Jump to content

Nu forsøger jeg mig også med IP

Recommended Posts

Skrevet

telefoni, men indtil videre går det ikke så godt. De siger åhhh det er så nemt. Gu' er det ej. Ihvertfald ikke for en idiot som mig, som ikke kender til alle IT fagudtrykkene og lign. Har bestilt via Unifon og det er vist også lykkes mig at få sat de rigtig ledninger i de rigtige stik, for leg foretog et opkald og det gik fint. Jo jo det var da nemt nok. Indtil jeg fik en mail fra en bekendt som siger at hun ikke kan ringe mig op. Hvorfor ? Mangler jeg noget ? Har en Grandstream uden adapter. Fulgte ingen vejledning med, men det lykkes at google mig frem til en, men jeg er såmaænd lige vidt. Forstår ikke vejledningen haha..(jaja tumpe.. jeg ved det godt, men derfor har man vel ret til at være her alligevel ?) Jeg fik så en mail fra Unifon som siger at jeg opsætte min telefon, hvad fanden det så betyder. i mailen var der så Box Id xxxxxxxxxx Password xxxxxxxxxx Sip Server xxxxxxxxx Intet andet. Ok, men hvad skal jeg stille op med disse oplysninger? Unifon svarer ikke på mails og heller ikke telefonen. Holder nok weekend. Nå ja, jeg kan heller ikke foretage udlandsopkald. Skulle ringe til en ven her i malmø, men det kunne jeg ikke. Hold da op noget SKOD !! Sådan noget skal bare virke, ikke alt det pis.

Besvaret
Hold da op noget SKOD !! Sådan noget skal bare virke' date=' ikke alt det pis.[/quote']Enig Polle...det skal bare virke! Og derfor burde du lige have spurgt herinde først - så havde vi sikkert anbefalet dig Telsome. Det er jo hulens nemt at sige nu, i know. For at hjælpe dig, så skal vi vide lidt om hvordan dit Internet er sat op. Hvad sidder der hvor i din "kæde" frem til pc´en (og telefonen) Gi lyd - så gi´r vi tips og en hjælpende hånd :)
Guest Supermule
Besvaret

Husk at den skal registrere sig hos din udbyder.... Det gør du inde under opsætning->status....

Besvaret

Internet opsætning ? Hmmm... Internet stikket er sat ind i telefonens LAN stik og så er der en ledning fra telefonens PC stik til selve PC'en. Dette forstår jeg ikke helt... "Husk at den skal registrere sig hos din udbyder.... Det gør du inde under opsætning->status...." Er det telefonen du mener der skal registrer sig ? Og hvor findes opsætning->status... ? At det blev Unifon var lidt tilfældigt, men synes der det blev omtalt positivt herinde, af bl.a. Caspar. Men det fungerer sikkert også fint, men bare tyndt at de ikke giver en enkel og forståelig begynderguide.

Besvaret
Internet opsætning ? Hmmm... Internet stikket er sat ind i telefonens LAN stik og så er der en ledning fra telefonens PC stik til selve PC'en.
Hvordan ser din opsætning ud hardware-mæssigt - altså, hvad er det for en telefon - hvor kommer "internet-stikket" fra (kabel i væggen, et ADSL/Kabel-modem, en router...osv). Nå vi ved hvad det er for noget maskineri du har derhjemme, så kan vi bedre komme med bud på mulige løsninger. ;)
Besvaret

Nå, det lykkes sørme at få gang i skidtet. Viste sig at være unifon der havde et intern server problem. Ellers tak for interessen...

• 2 weeks later...
Besvaret

Hej, jeg er en meget rutinetet bruger af ip-telefoni og har brugt det i næsten 2 år. Da jeg flyttede til Sverige i november 2005, kiggede jeg naturligvis efter noget "svensk" (Ip-telefoni). Konklusionen er, at der simpelthen ikke findes noget på det svenske marked som kan det mit kan og til samme lave pris. Efter min vurdering, er Telsome for dyre på ALT! Jeg giver 7,50 Dkr. om måneden for mit abonnement og 7 øre (dkr.) i minuttet for samtaler til DK. Alle i DK ringer lokaltakst til mig her i sverige. Udlandspriser er uden sammenligning og kvaliteten er 100% i top. Der kun 2 hager ved denne forbindelse. Man skal oprette den fra Danmark og man skal vide hvad man laver, da der ikke er nogen support og hele konceptet er bygget på, at brugerne hjælper hinanden. Hvad hedder udbyderen? Musimi :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...