chrhansen Skrevet March 21, 2006 Rapporter Skrevet March 21, 2006 Jeg forstår, at det er vigtigt at afslutte salget af ens dankse villa eller ejerlejlighed før bindende aftale underskrives i Sverige for at undgå beskatning af gevinsten. Er samme forhold gældende ved salg af andelslejlighed i Danmark? mvh, Christian
Gio Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Jeg forstår' date=' at det er vigtigt at afslutte salget af ens dankse villa eller ejerlejlighed før bindende aftale underskrives i Sverige for at undgå beskatning af gevinsten. Er samme forhold gældende ved salg af andelslejlighed i Danmark?[/quote']Hvis du er folkbokfört i Sverige ved salg af dansk ejendom, så kan du risikere svensk beskatning...ja.
Wonko the Sane Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Jeg har ligeledes ladet mig fortælle det også gælder andele. Så vidt jeg ved er det datoen for underskrifterne på salgskontrakten af lejligheden i DK der skal holdes op mod datoen for din anmeldelse af flytning til SE. Du skal altså "bare" sørge for at have underskrift på lejl.-kontrakten før du melder flytning til SE. Du kan således godt skrive under på et huskøb i SE før du sælger din andel. Hvis der er andet der gælder vil jeg MEGET gerne have det at vide, så jeg kan nå at redde min flytning på stregen
mrode Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Det er helt korrekt, det er underskriftdatoen der er gældende.
Wonko the Sane Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Tak, Mikkel! Mit indlæg blev redigeret lidt undervejs for at rette det værste sprogforbistring, håber ikke jeg forvirrede dig :o Mvh. Peter.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu