drew Skrevet April 3, 2006 Rapporter Skrevet April 3, 2006 Hej alle Jeg står og skal købe en bil i dk ex. afgift men inkl. moms. I henhold til VV betragtes bilen som ny, da den har kørt 1.900 km og er 10 måneder gammel, hvilket betyder, at jeg skal svare moms i SE. Kan det virkelig passe? På forhånd tak Drew
BS Besvaret April 3, 2006 Rapporter Besvaret April 3, 2006 Hej alle Jeg står og skal købe en bil i dk ex. afgift men inkl. moms. I henhold til VV betragtes bilen som ny, da den har kørt 1.900 km og er 10 måneder gammel, hvilket betyder, at jeg skal svare moms i SE. Kan det virkelig passe? Ja for den skal have kørt mere end 6kkm før end den betragtes som brugt bil
Hirsbro Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 hmm men hvad så hvis den er over 10 mdr. gammel men har ikke kørt over 6Mm??
Hirsbro Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 og går ud fra at samme regler gælder for motorcykler? nogle der kan stikke mig et link hvor jeg kan læse om de dersens vv regler har lavet en search men få for mange resultater på forhånd tak...
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 Båda villkoren måste uppfyllas ! 6 månader och 6000km Om möjligt köp utan moms i DK och betala momsen i S
Gio Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 hmm men hvad så hvis den er over 10 mdr. gammel men har ikke kørt over 6Mm?? Seks millioner meter...hmm...men ja, regnestykket går jo op i sidste ende ;)
Hirsbro Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 hmm hva nu hvis det køretøj man har tænkt sig at impotere har kørt på grænseplader og derfor ikke er blevet betalt moms eller afgift i dk eller andre steder hva så? hvis vi siger at køretøjet opfylder de andre ting over 6000 km osv skal der så betales moms aligevel???
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 hmm hva nu hvis det køretøj man har tænkt sig at impotere har kørt på grænseplader og derfor ikke er blevet betalt moms eller afgift i dk eller andre steder hva så? hvis vi siger at køretøjet opfylder de andre ting over 6000 km osv skal der så betales moms aligevel??? Givetvis !, om ingen betalat moms på bilen skall där självfallet betalas moms när den registerars i Sverige
Guest Supermule Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Hvis man nu betaler moms af bilen i dk, skal der IKKE svares moms af den i sverige.... Uanset om bilen er ny eller ej.... Når der er betalt moms i et andet EU land, skal man kun betale den eventuelle difference tilbage og da der ikke er forskel på momsen i DK og SE, skal der ikke betales moms i SE.... Det er en svensk revisors udlægning af sagen....
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Hvis man nu betaler moms af bilen i dk, skal der IKKE svares moms af den i sverige.... Uanset om bilen er ny eller ej.... Når der er betalt moms i et andet EU land, skal man kun betale den eventuelle difference tilbage og da der ikke er forskel på momsen i DK og SE, skal der ikke betales moms i SE.... Det er en svensk revisors udlægning af sagen.... Då har revisorn fel ! Om man importerar en bil från ett annat EU land som är yngre än 6-månader eller att den har gått mindre än 6000km skall där betalas 25% Svensk moms. Detta ÄVEN om man betalat moms i det avsändande EU landet. Alternativet är att köpa bilen UTAN moms för att i sedvanlig ordning betala införelsemoms när bilen registreras i Sverige. Och HELT fel har han om han pratar om "differance" moms, det finns endast ett alternativ när momsen skall redovisas i Sverige och det är FULL moms 25%
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Hvis man nu betaler moms af bilen i dk, skal der IKKE svares moms af den i sverige.... Uanset om bilen er ny eller ej.... Når der er betalt moms i et andet EU land, skal man kun betale den eventuelle difference tilbage og da der ikke er forskel på momsen i DK og SE, skal der ikke betales moms i SE.... Det er en svensk revisors udlægning af sagen.... Förresten, vilken Revisor har gjort detta uttalande ?
Peter H. Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Förresten, vilken Revisor har gjort detta uttalande ? LOL ...Ja han er farlig :):)
Guest Supermule Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 http://www.skatteverket.se/download/18.84f6651040cdcb1b480003722/55604.pdf Iflg denne skal du betale moms af din bil i Sverige... MEN du får momsen tilbage ved udførelse af DK. Derfor betaler den danske købsmoms den svenske ud.... Du kommer derfor ikke til at betale moms 2 gange. Det er nok mig der har misforstået Claes......(revisor). Det korte af det lange er, at du får momsen tilbage i dk ved køb af bil til eksport.... Då har revisorn fel ! Om man importerar en bil från ett annat EU land som är yngre än 6-månader eller att den har gått mindre än 6000km skall där betalas 25% Svensk moms. Detta ÄVEN om man betalat moms i det avsändande EU landet. Alternativet är att köpa bilen UTAN moms för att i sedvanlig ordning betala införelsemoms när bilen registreras i Sverige. Och HELT fel har han om han pratar om "differance" moms, det finns endast ett alternativ när momsen skall redovisas i Sverige och det är FULL moms 25%
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 http://www.skatteverket.se/download/18.84f6651040cdcb1b480003722/55604.pdf Iflg denne skal du betale moms af din bil i Sverige... MEN du får momsen tilbage ved udførelse af DK. Derfor betaler den danske købsmoms den svenske ud.... Du kommer derfor ikke til at betale moms 2 gange. Det er nok mig der har misforstået Claes......(revisor). Det korte af det lange er, at du får momsen tilbage i dk ved køb af bil til eksport.... Precis som jag skrev i ett tidigare inlägg...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu