D&K Skrevet January 28, 2006 Rapporter Skrevet January 28, 2006 Hej... Jeg er ved at flytte til Sverige. Er der nogen der ved om det kan betale sig at hive sin bil over og omregistrerer den? Har hørt det skulle gi lidt fortjeneste. Jeg har en toyota corolla 1.3 fra ´95 som jeg har givet 48.000.- dkk for. Men hvis jeg sælger den i DK kan jeg nok kun få 30.000.- dkk for den, hvilket ca. svare til 37.500.- sek. Og for det får jeg ca. samme bil måske enda dårligere efter hvad jeg kan se på bilweb.se
larscph Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 Hej - du kan få reg.afgiften refunderet fra Skat, da vi flyttede var det gratis at få et bud på hvor meget man ville få. Søg lidt herinde, jeg tror der er et indlæg eller to om det. Men på den måde kan du få en sjat penge i hånden samtidig med at du så beholder din bil.
Guest Mogens Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 Jeg er ved at flytte til Sverige. Er der nogen der ved om det kan betale sig at hive sin bil over og omregistrerer den? Har hørt det skulle gi lidt fortjeneste. Jeg har en toyota corolla 1.3 fra ´95 som jeg har givet 48.000.- dkk for. Men hvis jeg sælger den i DK kan jeg nok kun få 30.000.- dkk for den, hvilket ca. svare til 37.500.- sek. Og for det får jeg ca. samme bil måske enda dårligere efter hvad jeg kan se på bilweb.se Du kan teoretisk få en afgift retur, der svarer til 63% af udsalgsprisen på bilen ved en dansk forhandler - dog skal der fratrækkes 15% af beregningen til den danske stats administration. Desuden skal der betales et gebyr for den fysiske fremstilling, der skal ske hver gang. Endvidere kan man ikke få mere retur i afgift, end der tidligere ér betalt for bilen. Et eksempel: Bilens pris ved forhandler er 40.000 dkr Heraf vil afgiften andrage 40.000 x 63& = 25.200 dkr Adm. træk er 25.200 x 15% = 3.780 dkr Du vi altså teoretisk få 21.420 dkr retur fra staten. Og bilen vil stå dig i 18.580 kr Regn ikke med retfærdighed i sagsbehandlingen - ligesom tidsfaktoren er umulig. Jeg har gjort det nogle gange...
D&K Besvaret January 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2006 Du kan teoretisk få en afgift retur, der svarer til 63% af udsalgsprisen på bilen ved en dansk forhandler - dog skal der fratrækkes 15% af beregningen til den danske stats administration. Desuden skal der betales et gebyr for den fysiske fremstilling, der skal ske hver gang. Endvidere kan man ikke få mere retur i afgift, end der tidligere ér betalt for bilen. Et eksempel: Bilens pris ved forhandler er 40.000 dkr Heraf vil afgiften andrage 40.000 x 63& = 25.200 dkr Adm. træk er 25.200 x 15% = 3.780 dkr Du vi altså teoretisk få 21.420 dkr retur fra staten. Og bilen vil stå dig i 18.580 kr Regn ikke med retfærdighed i sagsbehandlingen - ligesom tidsfaktoren er umulig. Jeg har gjort det nogle gange... Hej! Kan du så fortælle mig hvor og hvordan jeg gør med at få bilen over?
Guest Mogens Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 Kan du så fortælle mig hvor og hvordan jeg gør med at få bilen over? Du henvender dig til det lokale T&S-kontor med udfyldte papirer, du finder på deres web. Efterfølgende betaler du et gebyr for fremstilling og får en mødetid. Du møder op på dagen med en perfekt vogn og de visitér den (stelnummer, km og stand). Efter noget tid får du en tilbagemelding vedr. den afgift, du kan få retur, når du er flyttet. "Prisen" holder een måned...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu