hellegaard Skrevet February 17, 2006 Rapporter Skrevet February 17, 2006 Er der nogen der kender en dansk kørerlærer i malmøområdet hvor man kan generhverve sit kort?
Guest jxhab Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Nu skriver du i Malmö, men er det et Svensk eller Dansk kørekort du har fået frataget? Jeg ved ikke hvilke regler der er gældende.. Men skal det forstås sådan at hvis man får frakendt sit svenske kørekort, så skal man op til prøve osv i Sverige? Det giver selvfølgelig mest logik =)
Gio Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Jeg ved ikke hvilke regler der er gældende.. Bor du i Sverige, så skal du tage dit kørekort her. Hvadenten det er første gang, generhvervelse eller supplement til eksisterende (stor vogn, MC osv...)
Guest jxhab Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Bor du i Sverige' date=' så skal du tage dit kørekort her. Hvadenten det er første gang, generhvervelse eller supplement til eksisterende (stor vogn, MC osv...)[/quote'] Tænkte jeg nok (det giver også mest mening). Og hvis mit DK kort bliver taget, så får jeg et Svensk eller sådan noget ikke?
Gio Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Og hvis mit DK kort bliver taget' date=' så får jeg et Svensk eller sådan noget ikke?[/quote']Hvis dit danske bliver taget, så skal du tage et nyt...i Sverige. Og, som en del andre tråde også gør opmærksom på, så er en køre/teoriprøve herovre ikke at sammenligne med den danske ditto. Én ting er at den er på svensk - en anden ting er antallet af ting der skal læres og svares på. Både under teori og praksis.
hellegaard Besvaret February 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2006 det var det danske... men synes bare det ville være ret besværligt at flytte adressen tilbage til dk og efter et par måneder så tilbage til sverige
Guest jxhab Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Hvis dit danske bliver taget' date=' så skal du tage et nyt...i Sverige. Og, som en del andre tråde også gør opmærksom på, så er en køre/teoriprøve herovre [i']ikke at sammenligne med den danske ditto. Én ting er at den er på svensk - en anden ting er antallet af ting der skal læres og svares på. Både under teori og praksis. Men (jeg ved ikke om det har været oppe og vende), hvis du får taget dit Danske kørekort i Sverige, må det ikke tages permanent? Men i og med du ikke kan få et nyt dansk, så får du et svensk ikke? Hvis du bliver taget i DK og får taget dit kørekort permanent, så kan du ikke få et nyt selvfølgelig og skal derfor op til en køreprøve osv og dette kan du ikke i DK og derfor skal det tages i SE, er det ikke ca. sådan?
hellegaard Besvaret February 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2006 præcis det jeg mener.... Men må jo bare flytte adressen tilbage til DK i de måneder som jeg er om at tage det igen... Mistede det i sommer i DK før jeg flyttede til sverige...
BS Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 præcis det jeg mener.... Men må jo bare flytte adressen tilbage til DK i de måneder som jeg er om at tage det igen... Mistede det i sommer i DK før jeg flyttede til sverige... Hvorfor ikke benytte dig af chansen for at lære noget nyt og supplerende til dit kørekort også tager det i Sverige? Umuligt er det jo ikke når 18 årige studiner kan tage kortet
Guest jxhab Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 præcis det jeg mener.... Men må jo bare flytte adressen tilbage til DK i de måneder som jeg er om at tage det igen... Mistede det i sommer i DK før jeg flyttede til sverige... Ok.. Hvis du mistede det i DK før du blev svensk "borger" så tror jeg desværre enten du er tvunget til at flytte adressen til DK eller tage det i Sverige. Men hvis du tager det i Sverige, kan du sikkert tjene penge på at rådgive andre øresundsborger i hvordan de gør =)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu