hellegaard Skrevet March 5, 2006 Rapporter Skrevet March 5, 2006 Er der nogen der ved hvor at Pontiac Firebird er så billige? Er kvaliteten ikke så god eller hvordan hængere det sammen?
Guest PeterK Besvaret March 5, 2006 Rapporter Besvaret March 5, 2006 Er der nogen der ved hvor at Pontiac Firebird er så billige? Er kvaliteten ikke så god eller hvordan hængere det sammen? Det er en Amerikaner:laugh: Du får også en Nyere Corvette cab. med 400HK kastet i nakken til samme pris som en Audi TT med halv så mange HK og værst af alt halv så mange cylindre:eek:
csa Besvaret March 5, 2006 Rapporter Besvaret March 5, 2006 det kunne også være pga denne vinkel: http://www.traderamotor.com/adPictures/mega/221577_1_mega.jpg hot diggity! den er grim! ...når det er sagt så var det jo en billig bil til at starte med
D.D. Besvaret March 5, 2006 Rapporter Besvaret March 5, 2006 Hummer Hvorfor koster en Hummer H3 ca. 500.000 SKR, når den samme Hummer koster $29.900 dvs. ca. 190.000 DKR? (ifølge www.hummer.com) Hvor meget koster det, at få en bil fra US til S? Altså efter fragten er betalt!
hellegaard Besvaret March 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 5, 2006 ja en designperle er det ikke ligefrem, men vel en udemærket bil at starte med når man lige er flyttet herovre. Hvad med priserne på reservedele? Hva kunne i ellers anbefale? Er meget lun på en TT eller noget cab.
Guest PeterK Besvaret March 5, 2006 Rapporter Besvaret March 5, 2006 ja en designperle er det ikke ligefrem, men vel en udemærket bil at starte med når man lige er flyttet herovre. Hvad med priserne på reservedele? Hva kunne i ellers anbefale? Er meget lun på en TT eller noget cab. Første gang jeg flyttede til Sverige, var i 2001 og mit bilbudget var max DKK 150.000.....Jeg bestilte en ny Golf 4 GTI, men efter nogle dage tænkte jeg NEEEJ...Det holder fandme ikke, Det skal være sjovt og anderledes, så jeg hævede 150.000 i cash og bogstavelig talt proppede jeg dem i underdrengene og tog nattoget til Køln og købte en Mercedes SLK 230 med brede fælge og røde sæder. Efterfølgende røg den en tur hos Kleemann og fik små 240 HK. 1: Fra 0-100 km´t Drøner man fra alle "danskere" i DK (stort set). 2: Pigerne syntes den var hammerlækker (kun få drenge ved det er en frisørræser). 3: Bilen stod mig i DKK 167.000 og jeg solgte den for det samme 8 mdr./km20K efter. Hvis jeg skulle købe noget sjovt til under 200K, så ville jeg vælge en Honda S2000.......Du får dobbelt så meget sjov som i en stor luksus sportsvogn, som næsten kører selv.
hellegaard Besvaret March 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 5, 2006 Da alderen er på den forkerte side af 25 år så skal det jo helst være en bil uden kasko el. det halvforsikring der. Men klassen omkring de 100K må der da os være noget sjov? Overvejde os en A3 men det minder mig om noget forkert, sådan lidt tøsevogn eller hvidløgs vogn...
Guest PeterK Besvaret March 5, 2006 Rapporter Besvaret March 5, 2006 Da alderen er på den forkerte side af 25 år så skal det jo helst være en bil uden kasko el. det halvforsikring der. Men klassen omkring de 100K må der da os være noget sjov? Overvejde os en A3 men det minder mig om noget forkert, sådan lidt tøsevogn eller hvidløgs vogn... Du kan sagtens få en Audi A4 med 4-5 år på bagen og under km100.000 eller alternativt en nyere Alfa 156
Peter H. Besvaret March 6, 2006 Rapporter Besvaret March 6, 2006 Vi har en fin Stilo med nästen alt i udstyr,billig i forsikring og meget bil for pengene :):) http://www.auto-haus.se/Auto-show.asp?ID=95 Da alderen er på den forkerte side af 25 år så skal det jo helst være en bil uden kasko el. det halvforsikring der. Men klassen omkring de 100K må der da os være noget sjov? Overvejde os en A3 men det minder mig om noget forkert, sådan lidt tøsevogn eller hvidløgs vogn...
Xenius Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Da alderen er på den forkerte side af 25 år så skal det jo helst være en bil uden kasko el. det halvforsikring der. Men klassen omkring de 100K må der da os være noget sjov? Overvejde os en A3 men det minder mig om noget forkert, sådan lidt tøsevogn eller hvidløgs vogn... Køb dig en trehjulet cykel i stedet.. Efter din tankegang (læs "fordomme") at dømme, er du ikke gammel nok til at køre bil endnu..
hellegaard Besvaret March 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 7, 2006 Det vil jeg gøre så, håber jeg kan få den med over broen så. Men tak for det "gode" forslag!
laughingfrog Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Hva helvede er det for et svar Xenius? Vi har alle vores meninger om forskellige biler/biltyper, så lad da vær at svin manden bare fordi han, med et smil på læben, giver sin mening til kende. Hellegard, jo, der er mange forskellige sjove biler til omkring de 100.000. Men tror generelt du skal være forsigtig med de amerikanske modeller, de kan i mange tilfælde være ret dyre at skaffe stumper til. Hvor ny en bil er du ude efter? Nu nævner du selv A3, hvad med evt Volvo V40/S40 T4? eller lign, også sjove biler, til en overkommelig pris (har ikke lige slået den op, var bare en ide.. :) ) Hvorfor er du ude efter den 'kaner du vævner? fordi du vil ha V8? eller?? Bare husk, de store motorer bruger også MEGET bensin.... og du nævner selv du er under 25, så tillader mig at gætte på den gerne må have en ok økonomi. Men prøv at lur lidt på www.bytbil.com og lign sider, se dig omkring, og lad for hud skyld være at købe en bil du selv siger "ikke er en designperle"... du blir ked af den i længden så.
hellegaard Besvaret March 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 7, 2006 Ja mente også at have hørt disse reservedels var ret høje. Har gennemsøgt bytbil de sidste par dage og er blevet lidt vild med en Audi cab fra 1995. Men går og tænker på om en trafik forsiring er nok? Bor i Lönngarden men ved ikke hvor meget kriminalitet der er og sådan? Overtog min lejlighed den 1 januar så er stadig ret grøn vedr. det svenske.:)
laughingfrog Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Jeg har det lidt sådan, en bil til omkring 100kilo, danske eller svenske, er ganske rar at have lidt forsikring på, selvom jeg aldrig har været skyld i at smadre min bil selv.. :) Men i mit tilfælde kan jeg sparre ca 4500/9000 svenske om året, på en bil der stod mig i 90.000SEK... og da jeg ikke har betalt den kontant er det nu meget rart at være sikker på nogle penge hvis jeg parkerer den i et vejtræ eller lignende.
Xenius Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Hva helvede er det for et svar Xenius? Vi har alle vores meninger om forskellige biler/biltyper, så lad da vær at svin manden bare fordi han, med et smil på læben, giver sin mening til kende... Jeg sviner ikke manden til. Måske du skulle læse følgende sætning igen, som jeg kommenterer: "Overvejde os en A3 men det minder mig om noget forkert, sådan lidt tøsevogn eller hvidløgs vogn..." Det er vist ikke mig der sviner nogen til her. Tværtimod reagerer jeg, fordi der er ved at være flere og flere af disse tankeløse generaliseringer her på forummet, som jeg finder generende. Det er en bemærkning som jeg ikke rigtig kan finde en mening med. Fint, manden er ude after en ny bil, respekt for det, derfor behøver man ikke at svine andre til. Just my 5 cents :)
hellegaard Besvaret March 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 8, 2006 Nu var det ikke ment som en chikane af nogen men blot en ønkse om at erhverve en bil som man ikke så på hvert et gadehjørne. Men det gør man da heller ikke med en trehjulet cykel :)
Xenius Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Nu var det ikke ment som en chikane af nogen men blot en ønkse om at erhverve en bil som man ikke så på hvert et gadehjørne. Men det gør man da heller ikke med en trehjulet cykel :) He he he :D Humoren fejler sgu ikke noget :) Min ærlige, dybeste beklagelse hvis jeg har misfortolket dit indlæg ;)
Simon Irgens Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Jeg er helt enig idet med en alfa. Du kan for under/omkring 100klik få en meget fin køremaskine i form af en alfa 156 2,5 v6 med 193 hypper der velplaceret sidder under de 6 flotte chromrør lige under den sjove plade í fronten af bilen som man åbner inde fra cockpitet.:) hos alfa er det sku bogstaveligt talt et cockpit, ikke mange andre biler har så stort et ego førerhus. Ikke engang uret kan ses fra passagersiden. ELEGANT:rolleye: Et andet plus er jo også at det er en super flot bil med tæt på perfekte køreregenskaber. Alfa rygger 100% i forhold til pris og hvad man får af køreglæde. En gang kørt en Alfa og man er hoocked. Drengene på det danske Bilmagasinet har og¨så overgivet sig og syntes at det er en kanon bil til hverdag og samtidig kanon til at slæbe med på ring knutstorp søndag formiddag:laugh: det kan vi lide kan vi:th2:
BS Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Én gang kørt en Alfa og man er hoocked. Hmmm ikke enig. Har kørt rundt i en 159 2.2 jts i en mdr og vil aldrig eje. Der ér bare forskel på om det er en italiener eller en tysker man sætter sig ind i:th2:
csa Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Da alderen er på den forkerte side af 25 år så skal det jo helst være en bil uden kasko el. det halvforsikring der. Men klassen omkring de 100K må der da os være noget sjov? Jeg tænkte det samme da jeg flyttede (var 22) så jeg købte en Golf 3 VR6 som jeg var RIGTIG glad for. Den kostede 40K DKK så jeg tænkte at det også var ok med en ansvarsforsikring. Desværre blev den stjålet og aldrig fundet igen. EN ting lærte jeg...tænk GRUNDIGT over hvor meget du har lyst til at miste samt hvor lang tid til vil tage dig at høve 100 klik af hvis den bliver stjålet. i min bog kan det ALDRIG svare sig at køre uden kasko (med mindre man er nede i 10K klassen) når det er sagt, så synes jeg stadig at en G3 VR6 ville være et godt bud
hellegaard Besvaret March 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 8, 2006 Okai, men er den ikke godt dyr i forsikring så?
Simon Irgens Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 hehe ja meningerne er mange om div bilmærker og hvor man skal bo osv. Har aldrig haft fornøjelsen af en 159 men en 156 er sku en del´jlig en, men som så mange tråde herinde ender ud med så tag og prøv de forskellige ting.....the only way :D Det skal lige siges at jeg er bestemt er tilhænger af tyske biler, amerikanske,engelske og biler fra østen.....you name it.... der er næsten altid et eller andet der fanger interessen og det er næsten, jeg gentager NÆSTEN, alle mærker mærker det drejer sig om. Det er vi vel alle mere eller mindre enige om. Personligt kunne jeg nu godt tænker mig at se en Kia brænde:fight: ......men det er selvfølgelig bare min mening:lol:
LeonDiesel Besvaret March 12, 2006 Rapporter Besvaret March 12, 2006 Men går og tænker på om en trafik forsiring er nok? Bor i Lönngarden men ved ikke hvor meget kriminalitet der er og sådan? Overtog min lejlighed den 1 januar så er stadig ret grøn vedr. det svenske.:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu