Furland Skrevet April 21, 2006 Rapporter Skrevet April 21, 2006 Ja så har jeg endeligt fået en linje ind i huset, og skal nu ud i noget jeg ikke er synderligt vidende om, så spring til hjælp dem af jer der kan!!! Jeg har 24Mbit via Telejacket hos BBB, og fik deres bredbåndsmodm i sidste uge. Jeg har det pt. plugget direkte ind i min PC, med kun Windows Firewall som eneste beskyttelse hvilket måske ikke er helt så tryg en løsning. Nu vil jeg så have PC'en et andet sted end nu, og her vil jeg ud i trådløst pga. jeg vil undgå ledninger. Samtidigt skal jeg have det nødvendige udstyr til en IP telefon, som jeg så vil koble til Telsome. Alzoo: Jeg kigger på en D-Link DI-524/DWL-G510 54Mbit Router sammen med et PCI kort, til 795 Skr samlet, men jeg kan ikke lige finde ud af om den kører QoS som i snakker så meget om, eller om det i det hele taget er nødvendigt med den fart jeg har på forbindelsen... Dog siger TPTest at jeg kun får effektivt 12Mbit og ikke 24, men sådan er det vel at bo lidt uden for byen og centralen, men 12 er vel også godt nok :-) Nu skal jeg pt. kun have én PC koblet op permanent, men måske også gæster på besøg kunne få glæde af det... Jeg kan desværre ikke rigtigt overskue hvad det nu er jeg reelt skal have til IP telefonen, om det er en speciel boks, så jeg bare kan købe en gængs trådløs eller hvad, så alle anbefalinger modtages!!! Altså hvad er det optimale setup til 1 PC + 1 IP telefon på en 24Mbit BBB linie? Tak for hjælpen, og til det bedste svar følger måske retten til at fiske lidt Mörrumså laks i vores egen å i baghaven i år 2008.....;)
Gio Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Ja så har jeg endeligt fået en linje ind i huset, og skal nu ud i noget jeg ikke er synderligt vidende om, så spring til hjælp dem af jer der kan!!! Jeg har 24Mbit via Telejacket hos BBB, og fik deres bredbåndsmodm i sidste uge. Jeg har det pt. plugget direkte ind i min PC, med kun Windows Firewall som eneste beskyttelse hvilket måske ikke er helt så tryg en løsning. Nu vil jeg så have PC'en et andet sted end nu, og her vil jeg ud i trådløst pga. jeg vil undgå ledninger. Samtidigt skal jeg have det nødvendige udstyr til en IP telefon, som jeg så vil koble til Telsome. Alzoo: Jeg kigger på en D-Link DI-524/DWL-G510 54Mbit Router sammen med et PCI kort, til 795 Skr samlet, men jeg kan ikke lige finde ud af om den kører QoS som i snakker så meget om, eller om det i det hele taget er nødvendigt med den fart jeg har på forbindelsen... Dog siger TPTest at jeg kun får effektivt 12Mbit og ikke 24, men sådan er det vel at bo lidt uden for byen og centralen, men 12 er vel også godt nok :-) Nu skal jeg pt. kun have én PC koblet op permanent, men måske også gæster på besøg kunne få glæde af det... Jeg kan desværre ikke rigtigt overskue hvad det nu er jeg reelt skal have til IP telefonen, om det er en speciel boks, så jeg bare kan købe en gængs trådløs eller hvad, så alle anbefalinger modtages!!! Altså hvad er det optimale setup til 1 PC + 1 IP telefon på en 24Mbit BBB linie? Tak for hjælpen, og til det bedste svar følger måske retten til at fiske lidt Mörrumså laks i vores egen å i baghaven i år 2008.....;)Al´så...det her er jo noget jeg ved noget om - og så elsker jeg tilfældigvis også at fiske ;) Jeg har lige et starter-spørgsmål: Du skriver du har 12mbps på en 24-linie. Fint nok - men jeg går ud fra at du kun fortæller om din hastighed ned!? Til VoIP er din upload-hastighed mindst lige så vigtig. Hvad har du op-strøms på Telia-tingen?
Furland Besvaret April 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2006 Jeg kunne næsten gætte mig til at du både ved noget om det, men også bare SAD og ventede på mit spørgsmål!!! ;-) Det er en 24/1Mbit og den leverer iflg. TPtest 800Kb i up... Du nærmer dig retten til fri fiskning i Vramsån... og der er meget mere end laks på de 500m der er mine!
Gio Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Jeg kunne næsten gætte mig til at du både ved noget om det, men også bare SAD og ventede på mit spørgsmål!!! ;-) Det er en 24/1Mbit og den leverer iflg. TPtest 800Kb i up... Du nærmer dig retten til fri fiskning i Vramsån... og der er meget mere end laks på de 500m der er mine!He he...ok, godt så. Har du overvejet Telias egen VoIP-løsning? Heri får du vistnok også QoS på telefoni-delen, så du kan snakke uafbrudt uanfægtet hvad andre pc´er laver på din forbindelse samtidig. Men det burde der stå meget mere om på siden. Hvis du VIL have en anden løsning, så kan jeg sagtens hjælpe dig. Evt. kunne du droppe mig en PM - så tager vi den derfra.
andersen Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Har du overvejet Telias egen VoIP-løsning? Han skriver så godt nok at det er BBB han har... Jeg har 24Mbit via Telejacket hos BBB' date=' og fik deres bredbåndsmodm i sidste uge.[/quote']
Gio Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Han skriver så godt nok at det er BBB han har...Jeps...det er mig der sover. Tak for sparket :p
BS Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Jeps...det er mig der sover. Tak for sparket :p OT ON Du siger bare til. Vi står klar:th2: OT OFF
Guest Supermule Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Hvor trækker man et nummer henne?????????????? ;) OT ON Du siger bare til. Vi står klar:th2: OT OFF
Gio Besvaret April 21, 2006 Rapporter Besvaret April 21, 2006 Nu skal i to pakke jeres spydige kommentarer sammen. Den ene gemmer sig i Thule ovenpå et lager af jet-fuel, og den anden flygter på ski-ferie hver tredje uge. Hvis nu i kom med nogle brugbare kommentarer, istedet for at klukke over hver gang folk kvajer sig eller glemmer søgefunktionen, så kunne det være jeg gad tage jer seriøst ;)
dalbjerg Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 Jeg vil vælge en Linksys WRT54GL <-- Meget vigtigt med gl. Den kan tweaks, med ddwrt. Den understøtter QoS. (Bemærk dog at dette kun er i routeren og derfor kan der sagtens være knas på linien. jeg vil så købe en sipura 2000, og så bare en ganske almindelig trådløs telefon. Og så koble den op mod Telsome. (De er lidt dyre i abb. men jeg har aldrig oplevet problemer med dem). Din 24/1 mbit linie, kan sagtens kører IP telefoni. Men kan se Gio, hjælper jer, vil blot lige sige min mening. (Min løsning er strukket mere eller mindre sådan sammen, blotset fra jeg har min egen IP Central, derhjemme, som er koblet op mod Telsome.)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu