Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lidt spørgsmål mht. valg af bil. Jeg kan se at der er noget rabat på forsikring når man køber ny bil, hvordan hænger det sammen? Så vil jeg også gerne høre lidt erfaringer med de forskellige A4 diesel modeller, erfaringer med forbrug og must have udstyr...

Besvaret

Står præcis med det samme lige nu, har dog ikke noget fornuftigt at bidrage med andet end der ´vist nok´ til Audi og VW kan tilbydes igen ´vist nok` en prøveforsikring på 3 - 6 måneder `vist nok der koster hvad det ellers ville koste for et måned alene også kan man vist overtage den efter den givende tid...... vil helst ikke hænges op på det

Besvaret

Det der er med billig forsikring er at de første 2-3 år er vognskade garanti på. Derfor er forsikringen billigere. Hvis jeg stod lige nu og skulle vælge må jeg ærligt indrømme jeg ikke ville vide hvilken motor jeg skulle hælde i den. Det kommer også an på hvor meget du går op i brændstof økonomien? skal den køre langt langt eller bare langt på literen?

Besvaret

Jeg regner med at skulle køre en 150 km pr dag, og jeg går selvfølgelig en del op i brændstoftsøkonomien, mere at jeg er vild med hurtige biler, men når det meste af turen er på motorvej så er en diesel efter min mening meget fornuftig... Så kan man altid have en sjov vogn i garagen :D

Besvaret

Det med "fri forsikring" gælder vist flere steder end Audi, da jeg til min Skoda Fabia RS får 3 måneders forsikring hos Trygg-Hansa med i købet, uden krav om videre binding... Dog er det så vidt jeg kan se ikke en "direkte" helforsikring, da der grundet den vognskade garanti der er osv. Men jo forsikringen er der sikkert også på A4'eren!

Besvaret

Der ér jo så lige ltr-prisen på diesel i SE for tiden....11:47 på Preem for en time siden *brrr* Men ok...der kan jo tankes i DK - men alligevel....og de satser på at nå ny rekord-pris pr. tønde rå-olie i nærmeste fremtid!

Besvaret

Jeg havde en Passat st.car med 1.9TDI PD motoren med 130hk og 6 gear. Den var jeg sq glad for. Den kørte jeg også 140 km motorvej om dagen og var udemærket tilfreds med økonomien på omkring de 14-15 km/l Mener de nye TDI maskiner de laver hedder 2.0 Det er nok i den retning du skal kigge efter.:th2:

Besvaret
Der ér jo så lige ltr-prisen på diesel i SE for tiden....11:47 på Preem for en time siden *brrr* Men ok...der kan jo tankes i DK - men alligevel....og de satser på at nå ny rekord-pris pr. tønde rå-olie i nærmeste fremtid!
Man skal bare tage tilvalgsmulighed nr. 40 " Dansker tank, iställen för baggag utrymme" Det gør så at man får en ekstra 50 liters, foldbar, polystyren udskåret carbon fiber"look-a-like" tank ekstra der gør det værd at hente ekstra på DK siden, og spare godt 2Skr litteren pt.... erh... nårh nej!:rolleye: :D Sorry OT....
Besvaret

Jeg har selv lige købt en ny Audi. Der er 3 års vagnskade-garanti, hvilket betyder, at man "kun" selv skal betale for en trafik/halv-forsikring. Trafik/halv-forsikring er gratis i 3 måneder fra leveringsdatoen gennem Trygg-Hansa. Inden de tre måneder er udløbet vil Trygg-Hansa kontakte dig med henblik på en permanent forsikring. Du er dog ikke forpligtet til at vælge dem.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...