dr.love Skrevet February 9, 2006 Rapporter Skrevet February 9, 2006 Hej, Jeg er flyttet tilbage til DK efter et par år i det svenske. Jeg har taget min bil med til DK og er i gang med processen med syn, toldsyn, depositum osv. så bilen kommer på danske plader. Jeg har flere gange læst at "GIO" skriver at man har 14 dage fra man flytter folkeregister adresse til bilen skal være på danske plader. Jeg snakkede med SKAT og de fortalte at de 14 dage kun var for flyttegods og ikke biler. Så jeg er kommet lidt i tvivl om hvorvidt jeg må kører min SE bil i DK de 14 dage eller ej. Jeg har prøvet at finde en lov, som skulle underbygge/afvise dette, men jeg er ikke kommet tættere på. Er der nogen af Jer der har praktisk erfaring med ovenstående situation?
Gio Besvaret February 9, 2006 Rapporter Besvaret February 9, 2006 Hej, Jeg har taget min bil med til DK og er i gang med processen med syn, toldsyn, depositum osv. så bilen kommer på danske plader. Jeg har flere gange læst at "GIO" skriver at man har 14 dage fra man flytter folkeregister adresse til bilen skal være på danske plader. Jeg snakkede med SKAT og de fortalte at de 14 dage kun var for flyttegods og ikke biler. Så jeg er kommet lidt i tvivl om hvorvidt jeg må kører min SE bil i DK de 14 dage eller ej. Jeg har prøvet at finde en lov, som skulle underbygge/afvise dette, men jeg er ikke kommet tættere på. Er der nogen af Jer der har praktisk erfaring med ovenstående situation?Jeg ved ikke hvem du har snakket med hos SKAT - men vedkommende har ikke været inde i reglerne. Du har fjorten dage til at få indregistreret bilen i Danmark. Derefter risikerer du en kolossal bøde, hvis du fortsat benytter den. http://www.workindk.dk/Bil_til_dk
dr.love Besvaret February 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 9, 2006 Jeg ved ikke hvem du har snakket med hos SKAT - men vedkommende har ikke været inde i reglerne. Du har fjorten dage til at få indregistreret bilen i Danmark. Derefter risikerer du en kolossal bøde, hvis du fortsat benytter den. http://www.workindk.dk/Bil_til_dk Hej Gio, Jeg tænkte nok at det var sådan landet lå, skulle bare være sikker. Tak for hjælpen!
Gio Besvaret February 9, 2006 Rapporter Besvaret February 9, 2006 Hej Gio, Jeg tænkte nok at det var sådan landet lå, skulle bare være sikker. Tak for hjælpen!Det var så lidt. Jeg blev selv overrasket over den korte frist, da jeg flyttede tilbage til DK en periode sidste år. Og så er det jo skræmmende, at et opkald til SKAT ikke afstedkommer brugbare oplysninger. Tænk hvis du havde taget det for gode varer...hvilket man jo egentlig burde kunne. Men nej - stol aldrig blindt på nogen, når det gælder skat og afgifter :o
birkster1977 Besvaret February 9, 2006 Rapporter Besvaret February 9, 2006 Kan det overhovedet svare sig at tage sin bil med til DK? jeg undersøgte selv om jeg kunne sælge min svenske bil til min far som bor i DK, men det ville blive alt for dyrt, og rent faktisk være billigere at købe en magen til på DK plader..
dr.love Besvaret February 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 9, 2006 Det er ikke sikkert det kan betale sig at tage den med, men der er i mit tilfælde tale om en relativt ny bil og jeg ville tabe en god slat penge, hvis jeg skulle sælge den i SE. Samt at den har en stor affektionsværdi (det er en dejlig bil :) )
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu