Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Sverige = ingen migräne Jeg har ikke haft migräne siden jeg flyttede herover for 10 år siden (7-9-13) så jeg har ikke styr på medicinen. Har jeg hovedpine er det Ipren 400 mg der funger. I Dk kan man ikke få de "stärke" blå, bar en mildere version. Jeg var på apoteket i Dk i sidste ude og bad om blå Ipren. HAR DU TALT MED DIN LÄGE, skreg källingen udover hele apoteket. Nej sagde jeg. SÅ KAN DU VIRKELIG IKKE KOMME HER OG FORLANGE RECEPTPLIGTIGE TING. Öh sagde jeg, jeg vidste ikke at de var på recept. KLART DU VED !! ELLERS KAN DU JO IKKE KENDE TIL DEM, KOM IKKE HER. Jeg forklarede så damen at jeg bor i Sverige og der kan man få den uden recept. TROR DU AT JEG LADER MIG LURE, (Tonen steg lige) DU TALER JO DANSK. Giv mig bare de lilla sagde jeg röd i hovedet, og så var dagen ödelagt. Så spörg ikke efter blå Ipren på Kastrup apotek. (Jeg tog 2 lilla og så gik hovedpinen väk)

• 2 weeks later...
Besvaret

Hej Alle Migræne er noget af det værste man kan have, har været plaget af det 3 år nu, ikke særlig tit, men har opdaget at det faktisk tit er samme tidspunkter. Kan huske at 2 år itræk har haft migræne når vi har talt varelageret op i forretningen, det er altid i Januar. Jeg har prøvet at købe nogle Solbriller, eller nogle møre briller i en prof. brilleforretning, har kun haft migræne 1 gang efter, jeg køre altid med dem, med mindre det er mørkt. For mig kan jeg somregl undgå en dyb migræne hvis jeg tager 2 piller (Permol), når jeg begynder at kunne se flimren for øjene. Bliver stadig lidt træt men ikke lige så slemt som hvis jeg intet gør. Konen er fra Kina, så har også været igennem alt. metoder :) men ikke prøvet det mod migræne, men ved alm hovedpine, virker "White Flower Oil" også :) Tror det er pebermynte olie eller noget -Claus-

• 10 months later...
Besvaret

Eeze Hej Anine Dine symptomer lyder præces some mine gennem mange år: migræne eller migrænesymptomer som synsforstyrrelser, kvalme og voldsom hovedpine b.la.. Det har for mig aldrig været så galt, at jeg har kontaktet læge, men jeg har, som du nu prøver med Eeze, for en del år siden allerede fundet et middel der hjælper. Desværre tror jeg ikke du herhjemme kan finde noget du kan bruge uden recept, men i Sverige kan Eeze købes på apoteket i håndkøb. Jeg kan nu ikke lide de bivirkninger, der er beskrevet i linket jeg fandt i google Jeg har været fået et tip fra sygeplejerske i london, der bruger man en pille med en kombination af 2 aktive stoffer (450 mg paracetamol (pinex) & 9 mg codein). Paracetamolens effekt bliver forstærket med codeinen og tilsammen virker de også muskelafslappende, så de også gennem afspændingen lindrer. Har jeg det slemt tager jeg 2 og allerede efter 10-15 minutter breder sig en tydelig effekt, som hjælper på hovedpinen også. Herhjemme kan Pinex (500 mg paracetamol) købes i håndkøb, men codeinen er på recept. MEN der er kommet en tablet, der svarer til den jeg får i London: Fortamol - men igen på recept herhjemme. Bivirkningerne er langt mindre og ikke så grimme som beskrevet for Eeze. Så jeg tror ikke du kan undgå din læge, hvis du skal have noget ordentligt virksomt. For de svagere midler kan som en anden skriver nævner i stedet føre til pillemisbrug med hyppigere hovedpiner som resultat. Fortamol kan du slå op i det danske lægemiddelkatalog. held og lykke :) TOVEF

Besvaret

Eeze Og Anine Som en anden skriver - en stærk kop kaffe til pillerne kan yderligere forstærke effekten. Men de herrer har ret i at du ikke kan kurere det, hvis det er migræne. Men en lindring af de voldsomme smerter kan jo være rart i sig selv og gøre det nemmere at komme over det. TOVEF

Besvaret

Eeze Spareråd Hejsa Eeze koster som det billigste 18 for 99,50 = 5,53 stk Køb i stedet http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=5492&ProductSKU=227656&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo Voltaren T 20 stk for 44,50 = 2,22 stk De inde holder det samme, altså 25 mg diklofenakkalium :th2: I stedet for at tage 2 kan i evt kombinere 1 pille med 1 bamyl koffein brusetablet, der indeholder 500 mg acetylsalicylsyra :-) Koffein udvider vist blodkarende, hvilket skulle hjælpe på pillens virkning PS. Om acetylsalicylsyra blandet med diklofenakkalium har en form for bivirkning, tør jeg ikke stå til ansvar for :rolleyes:

• 1 month later...
Besvaret
JeHar jeg hovedpine er det Ipren 400 mg der funger. I Dk kan man ikke få de "stärke" blå' date=' bar en mildere version. Jeg var på apoteket i Dk i sidste ude og bad om blå Ipren. HAR DU TALT MED DIN LÄGE, skreg källingen udover hele apoteket. Nej sagde jeg. SÅ KAN DU VIRKELIG IKKE KOMME HER OG FORLANGE RECEPTPLIGTIGE TING. Öh sagde jeg, jeg vidste ikke at de var på recept. KLART DU VED !! ELLERS KAN DU JO IKKE KENDE TIL DEM, KOM IKKE HER. Jeg forklarede så damen at jeg bor i Sverige og der kan man få den uden recept. TROR DU AT JEG LADER MIG LURE, (Tonen steg lige) DU TALER JO DANSK. Giv mig bare de lilla sagde jeg röd i hovedet, og så var dagen ödelagt. Så spörg ikke efter blå Ipren på Kastrup apotek. (Jeg tog 2 lilla og så gik hovedpinen väk)[/quote'] Haha.. Hvor er det underligt - altså logikken i at 400 mg er på recept når 200 mg fås i håndkøb. Hos vores lokale købmand kan man da købe 30 styks blå pakninger til høflig selvbetjening. Til gengæld er kodimagnyler vist på recept heroppe. Så tager man jo bare to 200 mg tabletter. I øvrigt er Ipren noget af det suverænt bedste til hovedpine syntes jeg - når ikke en mundfuld frisk luft klarer sagerne.
Besvaret

Nu lider jeg selv af migræne et par gange om året, så efter en større tur hos læge og øjenlæge, fik jeg medicinen der kan tage det hver gang. Relpax 40mg, det aktive stof hedder Eletriptan. Jeg har aldrig nogen mærkbare bivirkninger. Dog skal siges at pillerne er dyre, 3 stk for 150 DKK (ca). Men, når jeg har migræne, vil jeg sgu gerne betale 2.000 per pille, for at få den til at gå væk. Hmm, får lige set at jeg kun har 1 pille tilbage, det er vist på tide at bestille 3 mere. Edit. http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/relpax.htm

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...