Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle. Var lige en tur forbi 3 butik for at tegne abb. men fik derefter at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Har boet i se siden 1. feb. i år. Jeg syntes det godt nok er hurtigt at man bliver blacklistet, uden at skylde em øre til nogen. Betaler altid regninger til tiden. Er der nogle der har været ude for det samme og hvad gjorde i for at løse problemet. Håber i kan hjælpe. Nu er det måske ikke så vigtigt med telefonen, men hvad hvis man skal ud at købe et tv eller andet på afbetaling for så at få at vide at det ikke kan lade sig gøre og jeg aner ikke hvorfor.

Besvaret
Hej alle. Var lige en tur forbi 3 butik for at tegne abb. men fik derefter at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Har boet i se siden 1. feb. i år. Jeg syntes det godt nok er hurtigt at man bliver blacklistet, uden at skylde em øre til nogen. Betaler altid regninger til tiden. Er der nogle der har været ude for det samme og hvad gjorde i for at løse problemet. Håber i kan hjælpe. Nu er det måske ikke så vigtigt med telefonen, men hvad hvis man skal ud at købe et tv eller andet på afbetaling for så at få at vide at det ikke kan lade sig gøre og jeg aner ikke hvorfor.
Prøv en gang at søge på det!!! For der står omkring ca. alt hvad du vil vide!
Besvaret

Hej thomas Jeg blev sg'u ikke meget klogere på søgningen, fordi den ikke besvarer mit spørgsmål til hvem der har oplysninger om mig. Jeg aner jo ikke hvem jeg skal henvende mig til for at få afklaret hved problemet egentligt er. Så jeg prøver igen. Er der nogle der har haft samme/lignende erfaring og hvad gjorde i for at løse problemet.

Besvaret
.....den ikke besvarer mit spørgsmål til hvem der har oplysninger om mig. Jeg aner jo ikke hvem jeg skal henvende mig til for at få afklaret hved problemet egentligt er.
Mht. hvem du skal henvende dig til for at afklare hvad problemet er, så er det sted du har søgt om kredit måske nærliggende? De må da vide hvorfor de afviser? :rolleye: Mht. hvem der har oplysninger om dig, så er det måske snarere et spørgsmål om hvem der IKKE har oplysninger - nemlig skattevæsnet :scared: . Såvidt jeg har forstået, så er det i mange tilfælde skatteoplysninger, der ligger til grund for kreditvurderinger - og hvis du ikke tjener nogen penge, og derfor heller ikke betaler nogen skat, i Sverige, så optræder du i butikkens forespørgsel som værende uden indtægt ... ikke det bedste grundlag for en kreditvurdering :rolleyes: De steder, hvor de ikke vil acceptere dokumentation på dansk indkomst, må så bare undvære det, der kunne have været vores (sikkert meget lille i det store billede) bidrag til deres omsætning.
Besvaret

Ok, så lad mig sige det sådan, hvis det er svensk 3 du vil have, kan du ikke få det pga. manglende indkomst i se, så der skal du vente til du har boet i se i 3 år før det kan lade sig gøre! Men det ville være nemmere at svare dig korrekt hvis du skriver hvilket land du vil have tlf. i!

Besvaret
Ok, så lad mig sige det sådan, hvis det er svensk 3 du vil have, kan du ikke få det pga. manglende indkomst i se, så der skal du vente til du har boet i se i 3 år før det kan lade sig gøre! Men det ville være nemmere at svare dig korrekt hvis du skriver hvilket land du vil have tlf. i!
Hej Thomas. Det er ikke helt rigtig, den 4/2 bestilte jeg en Svensk 3 mobil via tre.se og den 9/2 hentede jeg mobilen på det lokale postkontor. Jeg har ingen indkomst i SE, og har heller ikke boet her i 3 år. :rolleyes:
Besvaret

Tak til alle der besvarede mit spørgsmål. Det var en 3 butik i SE, der ikke ville have mig som kunde. Ringede til dem og fik at vide at jeg skulle ringe til et firma der hed noget med D & B, så det vil jeg gøre. Men det er da lidt mærkeligt at man er "stemplet" fra starten. Hvis man ingen indkost har, hvordan skal man så betale for huslejen og alt det der følger med. Tror de at man flytter til se for at bo i telt.

Besvaret

Da jeg prøvede at få et 3 abm her i SE, fik jeg at vide. At det kunne jeg ikke, da jeg ikke var registreret ved skatteverket. Man skulle have boet her 1 år, inden det kunn elade sig gøre.....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...