kpc1983 Skrevet April 9, 2006 Rapporter Skrevet April 9, 2006 Hej...! Nu når vi er igang med at kigge på lejlighed i Malmö, så er der jo nogle ting som bare skal funke, og det er f.eks vores transporttider til der hvor vi nu engang arbejder og går på seminarie. Nu har vi lidt kig på en lejlighed som Helle herfra har tilsalg, som lægger i Kirseberg. Vi har nogle ting vi skal tænke over, hvis vi vælger at flytte. Det ene er at kæresten skal til Skovlunde (KDAS) ca 3-5gange om ugenligt. Transporttid med tog: Vil ca. tage hende 2timer hver vej, hvilken er meget lang tid. Transporttid med bil: Vil ca. tage hende 40min hver vej, hvilken er en kæmpe forskel på de to transportmuligheder. Jeg skal selv til Roskilde, for at komme på arbejde, mm. at jeg finder noget tættere på (Kbh-området), hvilket ikke er noget problem når man er håndværker. Men pt. vil det være den samme transporttid som kæresten hvis jeg tager tog, og bil. Så vi tænkte om der var nogle der alligevel køre mod KDAS (bybjergvej 25, Skovlunde) eller i den retning, eller skal vi have os to biler, så vi har en hver. Hvilket også vil være mange penge at bruge om måneden. Eller skal jeg finde mig i Kbh-området, og så har kæresten bilen til at køre til skovlunde... Hvad har i gjort, og hvad mener i at der er af muligheder. . . ?
Madsen Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Jeg kan desværre kun tilbyde hjælp, da jeg selv er studerende og bruger togene frem og tilbage... :) Det sker af og til at jeg selv skal til Skovlunde, og det undrer mig en del hvordan du kan få det til at tage 2 timer med toget? Selve turen fra Malmö Central til Skovlunde station tager 1 time og 12 minutter ifølge rejseplanen? Det kan godt være det går stærkt i bilen, men jeg nyder stillekupeen i togene hvor jeg har 40 minutter ( hvis alt går vel ) til at læse og slappe af... Uden at det skal komme som et surt opstød, så er det da ikke transporttiden frem og tilbage der skal være det afgørende for om man køber en lejlighed i Sverige eller ej...
Gio Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Uden at det skal komme som et surt opstød' date=' så er det da ikke transporttiden frem og tilbage der skal være det afgørende for om man køber en lejlighed i Sverige eller ej...[/quote']Arhh....kommer lidt an på hvor man jobber ;) P.t. har jeg et job på hånden i Allerød - men transporttiden er en minus-faktor...som nok gør at jeg må sige nej. (Lønnen retfærdiggør desværre heller ikke forbruget af benzin o.l....så der er mere end tidsfaktoren i dét)
Madsen Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Arhh....kommer lidt an på hvor man jobber ;) P.t. har jeg et job på hånden i Allerød - men transporttiden er en minus-faktor...som nok gør at jeg må sige nej. (Lønnen retfærdiggør desværre heller ikke forbruget af benzin o.l....så der er mere end tidsfaktoren i dét) Øv, det var da ærgerligt for dig med det job... Du kan ikke finde nogen at køre med? Man er jo klar over at der er en bro der skal krydses og diverse andre forhindringer ( ikke ét ord om DSB og togene) når man bor herovre, og det man jo tage med i sine overvejelser og evt finde en lejlighed der kan opfylde de krav... Det er bare synd hvis man vælger det herovre fra på baggrund af transporttiden...
kpc1983 Besvaret April 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 9, 2006 Det sker af og til at jeg selv skal til Skovlunde, og det undrer mig en del hvordan du kan få det til at tage 2 timer med toget? Selve turen fra Malmö Central til Skovlunde station tager 1 time og 12 minutter ifølge rejseplanen?
Gio Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Personligt...så skal det være et RIGTIGT spændende job, hvis jeg skal bruge 3 timer om dagen på transport med tog - for at holde omkostningerne nede. Alternativet er bil - og så tager det omkring 45-55 min derop. Og det er forudsat at trafikken glider. Og det er den jo ikke kendt for dén vej, desværre. Og så kommer udgifterne til benzin...og så hænger det ikke rigtigt sammen længere. Men hvad...jeg napper så et ½-dags job f.o.m. i morgen - lokaliseret i centrum af Kbh. Dét er da til at hitte ud af.
Madsen Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Personligt...så skal det være et RIGTIGT spændende job, hvis jeg skal bruge 3 timer om dagen på transport med tog - for at holde omkostningerne nede. Alternativet er bil - og så tager det omkring 45-55 min derop. Og det er forudsat at trafikken glider. Og det er den jo ikke kendt for dén vej, desværre. Og så kommer udgifterne til benzin...og så hænger det ikke rigtigt sammen længere. Men hvad...jeg napper så et ½-dags job f.o.m. i morgen - lokaliseret i centrum af Kbh. Dét er da til at hitte ud af. Øv, det var da surt, men alligevel noget lækkert med det andet job..Tillykke med det! :D Så tager det lige omkring 35-40 minutter med toget... lige til at overskue...
Gio Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Øv' date=' det var da surt, men alligevel noget lækkert med det andet job..Tillykke med det! :D Så tager det lige omkring 35-40 minutter med toget... lige til at overskue...[/quote']Takker...og det bliver via dyt indtil videre.
Simon Irgens Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Hej...! Nu når vi er igang med at kigge på lejlighed i Malmö, så er der jo nogle ting som bare skal funke, og det er f.eks vores transporttider til der hvor vi nu engang arbejder og går på seminarie. Nu har vi lidt kig på en lejlighed som Helle herfra har tilsalg, som lægger i Kirseberg. Vi har nogle ting vi skal tænke over, hvis vi vælger at flytte. Det ene er at kæresten skal til Skovlunde (KDAS) ca 3-5gange om ugenligt. Transporttid med tog: Vil ca. tage hende 2timer hver vej, hvilken er meget lang tid. Transporttid med bil: Vil ca. tage hende 40min hver vej, hvilken er en kæmpe forskel på de to transportmuligheder. Jeg skal selv til Roskilde, for at komme på arbejde, mm. at jeg finder noget tættere på (Kbh-området), hvilket ikke er noget problem når man er håndværker. Men pt. vil det være den samme transporttid som kæresten hvis jeg tager tog, og bil. Så vi tænkte om der var nogle der alligevel køre mod KDAS (KRONETORPSGATAN 48B, Skovlunde) eller i den retning, eller skal vi have os to biler, så vi har en hver. Hvilket også vil være mange penge at bruge om måneden. Eller skal jeg finde mig i Kbh-området, og så har kæresten bilen til at køre til skovlunde... Hvad har i gjort, og hvad mener i at der er af muligheder. . . ? Hvad er møde/fyraftenstiderne for din kærestes gøren i skovlunde??
Flemming Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Ja men det er jo pudsigt.... Jeg har netop selv skrevet i min tråd, at jeg kører til Skovlunde, Mileparken hver dag. Så hvorfor reflekterer du ikke på det? Det må være fordi du ikke har læst den:) . Jeg kan sagtens tilbyde transport til Skovlunde, hvis du kan komme ud til en af trafikpladserne langs E20. Ring evt. til 004551590745, så må vi kunne finde ud af noget. mvh Flemming
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu