copyguy Skrevet February 22, 2006 Rapporter Skrevet February 22, 2006 hejsa tænkt på at købe noget karton rødvin , de er rent faktisk blevet bdere kvalites mæssigt!set at man i systembolaget kan få mange forskellige slags, nogen som ved om der er noget at spare ved at købe den i sverige? eller er det meget dyrere herovre, kontra Dk?
Gio Besvaret February 22, 2006 Rapporter Besvaret February 22, 2006 hejsa tænkt på at købe noget karton rødvin ' date=' de er rent faktisk blevet bdere kvalites mæssigt!set at man i systembolaget kan få mange forskellige slags, nogen som ved om der er noget at spare ved at købe den i sverige? eller er det meget dyrere herovre, kontra Dk?[/quote']Kvalitetsvin kan der ofte spares penge på hos SB - af den simple grund at de køber så stort hjem. Men så snakker vi også go´ vin.
copyguy Besvaret February 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 22, 2006 hvilken pris snakker vi så ca om for en kvalites vin?, har ik meget forstand på gode rødvine, men havde tænkt på en 3L box, til en sådan ca 200-300kr, får man mon noget ordentligt der? S*
Gio Besvaret February 22, 2006 Rapporter Besvaret February 22, 2006 hvilken pris snakker vi så ca om for en kvalites vin?' date=' har ik meget forstand på gode rødvine, men havde tænkt på en 3L box, til en sådan ca 200-300kr, får man mon noget ordentligt der? S*[/quote']http://www.systembolaget.se - og hvis du snakker med dem i butikken, så plejer de at være ret dygtige.
larscph Besvaret February 22, 2006 Rapporter Besvaret February 22, 2006 hejsa tænkt på at købe noget karton rødvin ' date=' de er rent faktisk blevet bdere kvalites mæssigt!set at man i systembolaget kan få mange forskellige slags, nogen som ved om der er noget at spare ved at købe den i sverige? eller er det meget dyrere herovre, kontra Dk?[/quote'] Hvis du taler 4 liters bokse 2-300 kroner i Sverige kan de typisk findes til 100-150 kroner i Danmark syntes jeg. Metro Glostrup har et stort udvalg i rødvin i kartoner ;) Ellers vil jeg nu give Gio ret, de ved en masse om hvad de sælger - og udvalget er i øvrigt overvældende stort og imponerende på SB. Vi køber dog primært vin i DK - specielt "hverdagsvin" til 25-40 kr/flaske køber du klart billigst i DK.
Guest carspar Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Ja der er prisforskel på (Bag-in-a-box) i danmark og sverige Vi köber ofte en bag-in-a-box, som de kalder vin i kasser i sverige, men vi köber dem normalt i Danmark. I systembolaget har de mange kvalitetsvine i box, men de danske er begyndt at blive bedre. De danske lider af et foräldet rygte om at papvin det er noget möjvin, den holder ikke mere. Hvis vi sammenligner feks. en australsk 3 liter rödvin med chiraz druen koster den ca. 210 skr i sverige og ind i mellem kan vi köbe den i Netto til 99 dkr, ellers normalt koster den 125 dkr. Så der er forskel, det er til meget dyere vine det kan vöre en fordel i Systembolaget.
Gio Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Så der er forskel' date=' det er til meget dyere vine det kan vöre en fordel i Systembolaget.[/quote']Det var også det jeg mente. Men igen - det er jo vidt forskelligt hvad folk synes er "dyrt". Personligt køber jeg ikke vin der er dyrere end 150,- pr. flaske. Min erfaring er, de gange jeg har "flottet" mig (læs: købt katten i sækken), at jeg alligevel ikke har kunnet smage forskel. Faktisk har dyrere vine ofte ikke været en fornøjelse. Jeg tror man skal være kender/feinschmecker, for at kunne finde kvaliteterne i de ekstremt dyre dråber. En god Barolo er nok dér jeg sætter grænsen. Resten er hverdagsvin (der kan drikkes med fornøjelse) til 30-50 kr/fl. Og ja - papvin er undervurderet. Der var engang at du kun fik "kølervæske" på disse kartoner. Men det er, heldigvis, ikke tilfældet længere. Og det er jo også ganske simpel købmands-logik: Hvis det smager af ræve-p**, så køber folk ikke dét mærke igen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu