Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej Nogen der ved om man risikerer at overtage gæld i en bil ved køb? jeg var ude og kigge på en igår, og sagde selv at jeg gerne vil overtage den imorgen, men risikerer jeg at han har gæld i bilen? Har hørt at man i DK kan tjekke Bilbogen.dk for sådan gæld inden køb, men findes der noget lignende? Har der været skrevet om det før, er jeg ked af det, men ku sgutte lige finde det....

Besvaret
Tak for det' date=' men der står intet om økonomi. Er det så bare fordi der ikke er noget?[/quote'] hmm jeg plejer at sende en sms til 71456 med reg nr. Der står ihvertfald hvis den er leaset eller pantsat samt navnet på ejeren.. det samme burde stå på hjemmesiden men jeg ved ikke om ingen oplysninger betyder ingen pant...
Besvaret
Nej...det skal være en svensk mobil.
Jeg har slået det op for ham på min svenske mobil... der var ikke restgæld..
Besvaret

Tak for hjælpen folkens (og specielt Moerke :-) Vi tog chancen og fik ejeren til at underskrive en erklæring om det, og indtil videre er der hverken dukket bøller eller politi op :-) Har aldrig haft fidus til BMW, men det ændrede sig da jeg satte mig i min nye gamle 518 :-)

• 1 year later...
Besvaret

gæld i bil!? Ved godt det er et gammelt indlæg, men har lige en spørgsmål der relatere til dette. Jeg har fundet en ny bil jeg vil købe, og har fået oplyst af køber at der er restgæld i bilen. Han virker meget fair og siger vi kan mødes i banken og ordne det på overtagelses dagen. Men for at være 1000% sikker på at jeg ikke står tilbage med en restgæld, hvad skal jeg så gøre? På forhånd tak.

Besvaret
Ved godt det er et gammelt indlæg, men har lige en spørgsmål der relatere til dette. Jeg har fundet en ny bil jeg vil købe, og har fået oplyst af køber at der er restgæld i bilen. Han virker meget fair og siger vi kan mødes i banken og ordne det på overtagelses dagen. Men for at være 1000% sikker på at jeg ikke står tilbage med en restgæld, hvad skal jeg så gøre? På forhånd tak.
Be säljaren ringa sitt kreditbolag och få faxat aktuell skuld på bilen (på övertags dagen), samt vilket bankgironummer dom har, ring sedan till kreditbolaget och kontrollera uppgifterna, då är du 1000% säker.
Besvaret
Be säljaren ringa sitt kreditbolag och få faxat aktuell skuld på bilen (på övertags dagen), samt vilket bankgironummer dom har, ring sedan till kreditbolaget och kontrollera uppgifterna, då är du 1000% säker.
Tak, det vil jeg gøre.:th2:
  • 1 year later...
Besvaret

Liver lige op i den her tråd igen. For mht gæld og det står på reg. attest. Har kigget på min egen og mine forældres bil. Der står INTET på nogen af dem mht gæld. Bilerne har været finansieret gennem banken.

Besvaret
Liver lige op i den her tråd igen. For mht gæld og det står på reg. attest. Har kigget på min egen og mine forældres bil. Der står INTET på nogen af dem mht gæld. Bilerne har været finansieret gennem banken.
Ja men så er det ret sikkert fordi at banken ikke har pant i bilen. Vi har også billån hos Nordea, og de har heller ikke pant i bilen.
Besvaret

Ok. Så det er kun hvis bank/kredit institut har pant i bilen man kan overtage det. Et bil lån overtager man ikke hvis sælger vælger at bruge pengene på noget andet?

Besvaret
Ok. Så det er kun hvis bank/kredit institut har pant i bilen man kan overtage det. Et bil lån overtager man ikke hvis sælger vælger at bruge pengene på noget andet?
Ja det vil jeg tro. Jeg kan jo som sælger vælge at betale mit lån ud med de penge jeg får for bilen, eller lade være. Det er vel primært også at "sikkerhedsmæssige" årsager at man overtager et lån hvor der er sikkerhed i bilen. Ellers er det da så vidt jeg husker ret minimalt hvad det koster heroppe blot at lave et nyt lån.
  • 1 month later...
Besvaret

Regnr: RNE489 Färg: BLÅ Fabrikat: VW POLO 1,4/75 Årsmodell: Fordonsslag: PB Fordonsår: 2000 Chassinummer: Senaste EU-regbevis del 2: 2008-05-20 Upplysningar: Under "Upplysningar" står der som regel om der er gæld i bilen, f.eks. Kredit el lign hvis der er altså gæld i den. I den tilfælde ser den ud til at være gældsfri....

Nogen der kan hjælpe mi med at checke RNE489 for gæld? Har desværre ikke svensk mobil nummer. Takker mange gange på forhånd.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...