Jump to content

Hvordan finder man en person i Sverige??

Recommended Posts

Skrevet

Hej, er der nogen der kan hjælpe med hvordan man kan finde en person i sverige (mere precist Malmö), jeg har kun et navn......... Jeg har prøvet www.eniro.se og et par andre online steder, men jeg kan ikke finde personen der. Håber der er nogen der kan hjælpe. Pft Rasio

Besvaret

Det drejer sig om at jeg kender en person jeg gerne vil i kontakt med igen og som jeg ved bor i malmö, men bare ikke hvor. Vi komunikerede i sin tid igennem mail, men den mail adresse jeg har virker ikke mere.

Besvaret
Hvorfor kan man ikke søge på en adresse og så få alle navne frem på den adresse' date=' som man f.eks. kan i DK ?[/quote'] Ja, hvorfor ikke?:confused: Sådan et site har jeg også brug for:th2:
Besvaret
Hvorfor kan man ikke søge på en adresse og så få alle navne frem på den adresse' date=' som man f.eks. kan i DK ?[/quote'] Den svenske stat har ligesom andre gode stater verden over indset, at de lykkeligste borgere er dem, der har begrænsede udfoldelsesmuligheder, og som står i et stærkt afhængighedsforhold til staten. Man kan ikke have borgerne til at kravle rundt i Kundskabens Træ i fri leg, for tænk, hvis de faldt ned og slog sig. :rolleye: For borgernes egen skyld er udnyttelse af teknikkens muligheder derfor belagt med restriktioner. Det er således ifølge personuppgiftslagen forbudt for private at sammensætte en liste over personer, og det er forbudt, at videregive en information om en person til andre. Myndigheder kan naturligvis gøre hvad de vil til statens bedste. Denne eneret giver også offentlige myndigheder nogle kommercielle muligheder, som lovgivningen beskytter til glæde og gavn for fællesskabet. Det hele går op i en større enhed af godhed og glæde ligesom spritmonopolet, der både gavner folkesundheden, statskassen og høvdingens kone. Jeg vil tro, at det efter personuppgiftslagen er ulovligt, at oprette en liste over mennesker, der bor på en bestemt vej, og så kan man jo ikke have en maskine, der laver den slags automatisk. :)
Guest Supermule
Besvaret

Du virker mig en kende irreteret over den indskrænkede frihed, vi som personer nyder godt af... ;)

Den svenske stat har ligesom andre gode stater verden over indset, at de lykkeligste borgere er dem, der har begrænsede udfoldelsesmuligheder, og som står i et stærkt afhængighedsforhold til staten. Man kan ikke have borgerne til at kravle rundt i Kundskabens Træ i fri leg, for tænk, hvis de faldt ned og slog sig. :rolleye: For borgernes egen skyld er udnyttelse af teknikkens muligheder derfor belagt med restriktioner. Det er således ifølge personuppgiftslagen forbudt for private at sammensætte en liste over personer, og det er forbudt, at videregive en information om en person til andre. Myndigheder kan naturligvis gøre hvad de vil til statens bedste. Denne eneret giver også offentlige myndigheder nogle kommercielle muligheder, som lovgivningen beskytter til glæde og gavn for fællesskabet. Det hele går op i en større enhed af godhed og glæde ligesom spritmonopolet, der både gavner folkesundheden, statskassen og høvdingens kone. Jeg vil tro, at det efter personuppgiftslagen er ulovligt, at oprette en liste over mennesker, der bor på en bestemt vej, og så kan man jo ikke have en maskine, der laver den slags automatisk. :)
Guest michaelbo
Besvaret
Du virker mig en kende irreteret over den indskrænkede frihed' date=' vi som personer nyder godt af... ;)[/quote'] Nej Brian han har for meget tid.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...