birkster1977 Skrevet April 21, 2006 Rapporter Skrevet April 21, 2006 Jeg har gjort mig overvejelser om at sælge min Bostadsrätt, men jeg er noget i tvivl om fremgangsmåden. Som jeg har forstået det, er det sælger (altså mig) som har ALLE udgifterne omkring salg og papir arbejdet, skøde osv. Nu har jeg læst den udemærkede guide ang. skat af fortjeneste ved salg af lejligheden, dog er jeg stadig lidt i tvivl, hvis man køber en lejlighed som er markant dyre end den man solgte, har jeg hørt at der ikke er tale om at man skal betale skat af fortjeneste på solgte lejlighed.. er det rigtigt forstået?
mrode Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Jeg har gjort mig overvejelser om at sælge min Bostadsrätt, men jeg er noget i tvivl om fremgangsmåden. Som jeg har forstået det, er det sælger (altså mig) som har ALLE udgifterne omkring salg og papir arbejdet, skøde osv. Yeps Nu har jeg læst den udemærkede guide ang. skat af fortjeneste ved salg af lejligheden, dog er jeg stadig lidt i tvivl, hvis man køber en lejlighed som er markant dyre end den man solgte, har jeg hørt at der ikke er tale om at man skal betale skat af fortjeneste på solgte lejlighed.. er det rigtigt forstået? Sådan har jeg også forstået det..
Lars C Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Nu har jeg læst den udemærkede guide ang. skat af fortjeneste ved salg af lejligheden' date=' dog er jeg stadig lidt i tvivl, hvis man køber en lejlighed som er markant dyre end den man solgte, har jeg hørt at der ikke er tale om at man skal betale skat af fortjeneste på solgte lejlighed.. er det rigtigt forstået?[/quote'] Du skal ikke betale skat nu men du udskyder den kun... (death and taxes - du slipper aldrig)
Sanni Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Du kommer til at betale skat for begge Ganske rigtigt som Lars siger... du skubber lorten frem foran dig. Når du så sælger bostadsret nr. 2 skal du betale skat af fortjeneste på begge lejligheder.
Nils Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Ganske rigtigt som Lars siger... du skubber lorten frem foran dig. Når du så sælger bostadsret nr. 2 skal du betale skat af fortjeneste på begge lejligheder. Man kan skubbe "lorten" igennem alle de boliger, det skal være og helt frem til gravens rand sågar, blot man hele tiden sørger for at gå op i standard og holder sig på svensk territorium. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu