BS Skrevet January 30, 2006 Rapporter Skrevet January 30, 2006 Jeg har nu efter jeg har fået brug for min indboforsikring fundet ud af der er en klausul der hedder max dækning på 40k skr hvis det ikke er stjålet fra forsikrings adressen. Er det en standard klausul i svenske forsikringer? Jeg har Länsförsäkringar.
dan Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Mener du med 40k skr, fyrre tusinde svenske kroner ? For så er det rigtigt. Hentede lige deres vilkår på deres hjemmeside. Det står på side 5. Så det er ikke en klausul, men en generel undtagelse (klausuler er noget man bruger i branchen hvis en person for et helt konkret forbehold - ellers er det generelle undtagelser som gælder alle)
BS Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 Sorry min fejl at jeg brugte et forkert ord. Men ville blot vide om det var gængse regler for andre selskaber også. For så skal jeg til at kigge efter tillægs forsikringer og det plejer at koste chef knaster!
dan Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 Sorry, hvis det lød for smart. Det var ikke meningen - bare oplysende :-) Jeg har lige tjekket IF's vilkår på nettet og deres siger 30.000 kr i maxdækning for skade andetsteds end forsikringsstedet. Så det lugter af at det er meget almindeligt, og altså ikke som i DK hvor du kan have meget mere udenfor dit forsikringssted. Du er nok nødt til at høre om de laver opmagasineringsdækninger med dertil hørende ekstrapræmie. (I DK kan man dog være heldig at hvis man fx. har opmagasineret for 100.000 kr hos sine forældre på deres loft i en alm villa, så skal man ikke betale noget - bare have det skrevet ind i policen - måske det også er sådan i S)
BS Besvaret February 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 2, 2006 Sorry' date=' hvis det lød for smart. Det var ikke meningen[/quote'] Tolkede det heller ikke sådan. No point taken ;) Problemet er når jeg er ude og tage billeder går jeg rundt med noget der minder om 30-40k dkr i min foto taske så det er ikke engang en opmagasinering. Må høre om jeg kan forsikre mit udstyr seperat.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu