J.C. Skrevet February 9, 2006 Rapporter Skrevet February 9, 2006 Jeg skal til Stockholm fredag morgen/formiddag og søger derfor kørelejlighed fra Limhamn til Københavns lufthavn. Er der nogen der alligevel skal denne vej og har lyst til at give et lift, så er jeg glædelig modtager.
Gio Besvaret February 9, 2006 Rapporter Besvaret February 9, 2006 Jeg skal til Stockholm fredag morgen/formiddag og søger derfor kørelejlighed fra Limhamn til Københavns lufthavn. Er der nogen der alligevel skal denne vej og har lyst til at give et lift, så er jeg glædelig modtager.Hvad tid skal du afsted....sådan mere specifikt.
Gio Besvaret February 9, 2006 Rapporter Besvaret February 9, 2006 Hvad tid skal du afsted....sådan mere specifikt.Se bort fra mit spørgsmål - jeg har netop fået styr på hvad tid jeg skal dén vej imorgen. Og det er desværre ikke morgen/formiddag.
J.C. Besvaret February 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 9, 2006 Hvad tid skal du afsted....sådan mere specifikt. Jeg skal tjekke ind senest kl. 10.25 så jeg skal vel fra limhamn senest 9.45... Men jeg er flexibel. :th2:
BS Besvaret February 9, 2006 Rapporter Besvaret February 9, 2006 Jeg skal tjekke ind senest kl. 10.25 så jeg skal vel fra limhamn senest 9.45... Men jeg er flexibel. :th2: Så du er også en af dem der ikke tager højde for der kan være kø på vej dertil fx Kan godt være det er mig der er sippet men ville aldrig tage afsted med så kort tid at løbe på. Men for at komme tilbage til emnet. Kan desværre ikke tilbyde et lift på de bredde grader:rolleye:
J.C. Besvaret February 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 10, 2006 Nå.. jeg kom til Københavns lufthavn med hjælp fra det offentlige, det skal også prøves en gang imellem, og det var slet ikke så slemt. Men alt i alt blev det en kedelig tur, jeg skulle til Stockholm for at hente min nye bil, og på vej hjem i min dejlige nye bil fik taget mit kørekort for at køre 22 km/timen for stærkt på motorvejen, jeg havde aldrig troet der skulle så lidt til. Nå men det lader til man kan have en chance for at få det igen når man er dybt afhængig af det, det må jeg jo håbe på. Med nogenlunde humøret i godt behold ønsker jeg god weekend. -- J.C.
Miriam Besvaret February 10, 2006 Rapporter Besvaret February 10, 2006 Nå.. jeg kom til Københavns lufthavn med hjælp fra det offentlige, det skal også prøves en gang imellem, og det var slet ikke så slemt. Men alt i alt blev det en kedelig tur, jeg skulle til Stockholm for at hente min nye bil, og på vej hjem i min dejlige nye bil fik taget mit kørekort for at køre 22 km/timen for stærkt på motorvejen, jeg havde aldrig troet der skulle så lidt til. Nå men det lader til man kan have en chance for at få det igen når man er dybt afhængig af det, det må jeg jo håbe på. Med nogenlunde humøret i godt behold ønsker jeg god weekend. -- J.C. Du kan ikke slippe helt for straf, men du kan skrive dig til en nedsætning af tiden. Hvis du kan påvise at du er afhængig og at de forholde du har kørt under var ok. Det er bl.a. sådan noget der bliver kigget til.
skallstorp Besvaret February 10, 2006 Rapporter Besvaret February 10, 2006 Forvent ikke en fritagelse En af mine tidligere kollegaer fik taget sit i 3 måneder, han fik det sat ned til 2 måneder fordi chefen skrev at han var dybt afhängig (Han arbejder på Sturup på tider hvor der ikke går offentligt) Så det er ikke nok at väre afhängig som Miriam så rigtogt skriver, men vär glad for de Svenske regler hvor man har 48 timer til at finde alternativ transport. Men ellers tillykke med bilen.
J.C. Besvaret February 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 10, 2006 Hmm .. der står ikke noget om det er taget for altid, eller "bare" for 3 mdr. Alternativt kan man vel tage kortet igen i København og have et nyt, men dansk kørekort på 2-3 uger, vel?
Guest Trine Besvaret February 10, 2006 Rapporter Besvaret February 10, 2006 Har du dansk eller svensk kørekort? ....men det må da fremgå af den dokumentation du har fået udleveret da du blev stoppet hvordan man klager. Har de inddraget det fysisk eller hvad?
Miriam Besvaret February 10, 2006 Rapporter Besvaret February 10, 2006 En af mine tidligere kollegaer fik taget sit i 3 måneder' date=' han fik det sat ned til 2 måneder fordi chefen skrev at han var dybt afhängig (Han arbejder på Sturup på tider hvor der ikke går offentligt) Så det er ikke nok at väre afhängig som Miriam så rigtogt skriver, men vär glad for de Svenske regler hvor man har 48 timer til at finde alternativ transport. Men ellers tillykke med bilen.[/quote'] Min mand fik taget sit på motorvejen hvor han vist kørte 160, 3 mdr tog de det. Så skrev han til dem, at han havde behov for det i sit arbejde osv. Så blev det sat ned til 2 mdr. så skrev han igen, og så blev det en mdr. Og da det var afgjort lå korten i posten 3 dage efter :-) Men som jeg også skrev før tager de jo hensyn til om man har kørt hasaderet og om der var trafik osv. Du modtager sagen med posten, sammen med et brev hvor du kan komme med din forklaring. På motorvejen er det 30km over før kortet ryger ! Så kan du have været på 90 vej ??
J.C. Besvaret February 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 10, 2006 Min mand fik taget sit på motorvejen hvor han vist kørte 160, 3 mdr tog de det. Så skrev han til dem, at han havde behov for det i sit arbejde osv. Så blev det sat ned til 2 mdr. så skrev han igen, og så blev det en mdr. Og da det var afgjort lå korten i posten 3 dage efter :-) Men som jeg også skrev før tager de jo hensyn til om man har kørt hasaderet og om der var trafik osv. Du modtager sagen med posten, sammen med et brev hvor du kan komme med din forklaring. På motorvejen er det 30km over før kortet ryger ! Så kan du have været på 90 vej ?? Nob det var på en 110 km/timen motorvej og jeg blev taget med 132 km/timen.Det fremgår tydeligt at det han har skrevet. Og jeg det var et Svensk kørekort som de tog fysisk.
Jette Besvaret February 11, 2006 Rapporter Besvaret February 11, 2006 Alternativt kan man vel tage kortet igen i København og have et nyt, men dansk kørekort på 2-3 uger, vel? Du kan ikke tage kørekort i Danmark hvis du har fast bolig i Sverige. Held og lykke med at få sat tiden ned til du får dit kort igen.
J.C. Besvaret March 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 7, 2006 :) Jeg fik lov at beholde det! - Så i dag er en god dag!
Guest Trine Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 :) Jeg fik lov at beholde det! - Så i dag er en god dag! TILLYKKE!!!! Og tillykke med den nye bil....du nu kan køre i den med god samvittighed:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu