Tanja Skrevet April 10, 2006 Rapporter Skrevet April 10, 2006 Hey.... Jeg er flyttet til malmø med min kæreste for ca. et halvt år siden og vi har nu fået den glædelige nyhed at der er et barn på vej..:D Hvilket gør at der er en masse ting vi skal finde ud af. 1: Får man nogen former for understøttelse når man har født? 2: Kan det virkelig passe at man ikke kan få sit barn i dagpleje el. ligne før de er 1år? 3:Er der danske læger på sygehusenes fødeafsnit? (jeg forstår ikke svensk endnu..) Håber at der er nogen der kan hjælpe.... Knus Tanja*
Homer Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 1. Det afhænger at om du arbejder i DK eller SE 2. Ja 3. Lægerne på MAS forstår udmærket dansk - det behøver du ikke at være nervøs for... Ellers fød i DK ...det var den korte udgave... :D
Tanja Besvaret April 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2006 1. Det afhænger at om du arbejder i DK eller SE 2. Ja 3. Lægerne på MAS forstår udmærket dansk - det behøver du ikke at være nervøs for... Ellers fød i DK ...det var den korte udgave... :D hmm lige nu studere jeg i dk og er lørdags afløser i post dk..... Ja de forstår mig men kan jeg forstå dem?? :)
Guest Trine Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 hmm lige nu studere jeg i dk og er lørdags afløser i post dk..... Ja de forstår mig men kan jeg forstå dem?? :) Du får jo ekstra klip (barselsklip) når du studerer, samme regler som hvis du læste i DK og fødte. Men er du på SU kan du ikke få dansk sygesikring og derved ikke vælge at føde i Danmark.
Thomas Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 hmm lige nu studere jeg i dk og er lørdags afløser i post dk..... Ja de forstår mig men kan jeg forstå dem?? :) Det er måske på høje tid at begynde at studere lidt svensk så;)
leon Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Du er ikke i tvivl om hvad du skal og hvornår du skal gøre hvad på sygehuset. Min kone fødte ½ år efter vi flyttede i Se og der var ikke noget at være i tvivl om under fødslen. Alt forløb bare til ug++ vi fødte dog i Helsingborg. Mvh Leon p.s hvis du ellers vil spørge kan du maile wogl@tiscali.dk
Mc.Kinnell Besvaret April 11, 2006 Rapporter Besvaret April 11, 2006 fødsel på svensk Vi fik vores første barn da vi havde boet 1½ måned i SE .... Når først fødslen er igang er der ikke meget der kan misforståes. Den korte udgave lattergas = lustgas Presse = krysta AV = Aaaaaajjjj og nej hvis du får tilbudt syre er det ikke farligt Held og lykke Kan btw sige at vi begge gange har født i Ystad og kommer også til det denne gang.
Mouse Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Hey.... 3:Er der danske læger på sygehusenes fødeafsnit? (jeg forstår ikke svensk endnu..) * At føde i DK er ingen garanti for, at der tales dansk: Da min kæreste fødte på Gentofte for 3 år siden, var den vagthavende jordemoder ......... svensk ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu