thygesen Skrevet February 23, 2006 Rapporter Skrevet February 23, 2006 Hejsa, jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode links eller informationer ang. arbejde og skatte i SVerige.. Altså rent arbejde i Sverige, ingen indkomst i Danmark. Jeg har kigget lidt på skatteverkets hjemmeside men er ikke blevet meget klogere andet end at de vist har et lavere personligt fradrag.
Nils Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hejsa, jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode links eller informationer ang. arbejde og skatte i SVerige.. Altså rent arbejde i Sverige, ingen indkomst i Danmark. Jeg har kigget lidt på skatteverkets hjemmeside men er ikke blevet meget klogere andet end at de vist har et lavere personligt fradrag. Det er rigtigt, at personfradraget er lavere end i Danmark. Det starter på ca. 18.000, men stiger lidt med stigende indkomst. De fleste betaler kun til amt og kommune på samme niveau som i Danmark altså lidt over 30 procent. Ved 316.000 eller deromkring klikker statsstkatten ind med 20 procent og ved 440.000 eller deromkring stiger statsskatten til 25. (tallene er lidt forkerte, men et udtryk for hvor niveauet ligger). Den svenske arbejdsgiver betaler sociale afgifter, man kunne også kalde det lønskat. Som en kildeskat, man som lønmodtager aldrig ser. Det er ca. en tredjedel af lønnen. Derfor snyder lønniveauet også lidt i Sverige. Det ser ud som om, de tjener medget lidt, men de betaler jo også meget lidt i skat.:)
Miriam Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hejsa, jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode links eller informationer ang. arbejde og skatte i SVerige.. Altså rent arbejde i Sverige, ingen indkomst i Danmark. Jeg har kigget lidt på skatteverkets hjemmeside men er ikke blevet meget klogere andet end at de vist har et lavere personligt fradrag. Sjovt nok du nævner det, Moerke og jeg lavet et regnestykke den anden dag netop på det, da jeg overvejer et job tilbud jeg har fået herover. Og her er en skattetable en kammarat henviste os til, der kan du ihvertfald se hva der skal betales i skat, da det ligger i faste rammer. Nå filen var for stor jeg laver lige et udsnit og vender tilbage
Guest Trine Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 http://www.skatteverket.se/download/18.dfe345a107ebcc9baf80001219/Tabell%2032%2C%202006.pdf Her er den.... spørg mig ikke hvorfor tabel 32, det må Miriams svenske ven stå til ansvar for. Men han siger 32 er Malmø...
thygesen Besvaret February 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 23, 2006 Det var sgu nogle dejlige svar fra jer begge, eller var det alle tre?? Men lige et tillægsspørgsmål: Skal jeg forstå det sådan at når jeg læser den tabel, så kan jeg gå direkte ind og se hvad JEG alt i alt skal af med i skat? Dvs. et eksempel ville være: 30001kr i løn - 10097kr i skat = 19904 skr tilbage.. ca: 16.000dkr udbetalt?
Guest Trine Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Det var sgu nogle dejlige svar fra jer begge, eller var det alle tre?? Men lige et tillægsspørgsmål: Skal jeg forstå det sådan at når jeg læser den tabel, så kan jeg gå direkte ind og se hvad JEG alt i alt skal af med i skat? Dvs. et eksempel ville være: 30001kr i løn - 10097kr i skat = 19904 skr tilbage.. ca: 16.000dkr udbetalt? Ja det er sådan vi fik det forklaret. Tror dog det er preliminær skat, dvs ca tal der så lignes til foråret når den endelige selvangivelse kommer... der tages jo heller ikke højde for rentefradrag så dem skal du selv lægge til hvis du har nogen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu