Per Skrevet April 17, 2006 Rapporter Skrevet April 17, 2006 Hej, jeg har en bærbar Medion som er blevet defekt i strømstikket. Det vil sige at det er slidt op og det kun virker periodisk. Jeg ved ikke om det kan repareres eller om det skal udskiftes. Det er et sandt helvedet at skille sådan en bærbar computer ad (har prøvet) og skal nok have hjælp. Selve stikket er et ganske normal standard stik, men at komme ind til det Er det nogen som har ekspertise til sådan en opgave, eller kan henvise mig til én som kan? Jeg kender adskellige serviceværksteder i DK som skal have 850,00 kr. plus moms i timen for ulejligheden, men jeg søger altså en alternativ løsning
Gio Besvaret April 17, 2006 Rapporter Besvaret April 17, 2006 Hej' date=' jeg har en bærbar Medion som er blevet defekt i strømstikket. Det vil sige at det er slidt op og det kun virker periodisk. Jeg ved ikke om det kan repareres eller om det skal udskiftes. Det er et sandt helvedet at skille sådan en bærbar computer ad (har prøvet) og skal nok have hjælp. Selve stikket er et ganske normal standard stik, men at komme ind til det Er det nogen som har ekspertise til sådan en opgave, eller kan henvise mig til én som kan? Jeg kender adskellige serviceværksteder i DK som skal have 850,00 kr. plus moms i timen for ulejligheden, men jeg søger altså en alternativ løsning [/quote']Alt kan jo fikses....men ja, bærbare er hunde at gå igang med. Desuden er "discount"-mærkerne endnu mindre sjove at jobbe på. Er det "det lille strømstik" der er defekt? Altså det der kommer fra strømforsyningen? Du har vel tjekket at det ikke er kablet der er defekt lige ved stikket? Det er en standard-fejl, da det lille stik jo hives ind og ud en del. Og derfor har de det med at opbygge sporadiske løse forbindelser lige omkring hvor kablet går ind i stikket.
Per Besvaret April 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2006 Det er stikket inde i selve computeren der svigter periodisk, altså der hvor strømmen til computeren tilsluttes.
NGO Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 Kender ikke lige en Medions interne hemmeligheder. men da medion plejer at være noname bambs maskiner, er det sandsynligvis som i 80% af alle andre bærbare (IBM/lenovo er normalt lidt for sig selv) På samtlige nyere bærbare (de sidste 3-4 år) jeg har haft adskilt, har powerstikket været en port der er monteret direkte på bundkortet. Gætter på at det enten er, som GIO siger, stikket der er blevet sløvt, eller en af stikkets lodninger til bundkortet er gået fra. Det betyder så bare at maskinen skal splittes ad i atomer for at komme til. Det vile jeg overlade til en fagmand som giver garanti på det han laver, så slipper du også på at skulle forsøge at opdrive et nyt stik, som garanteret er umuligt at finde løst.
Per Besvaret April 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 19, 2006 Det vile jeg overlade til en fagmand som giver garanti på det han laver Fagmand er helt fint med mig. Jeg leder efter en fagmand som er til at betale Ikke en "guldsmed"
NGO Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 IT folk koster penge som alt andet håndværk 850 kroner i timen lyder for mig ikke specielt horibelt, hvis det ikke skal være sort. tvivler på at det kan gøres meget billigere, medmindre man tager et af de opslag der tit hænger i supermarkendet om den slags hjælp. (oftest til 150-300kr i timen) Men forvent så bare at det er en 16 årig computernørd og ikke en fagmand der ved hvad han laver, der dukker op.
Per Besvaret April 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 19, 2006 Men forvent så bare at det er en 16 årig computernørd og ikke en fagmand der ved hvad han laver' date=' der dukker op.[/quote'] Hm. :) Nu kender jeg computernørder som er ganske unge. Jeg har selv været én af dem engang. Jeg har faktisk stor respekt for deres kunnen. De er ambitiøse og er opdateret på viden inden for det der interesserer dem. Computer er jo et enorm stor område og det er umuligt at vide alt. Nogen er mestrer i netværk, andre i software,hardware,styresystemer o.s.v. Sidder der en knægt som siger, at han sq har styr på at skille min laptop ad og lodde et andet stik på mit bundkort så vil jeg bestemt være interesseret :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu