Guest PeterK Skrevet February 23, 2006 Rapporter Skrevet February 23, 2006 Hej, Vi flytter 1. juli 2006 til Klagshamn......Hvornår må jeg købe en svensk bil?.... Ved man kan få dispensation X-antal uger/måneder før via Rigspolitiet
Gio Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hej, Vi flytter 1. juli 2006 til Klagshamn......Hvornår må jeg købe en svensk bil?.... Ved man kan få dispensation X-antal uger/måneder før via RigspolitietDu må køre i din svenske bil den dag du er flyttet til Sverige, og er folkebokfört herovre. Du kan sagtens købe en svensk bil til hver en tid - du må bare ikke køre i den før ovenstående er på plads.
Homer Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Du må køre i din svenske bil den dag du er flyttet til Sverige, og er folkebokfört herovre. Du kan sagtens købe en svensk bil til hver en tid - du må bare ikke køre i den før ovenstående er på plads. Joooh - han må gerne køre i den - bare ikke i Danmark...
Guest PeterK Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Joooh - han må gerne køre i den - bare ikke i Danmark... Har boet i Sverige før og kan huske jeg fik lov til at køre i min svenske bil i DK, da jeg kunne dokumentere at jeg flyttede til Sverige indenfor 1-2 måneder....kan ikke huske perioden, men har brevet fra politiet et sted derhjemme
Gio Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Joooh - han må gerne køre i den - bare ikke i Danmark... Det kræver jo at den indregistreres et sted - og eftersom han ikke har svensk cpr-nummer' date=' så bliver det ikke på svenske plader. Ergo skal den importeres til det land den skal registreres i, og hermed betales det pågældende lands afgifter osv osv osv. Så jeg tror ikke det er noget der kan betale sig. Og jeg tror nu også at PeterK mente hvornår han måtte køre i sin svensk indregistrerede bil(?) :)Har boet i Sverige før og kan huske jeg fik lov til at køre i min svenske bil i DK, da jeg kunne dokumentere at jeg flyttede til Sverige indenfor 1-2 måneder....kan ikke huske perioden, men har brevet fra politiet et sted derhjemmeHvordan kunne dette lade sig gøre, eftersom du skal bruge et svensk cpr-nummer og have fast bopæl i SE for at indregistrere den!? Fortæl endelig mere om denne "dispensation" - det er vist ikke noget vi har hørt om før!?
ulmus Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hvis Peter K. har boet i Sverige før, så har han vel allerede et svensk CPR-nr. og så kan han vel godt købe bil inden han er flyttet over.
Guest PeterK Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hvis Peter K. har boet i Sverige før' date=' så har han vel allerede et svensk CPR-nr. og så kan han vel godt købe bil inden han er flyttet over.[/quote'] Jeg har boet i Sverige før, men skal lige hjem og finde papirene frem igen.......for dengang jeg fik dispensation, var jeg "ægte" SV. tilflytter.....
Simon Irgens Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Et lille tillægsspørgsmål Nu flytter jeg over sundet her i morgen fredag og har længe søgt en svar på hvornår man må låne til bil i sverige. Banken siger 3 måneder, en anden bank har ingen indvendinger og har hørt at lån hos en forhandler kan ske så snart man har cpr-nr i SE, men har også hørt at forhandlere først gør det efter 3 uger.............Jeg er sku forvirret det skal jeg ikke lægge skjul på :confused: Håber lidt hjælp Tak tak tak
Gio Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hvis Peter K. har boet i Sverige før' date=' så har han vel allerede et svensk CPR-nr. og så kan han vel godt købe bil inden han er flyttet over.[/quote']Ja - ingen påstår det modsatte. Han kan sagtens købe bilen - han må bare ikke (kan ikke...lovligt) køre i den (som svensk indregistreret bil) før han igen er folkebogført igen i Sverige. Desuden kan han ikke få den i trafik, på svenske plader, før han, igen igen, er folkebogført på den rigtige side af Sundet.
Gio Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Et lille tillægsspørgsmål Nu flytter jeg over sundet her i morgen fredag og har længe søgt en svar på hvornår man må låne til bil i sverige. Banken siger 3 måneder, en anden bank har ingen indvendinger og har hørt at lån hos en forhandler kan ske så snart man har cpr-nr i SE, men har også hørt at forhandlere først gør det efter 3 uger.............Jeg er sku forvirret det skal jeg ikke lægge skjul påUnderlig bank...underlige "forhandlere"... Du kan købe en svensk bil når som helst. Også som dansker. At nogle vil "se dig an" først er deres problem. Find nogle ordentlige steder at handle bil...og en ordentlig bank. *s*
Simon Irgens Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Tak så skulle de skrøner være manet i jorden..........Troede ellers at SEB kunne anses som ordenlig bank, men alle kan vel have en :thumbdown dag:lol: Men tak
Gio Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Troede ellers at SEB kunne anses som ordenlig bank' date=' men alle kan vel have en :thumbdown dag:lol:[/quote']Nogle elsker SEB, andre hader dem. Som så ofte, så er det folks personlige bankrådgiver der stempler en hel bank som "god" eller "til at lukke op og...."
Peter H. Besvaret February 24, 2006 Rapporter Besvaret February 24, 2006 Simon: hos os kan du låne til en bil fra dag 1...:):)
Guest PeterK Besvaret February 25, 2006 Rapporter Besvaret February 25, 2006 Jeg har boet i Sverige før' date=' men skal lige hjem og finde papirene frem igen.......for dengang jeg fik dispensation, var jeg "ægte" SV. tilflytter.....[/quote'] Nu har jeg fundet brevet underskrevet af selveste Vicepolitimester Birthe Rønn Hornbech 21. marts 2002. Jeg fik dispensation til at kører i svensk bil i DK fra 25. marts til 15. april, fordi jeg kunne dokumentere at jeg flyttede fysisk den 15. april og i den forbindelse afmeldte mig selv i folkeregistret. Jeg henviste til færdselsstyrelsens bekendgørelse Nr. 1350 af 18. december 2000........ Og det skal jeg snart gøre igen, for vi flytter 1. juli 2006:D og jeg kan PÅ INGEN måde vente med at kører "svensk" i så lang tid:rolleye:
Gio Besvaret February 25, 2006 Rapporter Besvaret February 25, 2006 Nu har jeg fundet brevet underskrevet af selveste Vicepolitimester Birthe Rønn Hornbech 21. marts 2002. Jeg fik dispensation til at kører i svensk bil i DK fra 25. marts til 15. april, fordi jeg kunne dokumentere at jeg flyttede fysisk den 15. april og i den forbindelse afmeldte mig selv i folkeregistret. Jeg henviste til færdselsstyrelsens bekendgørelse Nr. 1350 af 18. december 2000........ Og det skal jeg snart gøre igen, for vi flytter 1. juli 2006:D og jeg kan PÅ INGEN måde vente med at kører "svensk" i så lang tid:rolleye:Hvordan fik du bilen i trafik i Sverige?
Guest PeterK Besvaret February 25, 2006 Rapporter Besvaret February 25, 2006 Hvordan fik du bilen i trafik i Sverige? Det var en Mercedes SLK 230 jeg hentede i Tyskland, hvor jeg havde købt tyske prøveplader i 4 uger....inkl. forsikring!! Der findes også en del danske selskaber der "midlertidigt" forsikre din importeret bil.
Peter H. Besvaret February 25, 2006 Rapporter Besvaret February 25, 2006 PeterK: Dvs du kun köre rundt med ansvar på din fine nye bil...
Guest Trinity Besvaret February 26, 2006 Rapporter Besvaret February 26, 2006 Peter: er der ikke kasko på den nye type prøveplader i Tyskland? Synes jeg bare jeg har hørt....
Peter H. Besvaret February 26, 2006 Rapporter Besvaret February 26, 2006 Martin: det har jeg ikke hört om,og når ansvar koster 200 eur, tör jeg slet ikke tänke på hvad en kasko vil koste...
Miriam Besvaret March 10, 2006 Rapporter Besvaret March 10, 2006 Jeg har boet i Sverige før' date=' men skal lige hjem og finde papirene frem igen.......for dengang jeg fik dispensation, var jeg "ægte" SV. tilflytter.....[/quote'] Fandt du nogensiden de papirer ?? Mine forældre er nemlig i den situation at de nok har solgt deres danske bil lidt hurtigere end forventet, og derfor godt kunne bruge den dispentation lige nu !!
Guest PeterK Besvaret March 11, 2006 Rapporter Besvaret March 11, 2006 Fandt du nogensiden de papirer ?? Mine forældre er nemlig i den situation at de nok har solgt deres danske bil lidt hurtigere end forventet' date=' og derfor godt kunne bruge den dispentation lige nu !![/quote'] Ja - jeg fandt dokumenterne, se tekst tidligere i denne debat. Og ja jeg havde både ansvar og kasko på bilen fra Tyskland. Men det var en begrænset kasko med større selvrisiko, men den dækkede såfremt bilen blev stjålet. Denne type midlertidige forsikringer kan Du købe flere steder i EU. Det kunne man ihvertfald i 2001/2002.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu