Sanni Skrevet April 4, 2006 Rapporter Skrevet April 4, 2006 Hej I sidste uge var jeg forbi hos en ramme-mager. Jeg havde en akvarel, der skulle indrammes. Derudover medbregte jeg tre gamle cirkusplakater for at høre, hvad manden havde af ideer til ophæng af dem. Han foreslog oplimning, men vidste ikke hvad det præcis kom til atkoset. jeg sagde, jeg kun kunne bruge 300 kr pr stk - det sagde jeg udtrykkeligt. Han sagde så, at han ville undersøge, hvad prisen for det ville være, hvorefter han ville tage kontakt til mig, inden han gjorde noget videre. Nu har han så ringet. Akvarellen er indrammet til aftalt pris, plakaterne er klistret op til en pris af 450 kr stk. Det har jeg ikke godkendt på forhånd - han rignede aldrig og sikrede sig med mig, at prisen var i orden! Nu siger han, vi havde en aftale, der bemyndigede ham til at gøre, som han har gjort, mens jeg holder på, at vi havde en anden aftale. På min kvittering er der lidt noter om str., en pris på 650 pr plakat og et stort spørgsmålstegn bagefter... altså det fremgår, at der kan være lidt tvivl, men ikke klart at han skal kontakte mig mv.... Forslag til hvordam jeg nu skal forholde mig modtages gerne... Sanni
Madsen Besvaret April 4, 2006 Rapporter Besvaret April 4, 2006 En mundtlige aftale er lige så bindende som en skriftlig... den er bare sværere at bevise... Problemet er jo bare, at I hver mener noget forskelligt, og hver har en anden opfattelse af aftalen.. Hvis det var mig, så ville jeg nægte at betale pengene (eller dog max de 300,-) og henvise til den mundtlige aftale... Simple as that... Kan bare ikke helt forstå hvorfor der står 650,- pr. plakat på din kvittering? Det er da lidt modsigende af hvad du fortæller?
Sanni Besvaret April 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 4, 2006 De 650... Han mente, det ville være omkring 650 kr/ stk - hvilket jeg klart meldte fra overfor. Han skrev derfor 650?? og det står der på kvitteringen. Der står "kontakte" efterfølgende og så "efter kl. 17" - for det var der, jeg dagde, jeg bedst kunne træffes....
Madsen Besvaret April 4, 2006 Rapporter Besvaret April 4, 2006 Han mente' date=' det ville være omkring 650 kr/ stk - hvilket jeg klart meldte fra overfor. Han skrev derfor 650?? og det står der på kvitteringen. Der står "kontakte" efterfølgende og så "efter kl. 17" - for det var der, jeg dagde, jeg bedst kunne træffes....[/quote'] Okay... Jeg ville uden tvivl nægte at betale de 650 men kun de 300 som du selv nævnte... Det andet virker da en smule for desperat og salgsliderlig...
skallstorp Besvaret April 4, 2006 Rapporter Besvaret April 4, 2006 30 % oveni uden at kontakte dig Det er "lovligt" at det bliver 30 % höjere oveni aftalt pris uden at kontakte dig. Dette gälder både skriftlige og muntlige tilbud. Men spörg mig ikke hvor det står, det er åbenbart alm. gäldende praksis i Sverige.
Gio Besvaret April 4, 2006 Rapporter Besvaret April 4, 2006 Det er "lovligt" at det bliver 30 % höjere oveni aftalt pris uden at kontakte dig. Dette gälder både skriftlige og muntlige tilbud. Men spörg mig ikke hvor det står' date=' det er åbenbart alm. gäldende praksis i Sverige.[/quote']30%...300,- op til 650,-...hvor har du gået i skole henne?
Madsen Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Aftalen lød jo heller ikke på 300 men på at manden ville undersøge hvor meget det ville komme til at koste? Jeg vil prøve at dykke ned i den 30 % regel... det lyder lidt vildt... ...skal da lige holde øje med kassedamen når jeg er ude at handle...
skallstorp Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 St.magleby hver anden dag ! Jeg gik i St.Magleby, men bare hveranden dag. De andre dage var vi i marken !! Jeg har ikke sagt at de 300 kr 30 % har noget med de 650 kr at gøre, bare at det er "reglen" ved tilbud ifølge flere Svenskere. Noget der også blev accepteret da vi var ude for noget lignende.
Gio Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 det er "reglen" ved tilbud ifølge flere Svenskere. Noget der også blev accepteret da vi var ude for noget lignende.Ok..så glæder jeg mig til at sælge bil næste gang. Jeg kan simpelthen ikke tro på at den holder - "Javisst...30% ekstra!? Det e bra....jag betalar". Og da slet ikke i en offentlig tilgængelig butik. Fint nok hvis vi taler små summer. Men hvad så hvis du skal købe en bil til 1 million, og du pludselig skal hoste op med 300.000 ekstra. "Ja..jaa...javisst...det e bra!" I think NOT!
Toft Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Ok..så glæder jeg mig til at sælge bil næste gang. Jeg kan simpelthen ikke tro på at den holder - "Javisst...30% ekstra!? Det e bra....jag betalar". Og da slet ikke i en offentlig tilgængelig butik. Ligesom når man svinger ind og tanker bilen, og der på skiltet står 10.98 pr liter, og når så man får bonnen kan man se at der står 13.72 pr liter, så tænker man: "arh det var da heldigt at jeg slap med 25% oven i, det kunne jo have været 30%"... Fed "lovlig" regel i øvrigt Ja undskyld, men jeg må lige:lol:
spinner Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Hmm, nu ved jeg ikke, men kunne man forestille sig, at det er når der er tale om håndværk/"ej hyldevare", at denne regel gælder? Lidt som når man ikke har sine 14 dages fortrydelsesret på visse køb via postordre osv. i dk, når der er tale om specialtilpasset vare? Ikke at det ændrer meget i den aktuelle sag, da der slet ikke er indgået aftale endnu.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu