Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Heeej. Er der nogen som lige kendet et gratis sted jeg kan lægge en hjemmeside. Tænkte først på jubii.dk som hedder www.123hjemmeside/* Men det ser ikke lige ud til at være et hit. Hele siden fylder pt. 1.75Mb så det er jo ikke det helt vilde med plads. men der skulle gerne kunne presses nogle billeder ind også:confused:

Besvaret
Heeej. Er der nogen som lige kendet et gratis sted jeg kan lægge en hjemmeside. Tænkte først på jubii.dk som hedder www.123hjemmeside/* Men det ser ikke lige ud til at være et hit. Hele siden fylder pt. 1.75Mb så det er jo ikke det helt vilde med plads. men der skulle gerne kunne presses nogle billeder ind også:confused:
Dit internet-abb. er ofte inkl en 10-20MB plads til hjemmeside. Det står i dine papirer.
Guest ThomasO
Besvaret

Nif: Hvorfor køber du ikke bare en lille hosting, du kan hoste for 9kr mdl. hos surftown.dk og et domæne koster 50kr årligt. Det kan næsten ikke gøres billigere. Ubegrænset mailaliasser, og der er kalenderfunktion m.v. hvis du bruger webmaildelen. Så kan du have en database også, såfremt du har lyst til at have et CMS der kører med en sådan. Det er ret nemt at sætte op. De der gratis sider, det er vel ikke så attraktivt .... er det? Men vil du absolut have en gratis ting, kan du få et subdomain hos : http://frac.dk/ Der er også mulighed for at bruge database m.v., så det er et godt sted at lege med web hvis du vil have et testdomæne. Frac info: FTP login. 25MB plads til hjemmesiden. php - GD lib 2,0. SSI CSS .htaccess 10MB MySQL Database Ingen reklamer på hjemmesiden POP3, IMAP E-Mail adresse med spam- og virusfiltre

Besvaret
Nif: De der gratis sider, det er vel ikke så attraktivt .... er det?
Nej det er det værste jeg har prøvet. Hele siden er proppet med reklamer der hele tiden går ind over skærmen. Ja og så har de allerede lavet menu og lign. Men anede slet ikke det var så billigt. Havde regnet med 1000 for domæne og et par hundrede for pladsen. Så det må da prøves. Prøvede også med mit Telia igår. Men der skulle jeg have tilsendt password med posten som jeg regner kommer i morgen. Men sejest hvis man helt selv kan vælge et domæne.
Guest ThomasO
Besvaret

Surftown har et ret genialt kontrolpanel, man skal lige sidde og kigge lidt på det, således man får overblik. Så er det ret nemt at håndtere. En af mine venner har aldrig lavet webside før, men efter få timer fandt han selv ud af at oprette mailadresser m.v. Ellers stikker du mig en PM, så hjælper jeg dig. Se at få snuppet et domæne, som du kan bruge til både web og mail. Der bliver længere og længere imellem de gode navne. Og så kan du have 3 subdomains også, som selvstændige websider, f.eks.: Domain: www.nif.dk (tilfældigt eksempel.) Sub1:fruenswebside.nif.dk Sub2:voreshus.nif.dk Sub3:etellerandet.nif.dk

Besvaret

Kan varmt anbefale Surftown.dk Har 3 domæner hos dem og har aldrig haft de store problemer. Dog har jeg erfaret af de ikke kan køre Coppermine script som bruges til at lave en speciel billede hjemmeside. Derudover har supporten altid været god og produktet er tilmed billigt.

Besvaret
Jeg er ingen computernörd' date=' er faktisk glad hvis skidtet virker, så 123hjemmeside er genial for mig. Den er let at opdatere og det er jo vigtigt.[/quote'] Ja en god og "billig" løsning. Men tit er navnet noget man ikke lige kan huske. Derfor er eget domæne tit en løsning som ikke behøver være ret dyr. Men selvfølgelig er der forskellige behov. PS. Skallstorp.dk er ledigt :th2:
Besvaret

Super fedt med den www.frac.dk Det var liiiige hvad jeg skulle bruge. Det var en rigtig god løsning. Der står godt nok www.*.frac.dk men det er til at leve med så længe det kun er leg. :th2: Edit: Ja så kom jeg også lige ind på den der Surftown og fik oprettet et webhotel og købt et domæne. Selvfølgelig virker det først efter ca. 3 dage. Belastende, troede alt gik online. Men spændende bliver det. Håber det er lige så nemt som på frac.dk Jeg er ikke så teknisk med at opbygge hjemmesider i div. moduler. Har bare skrevet koden i word så det eneste jeg skulle bruge var et FTP-login og lidt plads. Så for lige at reklamere lidt mere er frac.dk en perfekt løsning til en masse hygge ting. Perfekt er ordet hvis man lige kan leve med det lille frac efter sidens navn.

Guest ThomasO
Besvaret

Cool du er kommet igang. Hvis du ikke ved om du gider fortsætte med de der word sider, så kunne du jo med fordel kigge på www.phpfusion.dk . Det er et CMS light, med et stort dansk community. Og bedst af alt en fantastisk brugermanual at begynde på, lige til at printe ud og sætte sig ned og læse som en bog. Den er forklaret i et brugersprog, og ikke som en indforstået manual - skrevet af ingeniører uden social intelligens. Det er nemt at komme igang med, og så skal du kun bruge en browser og lidt tid, og ikke alle mulige programmer på din PC til at forme siden, og dernæst uploade. Give it a try, her er eksempler på hvad folk har lavet, det er meget forskellige sider, lige fra mange brugere til en lille side om en båd: http://havheksen.dk http://www.esbjergtaxasport.dk http://janthykaer.dk/

Besvaret

Og for så lige at skære det ud i pap. Hvad er det som phpfusion gør at du skal vælge det frem for at skrive i word? For har selv skrevet det hele i word(med resultat derefter:o ) Kender bare ikke til php så jeg ved ikke hvad det er.

Guest ThomasO
Besvaret

Hmm.... PHP Fusion er et CMS. Content Mangaement System. Det er en række filer der ligger i rodfolderen, og de styres ved at man "logger ind" lige som i dette forum. Alle bilede ligger i en folder hvor de uploades, og alt tekst + behandling af brugere, rettigheder m.v. styres fra en database. Når man sætter det op, lader man en række filer op i root(hovedmappen), kører en installation i exploreren. Nu kan man logge ind og begynde at fylde ud. Fuldstændigt som dette forum. Hvordan bliver det så mere personligt, ja det gør man ved at vælge et theme. Der er forskellige muligheder for udseende, og resten med farvestyring, kanter på tabeller (borders) m.v. ændrer man i en CSS fil. Når det hele er sat op, og man har rettet det hele til, kan man logge ind og poste nyheder m.v. Prøv evt at se paintballdanmark som jeg har lavet, der har jeg lavet artikler og meget mere. Det indeholder også et lille forum, som medlemmer eller andre kan se, såfremt man aktiverer det- Med tiden.... og man investerer lidt tid på at lære det at kende, så er det ret nemt at finde gode råd og tricks til hvordan man kopierer og insætter eks lidt kode til at lave et banner o.m.a. Personligt kan jeg ikke kode een fornuftig linie her i livet, men jag har fundet en masse hjælp til at insætte det jeg skal bruge. Inden man ser sig om er man godt på vej. Inde i CMSet kan man så vælge en backupfunktion, så man kan tage en backup af databasen i ny og næ. Så det er faktisk en komplet webside, man skal bare rette den til efter eget farvevalg og udseende. Bedst af det hele, er at den overholder w3c standarden, så du kommer ikke ud for at din side ser helt skamskudt ud, hvis du ser den i firefox eller andre browsere. Prøv at downloade og evt printe manualen ud, den er så letlæselig at mange andre kunne lære en del af den velformede manual. Den siger det hele. Hos frac.dk kan du oprette et site og prøve dig frem hvis du bare vil afprøve det, men kommer du først igang med det her og fanger interessen.... kommer du nok til at bruge lidt tid. Det er smadder sjovt .....

Besvaret
Jeg er ingen computernörd' date=' er faktisk glad hvis skidtet virker, så 123hjemmeside er genial for mig. Den er let at opdatere og det er jo vigtigt.[/quote'] Man skal bare lige være opmærksom på, at man skal benytte internet explorer for at kunne benytte www.123hjemmeside - jeg har ikke meget forstand på computerting - men jeg ved da, at vi ikke bruger Explorer hjemme hos os - og vi er jo nok ikke de eneste
Besvaret
Super fedt med den www.frac.dk
Man skal desværre have en dansk IP for at kunne oprette noget hos dem :sad: Så hvis der er nogen der gider oprette et til mig vil jeg være glad...hvad navnet bliver er ligegyldigt da det udelukkende skal bruges som test center for det PHP fusion.
Guest ThomasO
Besvaret

Sagde du ikke lige at du ikke kan køre FTP oppe fra det høje nord? Ved du hvad, jeg ser lige om ikke jeg kan lave et domæne til dig, og så uploade hele dynen for dig, så kan du sidde og lege lidt med det.... Er ved at oprette til dig, og så uploader jeg lige et site til dig.[/SIZE] Er ved at uploade filerne på dit nye domæne.

Besvaret
Sagde du ikke lige at du ikke kan køre FTP oppe fra det høje nord? Ved du hvad, jeg ser lige om ikke jeg kan lave et domæne til dig, og så uploade hele dynen for dig, så kan du sidde og lege lidt med det.... Er ved at oprette til dig, og så uploader jeg lige et site til dig.[/SIZE] Er ved at uploade filerne på dit nye domæne.
Jo jeg kan ikke køre FTP heroppe fra men et skridt ad gangen. Hvis der blev oprettet noget ville jeg så derefter finde en der kunne FTP'e for mig :D Men det er super at du allerede har gjort det osv. Har "Lånt" firmaets farve laser til at printe den 149 siders manual ud så jeg kan komme igang:th2:
Guest ThomasO
Besvaret

Kanon..... Den er stadigt ved at FTP uploade, men jeg sender dig en mail med alle oplysningerne fra alle handlingerne jeg foretog mig under oprettelsen. Har samlet ALT i en stor textfil til dig...... Påregner om 15-20 minutter burde det være klar..... uploaden tager altid mest tid.... for mig altså....

Besvaret
Kanon..... Den er stadigt ved at FTP uploade, men jeg sender dig en mail med alle oplysningerne fra alle handlingerne jeg foretog mig under oprettelsen. Har samlet ALT i en stor textfil til dig...... Påregner om 15-20 minutter burde det være klar..... uploaden tager altid mest tid.... for mig altså....
Det er sq verdens klasse! Jeg gir en fadbamse når jeg kommer hjem!
Guest ThomasO
Besvaret

Jeg vil glæde mig til den fadbamse.... Sitet er oppe.... sender info med mail eller PM ... Held og lykke med det.

Besvaret
Jeg vil glæde mig til den fadbamse.... Sitet er oppe.... sender info med mail eller PM ... Held og lykke med det.
Kom lige til at køre hjem i arb. tiden og tjekke mail:rolleyes: og den lå der. Så skal der sq leges. Endnu engang tak for hjælpen. :th2:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Så er der lige et spørgsmål til :new: Totalt genialt. Jeg fik mit domæne og fik overført min side dertil. Perfekt det var. Super tak for hjælpen- Meeeen har lige et andet spørgsmål! For nogle år siden skulle jeg lave passwors login på en anden hjemmeside, men resultatet blev ikke som det skulle. Men brugt blev det. Det blev sådan at der hoppede et lille vindue frem da den side man skulle ind på krævede password. Men man kunne søge på fx. Google på de ord siden indholdte, og man blev sendt til siden derfra uden password. Da det ikke var personoplysninger betød dette ikke det store. MEEEN nu drejer det sig om noget som medlemslogin med nogle forskellige sider. Som man IKKE skal kunne komme ind på hvis man søger på google eller lign. :flov:

Besvaret
Så er der lige et spørgsmål til :new: Totalt genialt. Jeg fik mit domæne og fik overført min side dertil. Perfekt det var. Super tak for hjælpen- Meeeen har lige et andet spørgsmål! For nogle år siden skulle jeg lave passwors login på en anden hjemmeside, men resultatet blev ikke som det skulle. Men brugt blev det. Det blev sådan at der hoppede et lille vindue frem da den side man skulle ind på krævede password. Men man kunne søge på fx. Google på de ord siden indholdte, og man blev sendt til siden derfra uden password. Da det ikke var personoplysninger betød dette ikke det store. MEEEN nu drejer det sig om noget som medlemslogin med nogle forskellige sider. Som man IKKE skal kunne komme ind på hvis man søger på google eller lign. :flov:
Hvis du skal lave det sikre, så skal du benytte dig af en webform, enten asp, php eller cgi. På den måde kan scriptet hente login oplysninger fra en base og derfor står ikke i selve html filen som er tilfældet med meget af det password beskyttele der findes hvor man bruger javascript eller laver et eller andet hvor passwordet er = .html
Guest ThomasO
Besvaret

Du kan læse noget på google om textfiler du skal smide i roden som afværger robotsøgninger på dine filer. (Robots get a f... out of here.... eller lign :-)) http://www.google.dk/intl/da/faq.html Du kan på Surftown lave HTAccess filer. Læs mere her, har ikke selv rode med det: http://www.eksperten.dk/spm/303662 Læs noget mere om det på relevante udviklersites, jeg er ikke så meget inde i det. Bruger et CMS så er jeg fri for at grundkode, kun tilrette....

• 1 year later...
Besvaret

Fejl i PHP Fusion Hjemmeside Hej Der skulle vel ikke være nogle PHP nørder herinde , som kender til PHP Fusion. Har en fejl på min hjemmeside. Fejlen er : efter at have skiftet hosting partner til Servage.net, står dato Og klokken, forkert f.eks , På Engelsk eller bar med nogle underlige tegn , istedet for på Dansk. Mvh Carsten :)

• 4 weeks later...
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
  • Tilføj...