrivning på 390.000 på 2 år og 40.000km ...eller hvad der svarer til 32% på 2 år ...så er godt nok langt til 40% om året bassemand. eksemplet http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&bereich=pkw&id=11111111195520501&

Guest Kenneth H
Besvaret

Jeg må le af dig Supermule. Du er jo lige så dum som en pap dør :-)

Besvaret

1. Definitivt, bor ni utanför Malmö kostar försäkringen troligtvis runt 10.000 SEK/år (körkort i 15 år), dom 6 första månaderna kan ni få för 730 SEK om ni köper bilen av en Svensk bilhandlare. 2. Kvalitén skulle jag bedömma till mitt emellan Ferrari & Porsche 3. En normal Service kostar 14.000 SEK hos aukt, Lambo verkstad i Sverige. Jag kan leverera en -04:a manuell 1360mil, Silver/svart för 1.140' SEK Avskrivning (år 1) på denna skulle jag upskatta till ca 20%, Kan garantera att den inte är över 30% (vid en körsträcka på ca 2000mil)

Besvaret

Ja hvis jeg havde råd til det, havde jeg gjort det samme. Og kan godt forstå at det ikke skal være en porsche som slet har den samme stil som en Gallardo eller storebror Murciélago. Så hvis I har råd, så skal de det helt klart prøves. Findes der ikke et sted man kan betale kassen og så bare leje disse blier?

Guest Kenneth H
Besvaret

Det ser da ellers rimelig enkelt ud. Under alle omstændigheder er de 40% afskrivning jo helt til grin. Faktisk meget ligesom Supermule :-)

Guest Supermule
Besvaret

Jaja, lad os nu se hvem der bliver til grin.... èn ting er salgsprisen for en bil, en anden er inbytesprisen når du skal af med den igen.... Der er stort set ikke noget marked for den i Sverige.... Der er 3 tilsalg på bytbil.... En ny koster 1.745.000 sek.... Den har så kørt ca 0 km(eksempel)... Så er der en fra december 2004, ergo ca 1. år gammel.... Den har kørt 8000km. Den koster 1.100.000 sek. Ergo har den tabt ca 645.000sek på 8000km=80,625sek pr km.... Man kan også regne det i %... Det gi'r et værditab på ca 37% på ét år.... Så hvem er til grin her?????????????????????????????????????? Og til dig Kenneth H..... Du aner bare ikke en skid om noget som helst.... Hold du dig bare til bænken nede i parken.......... :(

Guest Kenneth H
Besvaret

Supermule det er da ikke mig der skal blande mig i alt selvom jeg ikke ved en dart om halvdelen af de emner jeg påråber. Jeg ser dig jo blive til grin gang på gang og synes bare det er lidt synd for dig. Bare se dine påstande i denne tråd. Alle de ting du hævdede holdt ikke stik. Din forsikringspris, serviceprisen, værditab m.v. Du gør dig uheldigt bemærket heletiden og efter hvad jeg hører rundt omkring er det ikke det eneste forum på nettet hvor folk er trætte af dine dumheder så gør du os en tjeneste i stedet og pas dig selv for en gang skyld istedet for at være bedrevidende uden egentlig at vide særlig meget :-)

Besvaret

Uden at blande mig for meget i denne MUDDERKASTNINGS tråd, vil jeg bare gøre SuperMule opmærksom på at en ny Gallardo kostede 1.400.000 SEK i 2004. Så den bil du samligner med har altså "kun" tabt 300.000 SEK på næsten 2 år.

Guest Kenneth H
Besvaret

Jeg tror Supermule har fundet den nye Gallardo SE på blocket.se og sammenligner den med en normal Gallardo. Endnu engang pinlig uvidenhed. Jeg tror det samme var gældende i Trinitys tråd om boligsalg hvor han sammenlignede et hus med rörlig rente med Trinitys lejlighed hvor der var taget udgangspunkt i fast rente. Tænk at han gider blive ved med at rage uklar med folk og gøre sig selv så dum på samme tid :-)

Guest Kenneth H
Besvaret

Tror godt du kan opgive Andreas. Der er ikke meget hjælp at hente for Supermule tror jeg desværre. Han blev tabt på gulvet som spæd da han troede han kunne flyve :-(

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...