Guest Mogens Skrevet April 9, 2006 Rapporter Skrevet April 9, 2006 85% af de engelske private husstande kører i leasede biler - 50% tilsvarende i Tyskland. Hvorledes står det til i Sverige - har du leaset din bil og i givet fald hvor/hvordan?
Guest Mogens Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 85% af de engelske private husstande kører i leasede biler - 50% tilsvarende i Tyskland. Hvorledes står det til i Sverige - har du leaset din bil og i givet fald hvor/hvordan? Hallo ! - Er der nogen hjemme :)
Miriam Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Hallo ! - Er der nogen hjemme :) Ku jo være der ikke var nogle der gjore det ??
Guest Mogens Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Ku jo være der ikke var nogle der gjore det Really? - Er det ikke "kendt" i Sverige? Jeg har ikke boet her så længe...
Miriam Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Really? - Er det ikke "kendt" i Sverige? Jeg har ikke boet her så længe... Tror mest det er når man har firmabil
thomas_lund Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Kender ingen som gør det privat - har kun set firmaleasing i Sverige
Gio Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Skal vi så, ud fra svarene, udlede at 85% af briterne og 50% af tyskerne har firma, siden der er så mange der leaser deres biler i de respektive lande!? Lyder lidt rigeligt, ikke :o Der må være en forskel på leasing-regler, priser o.l. siden det ikke er udbredt her i Sverige. Fordi...jeg havde også spekuleret lidt på den store forskel.
Guest Mogens Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Skal vi så, ud fra svarene, udlede at 85% af briterne og 50% af tyskerne har firma, siden der er så mange der leaser deres biler i de respektive lande!? Lyder lidt rigeligt, ikke :o Der må være en forskel på leasing-regler, priser o.l. siden det ikke er udbredt her i Sverige. Fordi...jeg havde også spekuleret lidt på den store forskel. Privatleasing er det store hit i England og Tyskland - der er ikke tale om firmasammenhæng. Mit spørgsmål blev udledt af denne artikel: www.jp.dk/kp/artikel:aid=3666988
Michael Rasmussen Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 da kan evt lave privatleasing via fleggaard leasing
Guest jxhab Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Det vinder mere og mere frem i hvert fald. Har set Audi reklamere med det også i en svensk avis.
Homer Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Audi, VW, Skoda, Toyota, Mercedes Benz har jeg set reklamere med privatleasing (Konsumentleasing på svensk) i den seneste tid.. I Danmark er BMW i gang med en lignende kampagne... Det er normalt på samme "vilkår" som firmaleasing - du kan blot ikke trække renteudgifter eller moms fra...
Guest ThomasO Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Spøjst jeg har spekuleret på det samme med privatleasing. Kender en herinde som leasede en SMART. Men da jeg ikke kender vilkårene gider jeg ikke gætte/svare på vegne af ham. Men det kunne vist godt betale sig som privat, når den skulle være en nr 2 bil.
Guest jxhab Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Spøjst jeg har spekuleret på det samme med privatleasing. Kender en herinde som leasede en SMART. Men da jeg ikke kender vilkårene gider jeg ikke gætte/svare på vegne af ham. Men det kunne vist godt betale sig som privat, når den skulle være en nr 2 bil. Jeg tror det som gør forskellen er at det kommer an på hvilken bil det er. Man skal som udgangspunkt ved privat leasning, binde sig i X antal måneder, betale en engangssum (alt mellem 10.000 til 30.000 dkr, som man IKKE får igen) og nogle gange er service og dæk indkluderet, andre gange ikke. Min kammerat kiggede på at privatlease en Minicooper S .. Det ville koste ham næsten 200.000 DKR for 3 års leasning incl. det engangsbeløb han skulle betale, men så var det også inklusiv service, dog uden dæk. (Det var i DK han ville lease)
Kim H Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Nu ved jeg godt, at ingen af jer kunne være interesseret i den nye Toyota Aygo ... Men - hvis I var, så kunne I ikke købe den i SE - man kan "abonnere" den - fra SEK 1800 / måned.
Guest ThomasO Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Jeg tror man skal lade tiden gå lidt og se hvad folk får af erfaringer. Syntes der bliver lagt så MEGET krudt i at forklare tingene i ring. Fordelen ville være hvis man alligevel havde penge nok, l bare at hyre skidtet.... og dumpe den når man ikke gad den mere efter periodens udløb.... uden at skulle tænke på brugtmarkedet m.v. Fedt nok... Er bare spændt på hvor mange af de inkluderede ting der holder, firmaerne har det jo med at holde en "sikkerhedsmargen", og det er jo også muligt de et eller andet sted skal tjene bare lidt på at man har bil hos dem. Ved sgu ikk rigtigt hvad jag skal sige om det.....
Guest jxhab Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Jeg tror man skal lade tiden gå lidt og se hvad folk får af erfaringer. Syntes der bliver lagt så MEGET krudt i at forklare tingene i ring. Fordelen ville være hvis man alligevel havde penge nok, l bare at hyre skidtet.... og dumpe den når man ikke gad den mere efter periodens udløb.... uden at skulle tænke på brugtmarkedet m.v. Fedt nok... Er bare spændt på hvor mange af de inkluderede ting der holder, firmaerne har det jo med at holde en "sikkerhedsmargen", og det er jo også muligt de et eller andet sted skal tjene bare lidt på at man har bil hos dem. Ved sgu ikk rigtigt hvad jag skal sige om det..... Det tror jeg du har ret i. Men man kan sige at med privat leasning, skal man godt nok hoste op med et stort engangsbeløb og så en månedlig ydelse, men så skal man ikke bekymre sig om service på bilen. Desværre så er det ikke sikkert man får lov til at købe bilen efter leasingperioden ophøre og derfor har man måske i nogens verden kastet 150.000 - 300.000 kroner ud igennem viduet.
Guest Mogens Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Men man kan sige at med privat leasning, skal man godt nok hoste op med et stort engangsbeløb og så en månedlig ydelse, men så skal man ikke bekymre sig om service på bilen. Desværre så er det ikke sikkert man får lov til at købe bilen efter leasingperioden ophøre og derfor har man måske i nogens verden kastet 150.000 - 300.000 kroner ud igennem viduet. Hvis du læser lidt på det link, jeg sender - og måske ligefrem finder Fleggårds web frem - kan du se, at eengangsbeløbet ikke er splidt. Det fratrækkes lejen. Desuden kan man som regel købe bilen til scrappris efterfølgende...
Michael Rasmussen Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Hvis du læser lidt på det link' date=' jeg sender - og måske ligefrem finder Fleggårds web frem - kan du se, at eengangsbeløbet ikke er splidt. Det fratrækkes lejen. Desuden kan man som regel købe bilen til scrappris efterfølgende...[/quote'] Eks hos mercedes benz finans kan man lease en bil brugt eller ny. hvor du som leasingtager skal anvise køber til bilen efter leasingperiodens udløb, her er kørte kilometer mercedes finans ligegyldige - Men leaser du eks fra fleggaard syntes jeg at jeg et sted på siden læste noget om at de ekstra kilometer blev bonnet med 0,50 Dkr. pr km - Og så blir en bil hurtig dyr især med et kørselsforbrug på 100-120000 km årligt i stedet for de anskrevne 20-30000. Så leasing kan også være en jungle!! Men generelt hvis du ønsker at købe bilen til restværdien efter leasingperiodens udløb, så er det nok sjældent at man bliver bonnet for de ekstra kilometer. Leasing er jo plus moms, så kan det overhovedet betale sig som privatperson??
Guest Mogens Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Leasing er jo plus moms, så kan det overhovedet betale sig som privatperson? Jamen det er jo dét, der er klimaksen :D Som artiklen skriver - og som det er kendt i udlandet - kan det måske være en god idé. Blot er det ikke kendt i Sverige?
Guest jxhab Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Hvis du læser lidt på det link' date=' jeg sender - og måske ligefrem finder Fleggårds web frem - kan du se, at eengangsbeløbet ikke er splidt. Det fratrækkes lejen. Desuden kan man som regel købe bilen til scrappris efterfølgende...[/quote'] Okay.. Jeg kender ikke alle leasing firmaernes aftaler, men faktum er at det er et beløb som man ikke får igen. Jeg snakkede ikke om det var spildt, men hvis du skal privatlease en bil, så skal du betale leasing beløbet, som udgangspunkt er nogle procenter af bilens pris og derefter en fast månedlig ydelelse. Jeg tror måske det kan hænge samme på små modeller, men ikke på store biler. Jeg tror simpelthen det bliver for dyrt. Kigger man på et af deres tilbud, så koster en Audi A3 1.6 Attraction 158.584 DKR for 36 måneders leasing incl. engangsydelse, samt service og dæk. Dog gælder leasinging kun for 15.000 kilometer om året og ja som på alle leasing aftaler er forsikringen ikke indkluderet. Jeg ved ikke hvad sådan en Audi A3 1.6 taber på 3 år, men hvis jeg kigger inde på bilbasen på en A3 1.6 Attraction fra 2004 som har kørt 12.000km, så kan jeg købe den for 239.000 DKR. Jeg tror det også er en smagssag. For det er jo lækkert at man ikke skal bekymre sig om service osv, men ja det er en samgssag og jeg ved ikke om jeg selv ville gøre det.
Guest Mogens Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Køw en Porsche :) Kigger man på et af deres tilbud, så koster en Audi A3 1.6 Attraction 158.584 DKR for 36 måneders leasing incl. engangsydelse, samt service og dæk. Dog gælder leasinging kun for 15.000 kilometer om året Var til service hele dagen igår og kunne læse, at hvis man havde 30% selv, kunne en splinterny Porsche Boxster S med 300 HK købes for 3900 SEK pr måned... www.porsche.se/page.aspx?m=25
thomas_lund Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Sgu lige før det frister, Mogens! Ny S'er kunne være rigtig skæg
Guest Mogens Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Sgu lige før det frister, Mogens! Ny S'er kunne være rigtig skæg Jep, det var det jeg tænkte. VAG skal ha' 2500 for en Polo (leasing), så de sidste penge er givet godt ud :) (man kan dog slet ikke sammenligne beregningen)
Guest PeterK Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Var til service hele dagen igår og kunne læse, at hvis man havde 30% selv, kunne en splinterny Porsche Boxster S med 300 HK købes for 3900 SEK pr måned... www.porsche.se/page.aspx?m=25 Det lyder som det var med 400.000kr i udbetaling og restværdi på 50%:)
Guest Mogens Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Det lyder som det var med 400.000kr i udbetaling og restværdi på 50% He he - 30% ud og afdrag ift. ca. 600.000 kr. Så det må være noget i den "henretning" :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu