Jump to content

Porsche 911 import

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Er der nogle af jer som erfaring med at importere Porsche fra Tyskland.. Pris forskellen på 911 i SE og DE er ret stor......Ved godt at importbiler er sværere at sælge og nogle gange dyrere at forsikre. Har kigget på dem som står i Skåneområdet, men de er ofte min. DKK 100.000 dyrere, eller også er de meget ældre!! Hvilken model af 911 er bedst efter jeres mening?...4S, CAB, Targa!! Jeg skal købe en lettere brugt (max. 20.000km og 1-3 år gammel) her til sommer!! Forsikring?.....Har haft kørekort i 17 år uden skader !!

• Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Det er altid en smagssag mht model. Nogle er mest til turbo, andre vil have en baghjulstrukket C2 i skrabet model. Jeg sparede selv også en ca. 75k ved at købe en bil i D istedet for S. Og jeg har ikke fortrudt det. Min forsikring hos Salus er på ca. 12-13k om året for alt inkl deres forskellige tillægsforsikringer for en 994 C4 fra 2000. Har haft kørekort i 16 år og bor 10 km ude for Malmö. Tilbage til bilen. Et bar spørgsmål for at få dig til at afklare valgene: Bane eller ikke? (Hvis du skal meget på bane, så er en cab ikke altid lige fed. Hvis du kører rigtig meget bane, så måske en GT3) Turbo eller ej? (Har du virkelig behov for turbo?) 996 vs 997? Man kan spare en smule penge og få en 4S eller turbo i 996 serien til samme pris som en "bundmodel" 997. Cab eller coupe? Farve!! Ikke uvæsentligt. Der er stor overvægt af "kedelige" farver - sort, sølv, grå. Meget få røde og gule. Et par hints: Hvis du køber en 996, så få endelig en 2002+ model. Der var et facelift og større motor (20 hk mere + meget bedre bundtræk). Pas på med at købe PCM navi. Sørg for at få en model PCM2, da PCM1 ikke opdateres mere (seneste CD til PCM1 har ikke engang broen med....!!) Til gengæld er PCM2 fantastisk. Hvis du går efter lidt luksus udstyr, så sørg for at få hellæder. Dellæder er lidt kedelig at se på - lidt for meget plastik/kunstlæder. Sportssæderne er rigtig fede - især med varme i (et must hvis du køber en cab). Købe du en baghjulstrukket, så sørg for at få PSM med. Det kan ikke eftermonteres og er guld værd om vinteren. Mit personlige bud på den fedeste 911'er: En 996 Carrera 4S cab i speed yellow med sort læder og masser af alu eller kulfiber dele. Turbo'en er simpelthen for vild - bilen styrer dig og ikke omvendt. Jeg kan bedre lide interiøret i 996 end 997 - igen en smagssag. Held og lykke!!!

Guest PeterK
Besvaret

Skal bo i Klagshamn med egen carport i et kvarter med 30 ens huse klods op af hinanden, så det er ikke det værste sted!! Hvad er egentlig forskellen på 911 og 996?? Er også lun på CABén og så med hardtop om vinteren......

Besvaret
Skal bo i Klagshamn med egen carport i et kvarter med 30 ens huse klods op af hinanden, så det er ikke det værste sted!! Hvad er egentlig forskellen på 911 og 996?? Er også lun på CABén og så med hardtop om vinteren......
Klagshamn er ingen garanti for "sikre forhold"....:scared:"Det danske par blev voldsomt mishandlet, da de natten til onsdag sov på en teltplads ved Klagshamn nær Malmø. Ved 01.30-tiden blev de overfaldet af fem unge mænd. De unge danskere blev gennembanket, og til slut blev manden bundet fast, mens kvinden blev slæbt ud til ildsstedet, blev slået i hovedet med en sten og fik bukserne flået af, inden hun blev voldtaget af én af overfaldsmændene." (B.T. 18 juli 2003 kl. 1731, Henrik Gregersen: "Dansk kvinde blev voldtaget" - "Politiet i Malmø efterforsker otte tilfælde af voldtægt begået i samme område").
Guest PeterK
Besvaret
Klagshamn er ingen garanti for "sikre forhold"....:scared:"Det danske par blev voldsomt mishandlet, da de natten til onsdag sov på en teltplads ved Klagshamn nær Malmø. Ved 01.30-tiden blev de overfaldet af fem unge mænd. De unge danskere blev gennembanket, og til slut blev manden bundet fast, mens kvinden blev slæbt ud til ildsstedet, blev slået i hovedet med en sten og fik bukserne flået af, inden hun blev voldtaget af én af overfaldsmændene." (B.T. 18 juli 2003 kl. 1731, Henrik Gregersen: "Dansk kvinde blev voldtaget" - "Politiet i Malmø efterforsker otte tilfælde af voldtægt begået i samme område").
Hvad HELVEDE har det med biltyveri at gøre??? Jeg tror ikke forsikringsselskaberne blander voldtægtsforsøg med biltyverier i deres opgørelser:rolleyes: Desuden blev hun IKKE voldtaget, medierne havde OGSÅ i dette tilfælde travlt med at "sælge skindet før bjørnen var skudt". Denne historie var vist en "enlig svale" og den første "voldsepisode" i Klagshamn i 20 år.
Besvaret

En 911 har været igennem så mange revisioner over de sidste mange år, at man benytter interne Porsche koder for at holde dem fra hinanden. Fra ca 1998 til 2004 hed modellen 996. Fra 2005 og frem hedder den 997. Tidligere hed de ting som 930, 964, 993 og lign. Alle sammen er 911'ere, men meget forskellige. Med risiko for slag fra entusiaster så kan man sige, at 993 og tidligere modeller var rimelig brutale og lidt primitive i interiør. Fra 996 og frem er de blevet moderne og med luksus interiør - på bekostning af nogle af de rå elementer (lyd, lugt, brutal respons på kørefejl etc).

Besvaret
Hvad HELVEDE har det med biltyveri at gøre???
Sverige er et land plaget af kriminalitet - det var det eneste jeg pointerede. Og google kom op med fornævnte quote på en hurtig søgning. Jeg er ked af at den, muligvis, ikke helt holder vand. Når ret skal være ret, så er en carport i Klagshamn nok ikke det dyreste sted. Men derfor behøver du jo ikke bande ;) Gør dig selv en tjeneste, og tjek priser på tilsvarende biler (med deres reg-nr), inden du tror du skyder papegøjen. Det var egentlig det jeg ville frem til. Længe leve Jack Daniels...og Homer: Din humor er skudsikker :lol:
Guest PeterK
Besvaret
Sverige er et land plaget af kriminalitet - det var det eneste jeg pointerede. Og google kom op med fornævnte quote på en hurtig søgning. Jeg er ked af at den, muligvis, ikke helt holder vand. Når ret skal være ret, så er en carport i Klagshamn nok ikke det dyreste sted. Men derfor behøver du jo ikke bande ;) Gør dig selv en tjeneste, og tjek priser på tilsvarende biler (med deres reg-nr), inden du tror du skyder papegøjen. Det var egentlig det jeg ville frem til. Længe leve Jack Daniels...og Homer: Din humor er skudsikker :lol:
25 øre i bandekassen:( Faktisk husker jeg den historie som påvirkede mig meget. Jeg "svor" at jeg ville opsøge disse "scums" og aflive dem på stedet!!! Hende pigen er en ret dygtig tegner, som har en ret populær webside og i øvrigt er voldsdrengene for længt sluppet ud af den lukkede institution....Øv hvor jeg hader vores "blødsødenhed" i retssamfundet!!!!:fight:
Besvaret
Gør dig selv en tjeneste' date=' og tjek priser på tilsvarende biler (med deres reg-nr), inden du tror du skyder papegøjen.[/quote'] Yep - hvis det ser for godt ud, så er det nok også dette. Især med sportsbiler skal man passe på når prisen er "for god". De kan være fandens dyre at reparere på. Jeg har faktisk kig på en 996 cab i Sverige i øjeblikket. Speed yellow C4 cabs koster kassen i Tyskland - hvis de overhovedet kan findes. Og den i Sverige koster ca. det samme som dem dernede. Skyd løs hvis du har flere spørgsmål.
Guest PeterK
Besvaret
Yep - hvis det ser for godt ud, så er det nok også dette. Især med sportsbiler skal man passe på når prisen er "for god". De kan være fandens dyre at reparere på. Jeg har faktisk kig på en 996 cab i Sverige i øjeblikket. Speed yellow C4 cabs koster kassen i Tyskland - hvis de overhovedet kan findes. Og den i Sverige koster ca. det samme som dem dernede. Skyd løs hvis du har flere spørgsmål.
Hvis jeg henter en i DE bliver det hos en Porsche forhandler eller i det mindste hos en BMW/MB eller lign. sted!! Tør ikke at hente hos de små bilforretninger......Hentede engang en SLK i Køln som jeg havde en del problemer med....og det hjalp slet ikke da jeg fik den KLEEMANN tunet:eek: Jeg er lidt kylling til at vælge en anden farve end sort/sølv/grå......Dels pga. mit job, men mest pga gensalgsværdi.....Tror Du ikke det bliver sværere at komme af med den??
Besvaret

Måske bliver den svær at komme af med igen. Men hvis den giver mig 5-6 års glæde at kigge på og køre, så er det lidt ekstra bøvl værd. Min nuværende sølv 996'er har jeg haft mindre end et år - og den er k e d e l i g i farven. Man drukner i alle sølvfarvede Toyota og grå Audier som kører derude. Derfor har jeg besluttet at den skal skiftes nu, da mit hjerte inderst inde er forelsket i den gule farve. Det irriterer mig faktisk så meget, at jeg er villig til at kaste en masse penge i tidlig afskrivning og få opfyldt min drøm i stedet. En Ferrari skal også være rød eller gul - ikke grå. Lambo skal være orange. En Porsche skal også have farver så folk kan se dig i bakspejlet på en kilometers afstand :th2: Check de her billeder, og fortæl mig hvilken bil der ser fedest ud (den sølv er min): SYcab.jpgSYcoupe.jpg1.jpg

Guest PeterK
Besvaret
Måske bliver den svær at komme af med igen. Men hvis den giver mig 5-6 års glæde at kigge på og køre, så er det lidt ekstra bøvl værd. Min nuværende sølv 996'er har jeg haft mindre end et år - og den er k e d e l i g i farven. Man drukner i alle sølvfarvede Toyota og grå Audier som kører derude. Derfor har jeg besluttet at den skal skiftes nu, da mit hjerte inderst inde er forelsket i den gule farve. Det irriterer mig faktisk så meget, at jeg er villig til at kaste en masse penge i tidlig afskrivning og få opfyldt min drøm i stedet. En Ferrari skal også være rød eller gul - ikke grå. Lambo skal være orange. En Porsche skal også have farver så folk kan se dig i bakspejlet på en kilometers afstand :th2: Check de her billeder, og fortæl mig hvilken bil der ser fedest ud (den sølv er min): Okay okay okay:) ...... Jeg vælger gul!!! Hva med rød? Jeg ville også gerne have min i 5-6 år, men kører ca. 40.000km årligt....Måske jeg skulle regne på at købe en Lupo/A2 3L til mine kundebesøg i Jylland som udgør næsten haldelen af kilometerne!?!:rolleyes:
Besvaret

Er det totalt umuligt at om-lakere en Porsche? Lyder som om det ville være helligbrøde at gøre noget sådant, eftersom i ikke engang har nævnt muligheden. Næ nej...så hellere afskrive 50.000,- og købe én i den rigtige farve...eller hvad? :surprise:

Guest Mogens
Besvaret
Er det totalt umuligt at om-lakere en Porsche? Lyder som om det ville være helligbrøde at gøre noget sådant, eftersom i ikke engang har nævnt muligheden. Næ nej...så hellere afskrive 50.000,- og købe én i den rigtige farve...eller hvad?
Ja, biler af denne her klasse skal være original i hver en detalje. En omlakering er det sidste man gør !
Guest Trinity
Besvaret

Turboen er for vild? Hvad baserer du det på Thomas Lund? Jeg havde aldrig nogen problemer med min 996 Turbo.. Hverken på bane eller på offentlig vej. Meget let kørt og et enormt kick hver gang man kører den. Jeg fik en 997 Carrera S bagefter og der var ikke meget forskel at mærke på køreegenskaberne. Den kørte næsten som 996 Turboen på trods af den ikke havde 4 hjulstræk. Ikke helt så hurtig, men til gengæld en dejlig speederrespons og et fantastisk interiør. Smag og behag, men hvis dit budget er til det ville jeg klart gå efter en 996 Turbo (evt. i cab) eller en 997 Carrera S (evt. i cab)

Besvaret
Ja' date=' biler af denne her klasse skal være original i hver en detalje. En omlakering er det sidste man gør ![/quote']Are you serious? D.v.s., så snart du har lavet den mindste skade, og dermed omlakeret en skærm, så er den helt gal!!? :surprise:
Besvaret

Trinity - den var for meget for mig. Jeg ved nogen kan aldrig få hp nok, men ~320 hk er nok for mig. Glæden ved acceleration var overstået for hurtigt (pludselig kører man 200 uden at have haft tid til at nyde det), og følelsen jeg havde var, at bilen havde mange flere kræfter end at jeg styrede dem - det var bilen som styrede mig. Totalt subjektivt, og nogle mennesker kan leve med 900 hk i deres bil. Fint med mig, men en almindelig C2/C4/C4S er den jeg anbefaler personligt.

Guest Mogens
Besvaret
Are you serious?
Ja selvfølgelig...
D.v.s., så snart du har lavet den mindste skade, og dermed omlakeret en skærm, så er den helt gal!!?
Det er ikke, hvad jeg mener med omlakering. Min posting tog udgangspunkt i en omlakering med et generelt farveskifte for øje - du skrev jo noget med, om man ikke blot kunne omlakere for at få den ønskede farve. Dét gør man ikke. En skade på en liebhavervogn er ikke at foretrække - det forringer vognens værdi. En omlakering fordi den blot skal have en anden farve duer slet ikke. Det gør man simpelthen ikke.
Besvaret
En omlakering fordi den blot skal have en anden farve duer slet ikke. Det gør man simpelthen ikke.
En omlakering ville forringe salgsprisen mere' date=' end alle de penge thomas_lund er parat til at tvinge ud af portemonet´en, for at få en Porsche i den rigtige farve!? Jeg reagerede netop på:
Det irriterer mig faktisk så meget, at jeg er villig til at kaste en masse penge i tidlig afskrivning og få opfyldt min drøm i stedet.
Men igen - jeg er jo heller ikke bidt af en gal Porsche :o

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...