ani Skrevet March 19, 2006 Rapporter Skrevet March 19, 2006 ØV, er der ikke nogen banker i sverige der har åbent om søndagen..... min kæreste og jeg har lige set det rækkehus vi bare gerne vil have..... det er sådan et man skal byde på... og der var rigtig mange om buddene så det skal jo gå lidt stærkt........... øv øv øv øv.......... Man kan ikke få lavet sådan et boligbevis her på en søndag nogen steder vel ???
BS Besvaret March 19, 2006 Rapporter Besvaret March 19, 2006 Det tror jeg bliver MEGET svært. Men få lavet et når banken åbner mandag. så er i klar når i ser det næste. Kan godt forstå i vil væk fra Glostrup :th2: Boede der selv
bananas Besvaret March 19, 2006 Rapporter Besvaret March 19, 2006 Jeg ved ikke om der er nogen der har åbent søndag - jeg tvivler. Men I kan jo finde de papirer frem, som formentlig de fleste banker vil spørge efter, og snakke med dem mandag morgen. Nordea spurgte mig om: - kopi af mine sidste 2 (eller var det 3?) lønsedler - Seneste årsopgørelse fra told og skat - Kopi af min ansættelseskontrakt fra min arbejdsgiver. - En erklæring far RKI/Ribers eller hvad de nu hedder på at man ikke står i deres register (Svenskerne kan ikke trække fra det danske register så derfor spørger de efter en sådan. RKI i DK har pligt til skriftligt at oplyse om man står i deres register, hvis man beder om det - bed om en sådan erklæring på e-mail - de sender et brev retur.) - et "letter of recommendation" fra min danske bank. Det kunne Basisbank dog ikke finde ud af at lave, så her måtte Nordea undvære. Det er sådan ca. et brev, der siger at man er en ordentlig og redelig kunde, som ikke laver ubevilligede overtræk osv. Jeg havde også selv på eget initiativ lavet en beregning (udprint af regneark), der viste eksakt hvad jeg tjente før skat og efter skat - både i DKK og i SEK. Jeg formodede at de svenske banker ikke kunne finde ud af de danske skatteregler - det lød som om jeg havde ret for det blev vel modtaget. Desuden kunne jeg supplere med et flyttebudget, der viste hvad jeg kunne forvente at lægge i udbetaling. Dertil havde jeg kopier af kontoudskrifter, depotudskrifter og lign til at dokumentere min formue. Hvis I kan se, at der ikke er så voldsomt meget luft i økonomien vil det måske også være en idé at supplere med et (realistisk) driftsbudget for hvordan I vil få Jeres løbende udgifter og indtægter til at hænge sammen Nogen vil måske sige at dette her er fuldstændig vild overkill, og at dette burde være bankrådgiverens job, men da jeg mødte op til det aftalte møde med alt dette her tog det kun 20 minutter at blive godkendt til et lån på nogen millioner. Og i skrev jo at det skulle gå stærkt, så jeg kan kun sige at jo mere I kan vise at der er styr på sagerne, jo mindre er sandsynligheden for at der opstår problemer.
Guest Trine Besvaret March 19, 2006 Rapporter Besvaret March 19, 2006 Man kan ikke få lavet sådan et boligbevis her på en søndag nogen steder vel ??? Jo, du kan få en forhåndsgodkendelse fra banken, så man på forhånd ved hvad de umiddelbart vil låne til. Men det kræver du gennemgår din økonomi med en bankrådgiver...
mrode Besvaret March 19, 2006 Rapporter Besvaret March 19, 2006 og husk nu at være realistisk.. og check bank"rådgiverens" beregninger efter, hvilket nødvendigheden meget tydeligt fremgår af denne artikelserie: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=340061 - for hold da op hvor kunne jeg låne mange penge hvis jeg havde haft en bankrådgiver i Nordea i stedet for min nuværende :D og så et lille sidespor - lærere burde virkelig til at få lidt mere i løn, de lønninger er jo helt til grin!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu