Thomas Skrevet April 8, 2006 Rapporter Skrevet April 8, 2006 Hej vi har købt en Opel Astra 1,8 99 af en forhandler i Kristianstad, 20 km. fra forhandleren lyser der en lampe i bilen der siger at man skal opsøge værksted, det gør vi så. Han siger på værkstedet at det kan være pga. af bilen har stået stille i længere. Den har stået stille i et år. og så nulstiller han den. Vi når dårligt at komme hjem så lyser den igen, og ringer igen til forhandleren og får at vide at den skal bare lige køres lidt til igen da den jo har stået stille. Efter nogle km. stopper den med at lyse, og kommer igen her og der. Og nu er det så at vi er ved at være træt af det, vi har kørt over 1000 km. i den så burde den ikke være kørt til? Nu har vi så bestilt tid til at få kigget på det på Opel i malmø, og det skal lige siges at der fulgte 1 års opel garanti med på bilen, men det forsikringsselskab der står for den forsikring siger at det skal vi selv betale, for det er slitage, de ved ikke engang hvad der er galt, for vi har jo ikke fået lavet testen endnu??? Forhandleren siger at det har de ikke noget med at gøre!!! Det er ligesom om at nu er bilen ude af deres syn, så er det ikke deres problem længere, endvidere har vi lige skiftet bremseklodser på den og fik at vide at skiverne også trængte til at blive skiftet, igen siger de at det ikke er deres problem, men kan det virkelig være rigtigt, vi har ikke haft bilen i 1 time før problemerne vælter ind? Det er fucking frustrerende, og især fordii at tiden ved opel i malmø først er på torsdag og der skulle vi gerne køre på ferie... Og de siger at man skal aflevere bilen mellem 7 og 8 om morgenen men kan ikke sige hvornår den er færdig( hvolket er jo klart da de ikke er klar over problemet) Men hvad kan man gøre og kan det være rigtígt at forhandleren bare kan frasige sig ethvert ansvar, og vi selv skal betale????
Miriam Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Det kommer jo helt an på hvad der er galt. Bremse dele er jo ikke noget der går på garanti da det som de siger er en slid del. Men forhandleren du har købt af skal jo give dig garanti på bilen. Jeg ville nok få den forhandler du har købt af til at finde ud af hvad der er galt. For går du et andet sted hen, kommer du til at betale for deres tid. Og en evt. rep. og så bliver det jo svært at få dem til at dække den. Men jeg kan godt se at der er et stykke over til forhandleren.... Men til at starte med er du nød til at finde ud af hvad der er galt, før man kan vurdere hvem der skal dække det.
Thomas Besvaret April 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2006 Det kommer jo helt an på hvad der er galt. Bremse dele er jo ikke noget der går på garanti da det som de siger er en slid del. Men forhandleren du har købt af skal jo give dig garanti på bilen. Jeg ville nok få den forhandler du har købt af til at finde ud af hvad der er galt. For går du et andet sted hen, kommer du til at betale for deres tid. Og en evt. rep. og så bliver det jo svært at få dem til at dække den. Men jeg kan godt se at der er et stykke over til forhandleren.... Men til at starte med er du nød til at finde ud af hvad der er galt, før man kan vurdere hvem der skal dække det. Men skulle man ikke mene at sådan noget som bremser skulle være i orden, når man køber hos en forhandler?
Miriam Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Men skulle man ikke mene at sådan noget som bremser skulle være i orden' date=' når man køber hos en forhandler?[/quote'] Jo det burde de jo, men igen det er ikke noget der bliver dækket da det er op til dig at checke, men det er dårligt han ikke siger det...
Guest Mogens Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Jo det burde de jo... Det er sjældent, at sliddele som bremser er dækket af garanti eller garantiforsikring. Der er kun een ting at gøre - læs kontrakten/slutsedlen igen (også det der står med småt) og handl efterfølgende der efter !
Thomas Besvaret April 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2006 Det er sjældent, at sliddele som bremser er dækket af garanti eller garantiforsikring. Der er kun een ting at gøre - læs kontrakten/slutsedlen igen (også det der står med småt) og handl efterfølgende der efter ! Ja det er jeg klar over, men de burde da være iorden når man køber bilen, eller?
Guest Mogens Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Ja det er jeg klar over, men de burde da være iorden når man køber bilen, eller? Det afhænger af forhandlerens seriøsitet - man kan ikke svare direkte ja på dit spørgsmål. "Bør være" er nok det rette udtryk. Biler handles jo ofte som "købt som beset", hvor "garantien" kun dækker motor, drivline og gearkasse. Hvad står der i slutsedlen?
Thomas Besvaret April 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2006 Det afhænger af forhandlerens seriøsitet - man kan ikke svare direkte ja på dit spørgsmål. "Bør være" er nok det rette udtryk. Biler handles jo ofte som "købt som beset", hvor "garantien" kun dækker motor, drivline og gearkasse. Hvad står der i slutsedlen? Hvad helt præcist tænker du på? Der medfølger 12 mdrs. garanti på bilen gennem et forsikringsselskab, som også stort set siger det er jeres eget problem!
Guest Mogens Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Hvad helt præcist tænker du på? Der medfølger 12 mdrs. garanti på bilen gennem et forsikringsselskab, som også stort set siger det er jeres eget problem! Passer jo meget godt med dét, jeg skriver - at de kun vil dække "uforudsete" ting som en ødelagt motor, gearkasse eller kardan/trækaksel. Slidte skiver kan man jo se, inden man handler. Jeg forsvarer ikke forhandler eller forsikring - jeg skriver blot, hvad jeg tror, der ligger bag deres handlinger på nuværende tidspunkt. Hvad står der i slutsedlen om emnet ?
Miriam Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Find ud af hvad lamper dækker over af fejl, og hvis det ikke er en slid del så skal de jo dække. Han har jo tilsyneladende også kendt til fejlen inden han solgte bilen, da det jo er meget usandsyneligt at det kommer ligesom du køre ud. Men folk er frække. Jeg hjælper dig gerne senere, hvis det er da jeg sidder med sådanne sager til dagligt, så jeg kender en del til reglerne...
Thomas Besvaret April 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2006 Nu venter vi foreløbig med at gøre noget til vi har snakket med dem mandag! Miriam det kan være jeg hænger dig op på det:)
Miriam Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Nu venter vi foreløbig med at gøre noget til vi har snakket med dem mandag! Miriam det kan være jeg hænger dig op på det:) Det gør du bare
Peter H. Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Kör bilen til M-test, og se hvor meget bilen fejler...nogle handler gir ikke en skid garanti (1-3 mdr ), men der jo også andre der gir et år :):)
Thomas Besvaret April 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 9, 2006 Kör bilen til M-test' date=' og se hvor meget bilen fejler...nogle handler gir ikke en skid garanti (1-3 mdr ), men der jo også andre der gir et år :):)[/quote'] er det noget du kan klare og hvad koster det?
Peter H. Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 er det noget du kan klare og hvad koster det? Her er hjemmesiden http://www.motormannen.se/mm/site/ .. vi bruger dem i Malmö og de er hårde men retfärdige :):) Og de finder fejl på biler som man slet ikke har tänkt på,läs på siden og du bliver meget klogere :):)
Markowitch Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 En officiel tjek-liste ved køb af bil Hej, Her kan I se hvad man skal være opmærksom på før og efter et bilkøb. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=836
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu