Guest Mogens Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 det er jo goså derfor lupoérne köre så langt på en L diesel.. Det er jo klart for "enhver", men måske ikke for skribenten her. Alle biler har for- og bagdele, og Lupo'en er nu ikke så stor en "guldgrube", som nogle vil gøre den til; IMO... Læg iøvrigt mærke til hvor få pendlere mellem S og DK, der kører A2 eller Lupo 3L !
Guest Jeppe S Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Må give Mogens ret, der er nok en grund til at de ikke længere bliver solgt i dk! Endvidere laves de kun med automatgear og de stinker, man gakker hovedet ned i rattet hver gang den skifter.:) Der er INGEN komfort i bilen og ja, en bil man køber hvis man skal spare og KUN hvis man skal spare.
Jønsson Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Må give Mogens ret, der er nok en grund til at de ikke længere bliver solgt i dk! Endvidere laves de kun med automatgear og de stinker, man gakker hovedet ned i rattet hver gang den skifter.:) Der er INGEN komfort i bilen og ja, en bil man køber hvis man skal spare og KUN hvis man skal spare. Nu er jeg den lykkelige ejer af en A2'er og en S6'er. Har absolut intet dårligt at sige om A2'eren og hvis du gokker hovedet ned i rattet hver gang, skulle du måske køre sædet en anelse tilbage istedet for at køre "mormor-stilen". Grunden til at de ikke bliver fremstillet mere, er at fremstillings-omkostningerne var for store, set i forhold til det man kunne sælge dem for. Og hvis man undlader at købe en bil fordi omkostningerne er for høje hvis man brager op over en kantsten, så skulle man måske overveje at tage cyklen...
Guest Mogens Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Og hvis man undlader at købe en bil fordi omkostningerne er for høje hvis man brager op over en kantsten, så skulle man måske overveje at tage cyklen Slap af - det var et eksempel til belysning af prisniveau...
Guest Jeppe S Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Nu er jeg den lykkelige ejer af en A2'er og en S6'er. Har absolut intet dårligt at sige om A2'eren og hvis du gokker hovedet ned i rattet hver gang' date=' skulle du måske køre sædet en anelse tilbage istedet for at køre "mormor-stilen". Grunden til at de ikke bliver fremstillet mere, er at fremstillings-omkostningerne var for store, set i forhold til det man kunne sælge dem for. Og hvis man undlader at købe en bil fordi omkostningerne er for høje hvis man brager op over en kantsten, så skulle man måske overveje at tage cyklen... [/quote'] Hvis du nu bare havde fulgt en smule med i tråden, ville du kunne se at det drejede det sig om en Lupo 3L og IKKE en A2. Har aldrig kørt en A2, så skal ikke kunne sige noget om dem, men må indrømme jeg tror på de er betydelig mere behagelige end Lupo'en. Til sidst, stoppede produktionen af Lupo'en ikke fordi omkostningerne var for store, men fordi der simpelthen ikke blev solgt nok!
Peter H. Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Jeg holder 100 % med Jönsson,Og en A2 og lopo har samme motor og gearkasse.. Og hvis i ikke ser nogle pendlere i dem, så må du köre over på nogle underlige tidspunkter for vi har solgt 11 3L til danskere som bruger dem hver dag.... Og de stoppede med at lave dem, fordi de kostede nästen der samme som de blev solgt for....
Jønsson Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Til sidst, stoppede produktionen af Lupo'en ikke fordi omkostningerne var for store, men fordi der simpelthen ikke blev solgt nok! Kunne det tænkes at det hang sammen med det jeg tidligere skrev?!?
Guest Jeppe S Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Grunden til at de ikke bliver fremstillet mere' date=' er at fremstillings-omkostningerne var for store, set i forhold til det man kunne sælge dem for. Og hvis man undlader at købe en bil fordi omkostningerne er for høje hvis man brager op over en kantsten, så skulle man måske overveje at tage cyklen... [/quote'] Nej Jønsson, du skriver blot at de var for dyre at fremstille. Ikke at de ikke blev solgt. Det er så muligt at du mener det samme, men det fremgår ikke af dit indlæg. Så kom igen! Endvidere kører der mange biler rundt, hvor motor og gearkasse er fremstillet samme sted, men det er ikke ens betydning med at de kører ens. Det burde du da af alle vide Peter H.
Jønsson Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Nej Jønsson, du skriver blot at de var for dyre at fremstille. Ikke at de ikke blev solgt. Det er så muligt at du mener det samme, men det fremgår ikke af dit indlæg. Så kom igen! Endvidere kører der mange biler rundt, hvor motor og gearkasse er fremstillet samme sted, men det er ikke ens betydning med at de kører ens. Det burde du da af alle vide Peter H. Nu brokkede du dig jo over at dit hovede gokkede ind i rattet, jeg går ud fra at det har med motor/gearkasse at gøre... Nu har omkostningerne ved fremstillingen jo direkte indflydelse på udsalgs-prisen og udsalgs-prisen direkte indflydelse på salgs-tallet, det er vel ikke forbudt at tænke selv?!? Så kom igen...! :th2:
Guest Jeppe S Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Vælger du selv at misforstå alt? Læs seriøst tråden igennem og prøv selv at se at du gang på gang misforstår mine indlæg! Se i DK feks. der kostede en lupo langt under, hvad andre biler koster. Endvidere kostede den kun 3 kroner, eller et eller andet latterligt i grønafgift, så det var en kæmpe besparelse. Problemet var ikke prisen, men simpelthen at komforten var langt under standarden. Så dine små markedsanalyser, kan du holde for dig selv. Og til sidst, for at du endnu engang ikke skal misforstå det. Selvom gearkasse og motor er fremstillet samme sted, er det ikke sikkert de kører ens! Det kommer an på så meget, hvor de andre dele kommer fra, indstilling osv. Og at jeg gokkede hovedet ned i rattet, var blot en metafor for at hele bilen gir et ryk hver gang den skifter gear. Det er i en Lupo og IKKE i en A2, hvis du ikke har fattet det endnu.
Jønsson Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Vælger du selv at misforstå alt? Læs seriøst tråden igennem og prøv selv at se at du gang på gang misforstår mine indlæg! Se i DK feks. der kostede en lupo langt under, hvad andre biler koster. Endvidere kostede den kun 3 kroner, eller et eller andet latterligt i grønafgift, så det var en kæmpe besparelse. Nyprisen for en Lupo 3L i DK. uden udstyr var 191.500 kr., hvilke biler er det langt under?? Samme størrelse og motor-ydelse vel at mærke... Problemet var ikke prisen, men simpelthen at komforten var langt under standarden. Så dine små markedsanalyser, kan du holde for dig selv.Nu er det ikke mig, men derimod VW & Audi's eget svar på hvorfor de ikke bliver fremstillet mere, men du ved selvfølgelig bedre. Og til sidst, for at du endnu engang ikke skal misforstå det. Selvom gearkasse og motor er fremstillet samme sted, er det ikke sikkert de kører ens! Det kommer an på så meget, hvor de andre dele kommer fra, indstilling osv. Nu er begge biler jo fremstillet ud fra målet at køre 30+ kilometer på literen, så jeg tvivler på at der er den store forskel indstillinger, dele osv. Og at jeg gokkede hovedet ned i rattet, var blot en metafor for at hele bilen gir et ryk hver gang den skifter gear. Det er i en Lupo og IKKE i en A2, hvis du ikke har fattet det endnu. Og jo jeg har fattet det, jeg tvivler til gengæld på om andre har...
Peter H. Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Jeppe Gäst: du kan godt snakke pänt til folk ...:):)
Guest Jeppe S Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Ja, beklager Peter, blev lige revet med. Nyprisen for en Lupo 3L i DK. uden udstyr var 191.500 kr.' date=' hvilke biler er det langt under?? Samme størrelse og motor-ydelse vel at mærke...[/quote'] Mente at lupo'en kostede langt under hvad andre biler koster, i driftsomkostninger.
Guest Jeppe S Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Mener selvfølgelig "argumenter" og ikke "agumenter"...:) Det kom lige ud forkert i slutningen af mit indlæg!
Gio Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Mener selvfølgelig "argumenter" og ikke "agumenter"...:) Det kom lige ud forkert i slutningen af mit indlæg!Hvis du registrerer dig, så kan du redigere dine indlæg efter de er sendt ;)
Guest Jeppes Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Ha ha... Tak Gio. Tror jeg jeg prøver så.
Mette Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Jeg hopper tilbage til starten af tråden, hvor der blev omtalt et evt. køb af en Volvo V40 fra 2003. Vi har selv en Volvo V40 fra 2002 (diesel - 115HK) og vi er yderst tilfredse med den. Jeg bruger den dagligt som pendlerbil, og så er det et ekstra plus at den går mellem 18 og 20 på literen. Dejlig bil til en fornuftig penge.
Jens-Peter Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Hej, Jeg har både ejet en A2'er og er nu den lykkelige ejer af en LUPO 3L og vil sige at udover kabine-plads er de stort set identiske. Jeg pendler hver dag og er meget tilfreds, selvfølgelig er det ikke en Rolls men alligevel. ;) Købte min LUPO fra ny, da de sidste blev lavet og sælgeren fortalte at de ikke kunne sælge dem til den pris de ville så derfor stoppede de med at lave dem. MVH. Jens-Peter
leon Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 En fed bil!!!! Hej Jeg havde en luppo fra 99´var faktisk en af de første i dk, der skulle være den dårlige årgang. Jeg kørte 100000 km i den på ca 2.5 år og det har været en af de bedste biler jeg har ejet. Motoren er super fed min rendte i følge speedo 200 km/t. Autogearet kan godt hakkelidt indtil man lære bilen at kende, sådan er det jo bare. Der var dog nogle af reservedelene der var lidt dyrere end til en normal lupo, men det var begrænset. Det eneste jeg skiftede udover normal service var 2 stk lejer som det har ry for at smadre pga. motorens moment kontra lejerne, der jo er lavet så de vejer mindst muligt. Har en kammi der har kørt 250.000 i sin uden nogle problemer end ovennævnte. Det eneste er at du skal vælge den med det mørke betræk der kommer i modellerne fra sidst i 2001 mener jeg. de lyse er umulige at holde rene. Mvh Leon
leon Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Hovhov!! Jeg havde også en Audi 80 stc. tdi fra 94´ den var også super den gik ikke i stykker eller noget. Min havde da godt nok airbag, men det var måske tilvalg. Den var ellers pænt skrabet for ekstra udstyr. Kørte 30000km i den og solgte den uden afgift i dk for det sammen som jeg havde købt den for. Mvh Leon
elpedro Besvaret January 31, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2006 Tak Mette og leon, for at komme tilbage til emnet ;-) Var ude og kigge på 80´eren. Den er godt nok noget gammeldags i stilen, men OK, den er jo også designet i 1980´erne. Tror dog vi er blevet enige om en billigere bil, sp v40 bliver det ikke til lige nu. Var ude og prøve en 900, og var egentligt ganske rar. Virker til at de er billige ift lignende biler (kigger kun på dem efter 95, tidligere modeller skulle være ret crappy...)
laughingfrog Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 Hmmm, vil lige give mit lille besyv med. Lupoen er LANGT fra en skrammelbør at køre i, god indvendig plads, dejlig kørekomfort, jo Jeppe S, jeg har kørt i en, åbenbart langt mere end du har. Jeg nåede at køre 55.000km i min, uden nogle problemer overhovedet. Og grunden til man stoppede produktionen, var pris/salg. da ca 66% af den SAMLEDE produktion af 3L kører i DK...... derudover de importerede. Det er der ingen fabrik som kan forsvarer at producere til. ihvertfald ikke til den pris Derudover kører den nye Polo med næsten samme motor længere på literen hvis man kan finde ud af at køre den rigtigt. (Jeppe, lad vær at prøv, hvis du banker hovedet i ratter på lupoen, er det vist mere en mangel på evner til at køre bil en det er bilens skyld. :) )
laughingfrog Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 ka ikke huske det præcist.. men officielt går den vist lige omkring 25km/L men intern viden iblandt nogle VW folk. siger den kan gå pænt omkring de 30-35... mener det er samme 1.2TDI som fra lupoen... dog med manuelt gear
leon Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 HHhmmmm poloen er vist kun som sdi en sugediesel den går max 22-25 km/l hvis du er meget nænsom. så er der den 3 cyl. tdi med 75 hk den kender jeg en der har den går max 25km/l og de her max km/l er ved konstant 80/90 km/t der kunne jeg snildt få lupoen op på de 35 km/l. Ellers er der en 90hk og en nyere 101 hk og 130 tdier ingen går meget over de 20 på literen. Så jeg tror det er lidt en and. Mvh Leon
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu