elpedro Skrevet March 11, 2006 Rapporter Skrevet March 11, 2006 hej Nogen der ved om man risikerer at overtage gæld i en bil ved køb? jeg var ude og kigge på en igår, og sagde selv at jeg gerne vil overtage den imorgen, men risikerer jeg at han har gæld i bilen? Har hørt at man i DK kan tjekke Bilbogen.dk for sådan gæld inden køb, men findes der noget lignende? Har der været skrevet om det før, er jeg ked af det, men ku sgutte lige finde det....
oleskyum Besvaret March 11, 2006 Rapporter Besvaret March 11, 2006 https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
elpedro Besvaret March 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2006 Tak for det, men der står intet om økonomi. Er det så bare fordi der ikke er noget?
Guest Trine Besvaret March 11, 2006 Rapporter Besvaret March 11, 2006 Tak for det' date=' men der står intet om økonomi. Er det så bare fordi der ikke er noget?[/quote'] hmm jeg plejer at sende en sms til 71456 med reg nr. Der står ihvertfald hvis den er leaset eller pantsat samt navnet på ejeren.. det samme burde stå på hjemmesiden men jeg ved ikke om ingen oplysninger betyder ingen pant...
elpedro Besvaret March 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2006 Kan du sende ytil det nummer fra en dansk telefon? Jeg kan ikke afsende fra min ihvertfald...
Gio Besvaret March 11, 2006 Rapporter Besvaret March 11, 2006 Kan du sende ytil det nummer fra en dansk telefon? Jeg kan ikke afsende fra min ihvertfald...Nej...det skal være en svensk mobil.
larscph Besvaret March 11, 2006 Rapporter Besvaret March 11, 2006 Prøv her https://www21.vv.se/etjansterfordon/logon/logon.aspx?url=https://www21.vv.se/etjansterfordon/fordonsfraga.aspx Du skal bruge behörighetskoden fra den blå del af reg.attesten - men der mener jeg så bestemt det bliver oplyst om der er restgæld. Gider ikke lige fise ud i bilen og hente den for at prøve...
Guest Trine Besvaret March 11, 2006 Rapporter Besvaret March 11, 2006 Nej...det skal være en svensk mobil. Jeg har slået det op for ham på min svenske mobil... der var ikke restgæld..
Peter H. Besvaret March 12, 2006 Rapporter Besvaret March 12, 2006 Det står også på reg att ,hvis der er pant i den :):)
elpedro Besvaret March 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2006 Tak for hjælpen folkens (og specielt Moerke :-) Vi tog chancen og fik ejeren til at underskrive en erklæring om det, og indtil videre er der hverken dukket bøller eller politi op :-) Har aldrig haft fidus til BMW, men det ændrede sig da jeg satte mig i min nye gamle 518 :-)
seos Besvaret March 16, 2007 Rapporter Besvaret March 16, 2007 gæld i bil!? Ved godt det er et gammelt indlæg, men har lige en spørgsmål der relatere til dette. Jeg har fundet en ny bil jeg vil købe, og har fået oplyst af køber at der er restgæld i bilen. Han virker meget fair og siger vi kan mødes i banken og ordne det på overtagelses dagen. Men for at være 1000% sikker på at jeg ikke står tilbage med en restgæld, hvad skal jeg så gøre? På forhånd tak.
Andreas- AutoPerformance Besvaret March 17, 2007 Rapporter Besvaret March 17, 2007 Ved godt det er et gammelt indlæg, men har lige en spørgsmål der relatere til dette. Jeg har fundet en ny bil jeg vil købe, og har fået oplyst af køber at der er restgæld i bilen. Han virker meget fair og siger vi kan mødes i banken og ordne det på overtagelses dagen. Men for at være 1000% sikker på at jeg ikke står tilbage med en restgæld, hvad skal jeg så gøre? På forhånd tak. Be säljaren ringa sitt kreditbolag och få faxat aktuell skuld på bilen (på övertags dagen), samt vilket bankgironummer dom har, ring sedan till kreditbolaget och kontrollera uppgifterna, då är du 1000% säker.
seos Besvaret March 17, 2007 Rapporter Besvaret March 17, 2007 Be säljaren ringa sitt kreditbolag och få faxat aktuell skuld på bilen (på övertags dagen), samt vilket bankgironummer dom har, ring sedan till kreditbolaget och kontrollera uppgifterna, då är du 1000% säker. Tak, det vil jeg gøre.:th2:
BS Besvaret March 22, 2008 Rapporter Besvaret March 22, 2008 Liver lige op i den her tråd igen. For mht gæld og det står på reg. attest. Har kigget på min egen og mine forældres bil. Der står INTET på nogen af dem mht gæld. Bilerne har været finansieret gennem banken.
larscph Besvaret March 22, 2008 Rapporter Besvaret March 22, 2008 Liver lige op i den her tråd igen. For mht gæld og det står på reg. attest. Har kigget på min egen og mine forældres bil. Der står INTET på nogen af dem mht gæld. Bilerne har været finansieret gennem banken. Ja men så er det ret sikkert fordi at banken ikke har pant i bilen. Vi har også billån hos Nordea, og de har heller ikke pant i bilen.
BS Besvaret March 22, 2008 Rapporter Besvaret March 22, 2008 Ok. Så det er kun hvis bank/kredit institut har pant i bilen man kan overtage det. Et bil lån overtager man ikke hvis sælger vælger at bruge pengene på noget andet?
larscph Besvaret March 22, 2008 Rapporter Besvaret March 22, 2008 Ok. Så det er kun hvis bank/kredit institut har pant i bilen man kan overtage det. Et bil lån overtager man ikke hvis sælger vælger at bruge pengene på noget andet? Ja det vil jeg tro. Jeg kan jo som sælger vælge at betale mit lån ud med de penge jeg får for bilen, eller lade være. Det er vel primært også at "sikkerhedsmæssige" årsager at man overtager et lån hvor der er sikkerhed i bilen. Ellers er det da så vidt jeg husker ret minimalt hvad det koster heroppe blot at lave et nyt lån.
Martin_M Besvaret May 20, 2008 Rapporter Besvaret May 20, 2008 Nogen der kan hjælpe mi med at checke RNE489 for gæld? Har desværre ikke svensk mobil nummer. Takker mange gange på forhånd.
Juka Besvaret May 20, 2008 Rapporter Besvaret May 20, 2008 Regnr: RNE489 Färg: BLÅ Fabrikat: VW POLO 1,4/75 Årsmodell: Fordonsslag: PB Fordonsår: 2000 Chassinummer: Senaste EU-regbevis del 2: 2008-05-20 Upplysningar: Under "Upplysningar" står der som regel om der er gæld i bilen, f.eks. Kredit el lign hvis der er altså gæld i den. I den tilfælde ser den ud til at være gældsfri.... Nogen der kan hjælpe mi med at checke RNE489 for gæld? Har desværre ikke svensk mobil nummer. Takker mange gange på forhånd.
Scion Besvaret May 21, 2008 Rapporter Besvaret May 21, 2008 pantsætning er det eneste som vil stå nogensteder, fordi "almindelig" gældsætning er jo til dig som person, og det kan køber ikke overtage.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu