hsahirf Skrevet February 4, 2006 Rapporter Skrevet February 4, 2006 Hej, Har lige et par spørgsmål om taxakørsel, som jeg håber nogen kan og vil svare på... Hvad koster det egentlig at køre i taxa herovre? Hvis nogen oven i købet kender en ca. pris på turen Annestad->Gamla Staden? Kan taxaerne finde ind i Annestad eller er det ud på Gottorpsvägen og vente? Kan det, som i Danmark, komme ud på eet om man benytter det ene selskab eller det andet, eller er der visse selskaber som kan anbefales eller frarådes? ---------- Hilsen Henrik
Guest ThomasO Besvaret February 4, 2006 Rapporter Besvaret February 4, 2006 Det kan tilrådes at så snart du sætter dig i Taxaen at påråbe dig fastpris. Vi kørte med en taxa mellem Stortorget og Bunkeflo, og han sagde han kunne gøre det for 150SEK, men på taxameter kan den komme helt op på 400SEK. En rimelig stor forskel. Samme tur hjem nytårs morgen, med afsætning af et par lokale piger på Friisgatan, kostede 380SEK på taxameter, men vi var ligeglade bare vi ikke skulle gå hjem den morgen. Turens længde taget i betragtning var det nok billigere end i danmark. Mon ikke de fleste taxaer har navi, og hvis danskerne kan finde en bolig inde i Annestad, kan de lokale sikkert også finde stedet.
Toft Besvaret February 4, 2006 Rapporter Besvaret February 4, 2006 Hvis man er i Malmö og skal ud af byen, så kører stort set alle selskaber med fast pris til de omkringliggende byer. "Fastpris ud af Malmö" er langt billigere end en tilsvarende "taxameter tur". Undlad dog at køre med de spader der kører "sort taxa" fredag/lørdag. De er ikke en skid billigere, end dem der er nød til at betale skat af de penge du giver for turen. Generelt er taxa chauffører gode til at finde den adresse de skal hente folk på, og har han problemer med det, ja så har den enkelte lært noget til næste gang han skal til Annestad. Sagt på en anden måde: Det tager ikke mange måneder før stort set alle Malmö chauffører har været et par ture til Annestad :)
Christian Bruun Besvaret February 6, 2006 Rapporter Besvaret February 6, 2006 Taxa man skal vælge de rigtige selskaber.... 040-979797 040-232323 040-121212 de har alle tre rigtig rimelige priser!
birkster1977 Besvaret February 6, 2006 Rapporter Besvaret February 6, 2006 979797 har faste priser i malmö så vidt jeg ved koster det 80 sekk pr tur, jeg har kørt nede fra almvik op til Audi på pilotgatan for 80 sekk. Aften takster er så noget helt andet, men det har jeg ikke sat mig ind i endnu.
Christian Bruun Besvaret February 6, 2006 Rapporter Besvaret February 6, 2006 taxa 3X97 har altid faste priser De inddeler Malmö i zoner som koster 59, 69, 79, 89, 99 eller 109. Dette gælder også aftenture. Eksemplevis har jeg ofte kørt fra Centralen til V-hamnen om natten. Det koster altid 59.
mrode Besvaret February 6, 2006 Rapporter Besvaret February 6, 2006 Nu har jeg ikke kørt så meget med taxa, men når nu der er så stor forskel på priserne (hvilket jeg har oplevet), kan man så egentlig selv bestemme hvilket selskab man vil køre med når der holder en lang kø af taxaer ved fx. Centralstationen? Eller bliver de ligeså hysteriske som fx. i Danmark, men her er priserne jo også næsten ens (eller er de helt ens?), så det er jo lidt anderledes.
Christian Bruun Besvaret February 6, 2006 Rapporter Besvaret February 6, 2006 taxa ja det er bare om at hoppe ind i den man syntes bedst om.... derfor er det ofte de dyreste der holder der, da billigtaxaerne hurtigt bliver nappet.....
hsahirf Besvaret February 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 6, 2006 billigtaxaer - se det er noget jeg kan li' :th2: tallene 12, 23 og 97 er altså værd at huske på ;)
macman Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Dyrt Jeg har ikke set på hvilket selskab jeg har kørt med, men synes det er rimeligt dyrt. Kørte lørdag aften kl. 01 fra Stortorget til Lilmhamn pris 200 SKr., Svågertorp til Limhamn søndag 23.45 pris 159 SKr. Så jeg glæder mig til vejret bliver bedre og man kan cykle : )
Gio Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Jeg har ikke set på hvilket selskab jeg har kørt med, men synes det er rimeligt dyrt. Kørte lørdag aften kl. 01 fra Stortorget til Lilmhamn pris 200 SKr., Svågertorp til Limhamn søndag 23.45 pris 159 SKr. Så jeg glæder mig til vejret bliver bedre og man kan cykle : )Ikke for at klandre dig...men det er derfor de dyre taxaer stadig er der. Kunder som ikke véd at der kan være en masse penge at spare. Det kan meget ofte betale sig at spørge en tre-fire vogne om deres pris på en given destination, og derefter vælge den billigste. Taxa-branchen herovre har lidt kræmmermarked-status ofte. Der kan pruttes! :D Nå ja...så er der også alle de sorte taxaer. Især tidligt på morgenen, når de store gå-i-byen-steder lukker, kommer disse frem fra sidevejene. Og de er billige. Men et godt råd: tag dem ikke alene! Vær mindst et par stykker...og kig lidt kritisk på chaufføren. Ja, der har været historier om folk der er blevet kørt ud i havnen og rullet. Meen.....lad os nu liiige klappe hesten
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu