Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er nu kommet i skridt videre i min "udvandring" til Malmö. Før har jeg bare læst mig til en masse og undersøgt priser, men nu er jeg begyndt at kigge reelt efter mulige bostadsrätt'er. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen der har nogle erfaringer med bilforsikringspriser i henhold til boligområde? Og rolig nu - jeg efterspørger ingen konkrete priser, men bare om ens boligområde reelt har den store betydning for ens årlige præmie. Jeg sigter efter noget i Porsche 911 (996)/BMW E46 M3-klassen, men evt. også bare BMW E36 Cab. eller lignende. Det tager jeg først stilling til, når jeg er flyttet og kan indhente konkrete forsikringstilbud. Men inden jeg køber, kunne det jo være rart at vide om postnummer/bydel og parkering på gaden kontra carport/garage betyder det store for forsikringsselskaberne? Ikke at det skal være den primære grund til mit køb, men meget rart at have i baghovedet når man skal sortere i den store mængde attraktive boliger "hinsidan" :)

Besvaret
Men inden jeg køber' date=' kunne det jo være rart at vide om postnummer/bydel og parkering på gaden kontra carport/garage betyder det store for forsikringsselskaberne?[/quote']Kort svar: Ja. a) Området har enorm indflydelse på din pris. Som tonsvis af andre indlæg allerede har besvaret herinde, så har også b) din alder betydning, c) hvor længe du har haft kørekort, d) og om bilen skal holde på gaden eller i aflåst garage. Dyr/sporty bil kombineret med Malmö City = dyrt!
Besvaret
Jeg er nu kommet i skridt videre i min "udvandring" til Malmö. Før har jeg bare læst mig til en masse og undersøgt priser, men nu er jeg begyndt at kigge reelt efter mulige bostadsrätt'er. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen der har nogle erfaringer med bilforsikringspriser i henhold til boligområde? Og rolig nu - jeg efterspørger ingen konkrete priser, men bare om ens boligområde reelt har den store betydning for ens årlige præmie. Jeg sigter efter noget i Porsche 911 (996)/BMW E46 M3-klassen, men evt. også bare BMW E36 Cab. eller lignende. Det tager jeg først stilling til, når jeg er flyttet og kan indhente konkrete forsikringstilbud. Men inden jeg køber, kunne det jo være rart at vide om postnummer/bydel og parkering på gaden kontra carport/garage betyder det store for forsikringsselskaberne? Ikke at det skal være den primære grund til mit køb, men meget rart at have i baghovedet når man skal sortere i den store mængde attraktive boliger "hinsidan" :)
Det er her som så mange andre steder, at nu længre væk fra byen man kommer nu billigere bliver ens forsikring. Og det gælder da også hvis du har garage !
Besvaret
Kort svar: Ja. a) Området har enorm indflydelse på din pris. Som tonsvis af andre indlæg allerede har besvaret herinde, så har også b) din alder betydning, c) hvor længe du har haft kørekort, d) og om bilen skal holde på gaden eller i aflåst garage. Dyr/sporty bil kombineret med Malmö City = dyrt!
Nu er b og c jo lidt svære at ændre på, så jeg må jeg nøjes med a og d ;) Men tak for svarene! :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...