Jette Skrevet April 19, 2006 Rapporter Skrevet April 19, 2006 Hej, Hvordan er det med kalk i vandet i vandhanerne i Bunkeflo Strand? Her hvor vi bor i Danmark er der vildt meget kalk i vandet, så vi filtrerer det vi drikker. Vasketøjet må også have noget blødgøringsmiddel. På forhånd tak. :th2:
Guest jxhab Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Hej, Hvordan er det med kalk i vandet i vandhanerne i Bunkeflo Strand? Her hvor vi bor i Danmark er der vildt meget kalk i vandet, så vi filtrerer det vi drikker. Vasketøjet må også have noget blødgøringsmiddel. På forhånd tak. :th2: Jeg kan ikke lige udtale mig specifikt for Bunkeflo. Men det er lidt min overbevisning at der er langt mindre kalk i vandet, dog synes nogen det smager lidt mere af jern end det gjorde i Danmark. Jeg er dog selv rigtig glad for vandet og det er jo fantasitsk at ens glas osv ikke lider under den store kalkmængde der er i Kbh i hvert fald. Geografisk bor vi ca. 5-10 kilometer fra Bunkeflo, så mon ikke det samme gør sig gældende der =)
Jette Besvaret April 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 19, 2006 Tak skal du have, det var godt at høre. Mht. smagen, så kan vi blot fortsat filtrere det vi skal drikke. Men det er jo også rart for opvaske- og vaskemaskiner, at der ikke er så meget kalk i vandet - for ikke at tale om bilvasken
Guest Trine Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Vi bor i Limhamn, så vandforsyningen må være meget nær den i Bunkeflo. Der er absolut langt mindre kalk i vandet hvor vi bor. Det er meget tydeligt specielt i brusenichen og ved tøjvask. Smagen synes jeg ikke afviger...
Guest jxhab Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Vi bor i Limhamn' date=' så vandforsyningen må være meget nær den i Bunkeflo. Der er absolut langt mindre kalk i vandet hvor vi bor. Det er meget tydeligt specielt i brusenichen og ved tøjvask. Smagen synes jeg ikke afviger...[/quote'] Nå ja for den.. Det glemte jeg helt.. Hvis man har bruseniche eller fliser, kakler som ikke er hvide, så er det helt fantastisk så mærkbart det er. Smagen har jeg heller ikke problemer med og så en helt anden ting, så er det jo fantastisk at flytte fra 4.Sal til et hus og så kan man lige pludselig få ordenligt tryk på vandet, ordenlig koldt vand osv osv.. Men ja kalken er så absolut et minimum, vi bor også i Limhamn, så jeg tror det er samme vandforsyning for Bunkeflo, som Moerke skriver.
Homer Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Nu vi snakker om kalk i vandet - er der nogen der har erfaring med produkter som denne?: http://www.amtech.dk/default.asp?pid=1
Guest Trine Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 Nu vi snakker om kalk i vandet - er der nogen der har erfaring med produkter som denne?: http://www.amtech.dk/default.asp?pid=1 Nej, for vi har ikke haft problemer med kalk siden vi flyttede fra Vanløse....:)
Bunkeflo2003 Besvaret April 19, 2006 Rapporter Besvaret April 19, 2006 kun lidt kalk Hejsa, Bor i Bunkeflostrand - Der er selvfølgelig kalk i vandet, men det er ikke meget. Og vandet er dejligt at drikke direkte fra hanen. :)
Sasa Besvaret April 20, 2006 Rapporter Besvaret April 20, 2006 Vi bor i Bunkeflo og har ingen problemer med kalk hverken i bruser, vaske- eller opvaskemaskine. Har boet her i tre år
ulmus Besvaret April 20, 2006 Rapporter Besvaret April 20, 2006 Jeg har læst et sted, at svenskerne filtrerer vandet for kalk, inden det kommer ud til brugerne. Selv bor jeg i Almvik og har slet ingen problemer med kalk, og vandet smager dejligt.
runel Besvaret April 29, 2006 Rapporter Besvaret April 29, 2006 Nu kender jeg ikke stederne i alle bor helt præcist (af gode grunde) men vandet i hanerne i Malmö har en hårdhedsgrad på 6 dH og regnes for middelhårdt. Blødt vand regnes ved 5dH og under. Vandet var tidligere hårdt men efter de har taget et afkalkningsanlæg i brug har det hjulpet. Kaffen smager forøvrigt bedre med det blødere vand. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu