Jump to content

Mercedes S-klasse, erfaringer

Recommended Posts

Guest Jeppe S
Skrevet

Hej, Havde overvejet at købe en Mercedes S400, diesel. Har fundet en, men den har kørt ca. 30000 mil, altså 300.000 km og er fra 01. Kører sådan en ikke bare??? Eller skal man regne med et større budget for at konstant holde den ved lige? Bilen kommer ca. til at koste mig 170.000 dkr. Er selvfølgelig klar over at det har noget med bilens stand at gøre, men Mercedes er vel Mercedes, eller hvad?

Besvaret

Hvad ville være en fair pris for en sådan bil? Er 180.000 danske i overkanten? Er der virkelig ingen andre herinde der er ejer af en Mercedes S?

Guest michaelbo
Besvaret
Hvad ville være en fair pris for en sådan bil? Er 180.000 danske i overkanten? Er der virkelig ingen andre herinde der er ejer af en Mercedes S?
Jeg tror ikke at en S'er er perfekt pendlerbil, Uden at skulle gøre mig klog har jeg en anelse om at service og reservedele er temmelig dyre til sådan en fætter. Har ladet mig fortælle (herinde måske ? ) at niveauet er på højde med Audi A8, altså dyrt. Luksusbiler er dyre at holde også, det er ikke kun anskaffelsen, så en halvtræt S' er der har gået 300 Kkm er nok begyndt at flosse i de elektriske kanter. Elektronikken er S svage punkt, resten er ret solidt. Ville gerne selv have haft sådan en som du kigger på, men besindede mig heldigvis og købte en E diesel medmeget få km, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Husk en bil du kører 30 - 40 Kkm i årligt bliver meget hurtigt træt, selv en mercedes :)
Besvaret
Hvad ville være en fair pris for en sådan bil? Er 180.000 danske i overkanten?
Check prisen på www.mobile.de eller www.autoscout24.de - sæt et km-parameter på 125.000 km op, da der er mange til salg. Du får en del hits til de 25.000 euro, og jeg er af den opfattelse, at den du har fundet, er for dyr ift., hvad man ellers kan finde... Liebhavere køber Brabus-udgaven med 330 hk - kunne godt være mere interessant for en køber, når du skal sælge engang...
Besvaret

Tak for jeres svar. Det var den her jeg havde set, http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1861998 Har selvfølgelig også kigget på mobile.de og i den dur, men I kender det vel når man har set sig varm på en bil. Den har kleemann styling, så derfor syntes jeg den var lidt interessant. Men må omvendt indrømme at sælger har problemer med at få den solgt! Har tidligere i DK haft en 300D fra 92 og den havde kørt langt over 400.000 og kunne snildt køre 200.000 km mere... Men sådan er det måske ikke med de nye modeller? Er der endvidere nogen der ved hvor meget det ville koste at få enten en kleemann eller brabus styling i DE/SE?

Besvaret

Jeg havde for nogle år siden en aflagt taxa C250 turbo diesel (elegance) det er med garanti den biligste bil jeg nogen sinde har haft. Den havde gået godt 300.000 da jeg købte den og godt 650.000 da jeg solgte den. Jeg gav knap 350.000 Dkr og solgte den igen efter 3 år for knap 280.000. Jeg overholdt service intervallerne og ellers havde jeg ikke nævneværdige problemer med bilen. iflg mit slut regnestykke havde det uden brændstofsomkostninger kostet mig knap 90.000 at være godt kørende i tre år incl reservedele og afdrag. Jeg mener derfor at sloganet "folk med hjerne kører bil med stjerne" er dækkende - Jeg har dog ladet mig fortælle et den "nu"gamle E model har en del rustproblemer!

Besvaret
Den havde gået godt 300.000 da jeg købte den og godt 650.000 da jeg solgte den.
Jeg ville aldrig nogensinde købe en bil med 650.000 km på klokken - medmindre den var helt speciel, eller den tidligere ejer var min far ;) Seriøst!?...280.000 DKR for en bil der har kørt sekshundredehalvtredstusinde kilometer!!? "laver korsets tegn..."
Besvaret
Seriøst!?...280.000 DKR for en bil der har kørt sekshundredehalvtredstusinde kilometer!!?
Jeg gad også godt se den slutseddel...
Besvaret

Næ nok ikke, men jeg solgte den til god bekendt (der stadig er en god bekendt) og en mercedes diesel burde kunne rende ca. 1.000.000 på tælleren. Og salgpris er vel et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Og det var en ekstremt velholdt og flot bil! Og nu er bilpriserne jo lidt højere i dk end de er her i se. Og bilen var på salgstidspunkt ikke mere end 5 år gammel

Besvaret
Jeg gad også godt se den slutseddel...
Det var ikke fordi jeg tvivlede. Går bestemt ud fra at Michael er fuldt ud reel, når han fortæller historien om bilen. Egentlig var min kommentar også lidt off-topic, sorry :flov:
Besvaret

Nu er jeg ikke bil ekspert, men vil da godt komme med nogle af de iagttagelser jeg har læst mig frem til... En bil der har kørt 300.000 km, kan sagtens være i bedre stand rent motormæssigt, end en bil med 150.000 km på klokken. Det er slider en motor mest er jo koldstart (og så selvfølgelig hvis bilen har været ejet af en 18, der udsætter motoren for totur hver dag). Har bilen været brugt som langturskøretøj, altså gået størstedelen af sine km på lange ture, burde 300.000 ikke være et probelm, for den 8-cylindrede diesel "kampvogn" en s400 er. Er service overholdt og har karossen ingen rust eller andre større skader, siges det blandt mercedes kendere at en mercedes diesel motor kan gå 600.000 - 1000.000 km, HVIS den bliver serviceret efter bogen! mvh Michael (mercedes nørd)

Besvaret

Jeg har haft en Eklasse, jeg rører ikke det lort med en ildtang igen. Har aldrig i mit liv haft en bil der skulle så meget på værksted. Der var noget konstant, rust og elfejl. Læs på autobild.de omkring rustproblematikken på Eklassen. Grim læsning. W210 modellen sucks, og de første CDIer havde virkeligt problemer med dyserne. En af mine venner har en gammel W124, den med de firkantede lygter, den kører bare uanset hvad han gør ved den. Pas nu på ikke at det med Mercedes som evighedsmaskine bliver noget man efterhånden begynder at tro på. Inden du køber drømmebilen, så vær opmærksom på du altså er i sverige. Det er brugtmarkedet her du skal være opmærksom på, med mindre du agter at beholde den for evigt. Brugtmarkedet herovre er oversvømmet med importbiler. Måske en BMW er nemmere at slippe af med når du har leget færdig med den. Der kører en hel del 5 og 7 serie rundt, også i Diesel. Men kæmpediesler er svære at sælge. BMWs 5 serie med 3 L Diesel er vist nogenlunde almindelig... af de svenske marked at være. Glem det du kender fra Danmark og se, lyt og føl det svenske marked. Ellers kan du få købt den 100% forkerte bil. Må indrømme BMW har overrasket mig positivt - meget positivt endda. Lidt trist, den Mercer kørte ellers godt, en ren fornøjelse at køre langt på bilferie i....... og man kørte gerne en omvej hjem altid :p

Besvaret

Jeg henviste mest til den ottebenede diesel maskine E400 cdi (w211) og S400.. Jeg ved godt at w210 modellen havde mange irriterende fejl, men motor, rust og med elektronikken. Jeg vil heller ikke ha den gamle e model, den er grim og den er ikke så god som den nye. Jeg skal ha min CL500 (fra 2000/2001) når jeg får råd, det er en dejlig bil og den v8'er der ligger i er fra den gamle skoel og kan snildt køre 600.000 kilometer

Besvaret

Alle bilmærker kan have børnesygdomme, som eks. også A klassen havde! Indrømmet Mercedes har ikke været heldige med chassis og motor på E modellen W210. Kvaliteten skulle dog være kommet tilbage i den gamle stil med den nye E model. Jeg mener at der var en der fortalte mig at mercedes havde været ude i nogle sparerunder der var gået ud over kvaliteten på bilerne. Når man kigger på mercedes C og E klasse har disse stadig et af de bedste reservedelsindeks. Jeg har familie der kører i en S-500 årgang 00, i Rusland! Og her er reservedelene næsten lige så billige som til C og E klassen herhjemme. (Højst sandsynligt er reservedelene kopivarer, selv om der står originalt på pakningen. Men sådan er Rusland jo) Jeg ville på intet tidspunkt være bekymret over at købe en C klasse som den jeg har haft igen! Og jeg ville faktisk heller ikke være bekymret over at købe den nye E klasse eller for den sags skyld en S-klasse, hvis tegnedrengen tillader det.

Besvaret
Toft...Nu var det som en joke :):)
Jaja, jeg fattede godt din joke om at folk som mig der ikke har hjerne, må købe noget andet end en mercedes.. Men hvorfor lige en lada, der er vel også andre mærker end lada, når nu man ikke har en hjerne? :new:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...