Jump to content

Imod Dødskørsel

Recommended Posts

Guest ThomasO
Skrevet

Fik den her på mail idag. Holdaop hvor den liste vokser. Hej Min brors del af vores familie blev ramt af en frygtelig ulykke ipåsken. Hans nevø Tobias og dennes lille datter Ronja blev dræbt i en bilulykke afen ung bilist. Der er startet en underskriftindsamling for at få ændret straframmen til denne slags forbrydelser. Klik ind på nedenstående link http://www.tobias-ronja.underskrifter.dk/index.php Kærlig hilsen Michael Vestergaard

Besvaret
Fik den her på mail idag. Holdaop hvor den liste vokser. Hej Min brors del af vores familie blev ramt af en frygtelig ulykke ipåsken. Hans nevø Tobias og dennes lille datter Ronja blev dræbt i en bilulykke afen ung bilist. Der er startet en underskriftindsamling for at få ændret straframmen til denne slags forbrydelser. Klik ind på nedenstående link http://www.tobias-ronja.underskrifter.dk/index.php Kærlig hilsen Michael Vestergaard
Hej, Min dybeste sympati - og tak fordi du gør opmærksom på siden, jeg har skrevet under.
Guest Supermule
Besvaret

I er fandme ikke rigtig runde..... Lad nu folk der har forstand på det, dømme ham efter de love der eksisterer nu.... Det er IKKE medierne der skal styre strafudmålingen..... Det er den lovgivende magt i landet..... HUSK!!: Med lov skal land bygges......

Guest ThomasO
Besvaret

Du kan sgu selv være rund..... :lol: Det er lige så meget en måde at kondollere på. Han må sgu være glad over at se folk bakker op. Hvis ikke lovgivningen er god nok, så griber folk bare til selvtægt... det vil du måske hellere... Se hvad der sker i pædofelisager..... de svin skal da bare jages af dem der tør... Her kl. 19:13 er der 34.047 der er uenige med dig....:rolleyes: ikke så slemt at være tosset....når der er over 34.000 stærkt stigende der følger trop. :th2:

Besvaret
I er fandme ikke rigtig runde..... Lad nu folk der har forstand på det, dømme ham efter de love der eksisterer nu.... Det er IKKE medierne der skal styre strafudmålingen..... Det er den lovgivende magt i landet..... HUSK!!: Med lov skal land bygges......
Du glemmer at lovene laves af folkets representanter i folketinget og dem har man ret til at prøve at påvirke.
Besvaret
Jow Jow... så man må ikke påvirke en lov der stadig læses i kancelisprog, og er skrevet i en tidsalder hvor automobilen var noget med heste foran. Lad os sige det til alle lobbyister, som er i politik "Nu lader i bare være med at sige noget, da tingene er som de er....Færdig Basta!!!" Problemet med love idag, er at de i mange tilfælde ikke er tidssvarende, så man kun kan dømme ud fra en teoretisk forestilling! Tænk på hvor meget mere konkret lovene ville være, hvis de blev opdateret til nutid! Og JO indsamlinger og kritik af systemet er tilladt, da der jo ikke hersker sharialov i DK.
Guest ThomasO
Besvaret

He he he ... godt sagt Furland/Steen .... det næste bliver garanteret at pladderhumanisterne Willy Søvndal og Frank Aaen kommer med dumme kommentarer.... (Sorry mulle, det var ikke ment nedgørende imod dig altså.... en holdning er en holdning ;) ) De nærmer sig 40.000 nu, det er små 10.000 siden igår eftermiddag.

Besvaret

Jeg er altså også lidt skeptisk over for denne her. Der står mange steder at de vil have strenge straffe - der står bare ikke et eneste sted hvad den nuværende strafferamme er, og hvad man kan forvente at denne gut vil få af straf. Det virker ikke rationelt på mig. Hvis "folkestemningen" fik lov og dømme på baggrund af avisartikler, ville vi hurtigt få genindført dødsstraf i Danmark. Og næste gang en sådan ulykke skete ville de samme såmænd stadig argumentere for hårdere straffe. Hvad skulle man så gøre - lægge manden på hjul og stejle eller på anden hvis tortere ham til døde?

Besvaret
Jeg er altså også lidt skeptisk over for denne her. Der står mange steder at de vil have strenge straffe - der står bare ikke et eneste sted hvad den nuværende strafferamme er, og hvad man kan forvente at denne gut vil få af straf. Det virker ikke rationelt på mig. Hvis "folkestemningen" fik lov og dømme på baggrund af avisartikler, ville vi hurtigt få genindført dødsstraf i Danmark. Og næste gang en sådan ulykke skete ville de samme såmænd stadig argumentere for hårdere straffe. Hvad skulle man så gøre - lægge manden på hjul og stejle eller på anden hvis tortere ham til døde?
Det er jo ikke en person, erfaren ud i lovsprog der har lavet denne underskrifts indsamling. Han er jo bare i familie med de dræbte, og derfor gør han vel hvad han kan for at rejse spørgsmålet, uden at skulle indsende et helt nyt lovforslag. Jeg tvivler på, at han kan forudsige eller er belæst i strafferammen, og da man ikke ved om det er uagtsom mandrab eller uforsvarlig kørsel (ifht. hvad jeg nu har læst om ulykken) så er det vel også lidt svært at sige? Tænk hvis vi skulle dømme på avisartikler, så håber je bestemt mere på at det bliver Politiken, end Ekstra Bladet der bliver læst i hjemmene!!!:scared:
Besvaret

Selvfølgelig synes jeg da, at det dybt tragisk at denne ulykke er sket, og jeg er sådan set enig i, at fart-iditioen skal straffes HÅRDT efter den juridisk gældende strafferamme. Men for at skrive under på at han skal straffes HÅRDERE, er det da på sin plads at spørge : "Hårdere end hvad?" Det jeg b.a. stejler meget over er argumentationen i følgende tekst taget direkte fra hjemmesiden. STØT DENNE UNDERSKRIFTINDSAMLING STOP for dødskørsel og højere straffe til dem som begår disse dødskørsel og fratager livet fra uskyldige mennesker. Stop for dødskørsel - det er vi vel alle enige i - spørgsmålet er hvordan. Højere straffe til forbryderne - måske, men hvorfor?. Medierne har i deres interview med flere vanvidsbilister og fartbøller desværre konstateret, at de er umenneskeligt upåvirkelige af fartens tragedier. Hverken klip i kort, bøder eller formaninger om, at det kan gå grueligt galt for dem selv og andre især ved den høje fart de kører med på de danske veje - gør, at de vil sænke farten og tænke sig om. Her står hvorfor - og det er det, som er det skræmmende. For det første tages mediernes skriverier som bevis - yderst farlig praksis. Men bortset fra det skrives der jo faktisk at fartbøllerne ikke er i stand til at forstå at de uhyggelige konsekvenser kan ske for dem - de får fortalt at de kan dø af det, og at de kan slå andre mennesker ihjel, men det påvirker dem ikke. Hvad er så lige den præventive virkning i at vedtage hårdere straffe?. Hvis de ikke påvirkes af at de kan dø, hvordan skulle det så kunne skræmme at de kan ryge i fængsel i længere tid end før? Så der står faktisk at højere straffe ikke vil stoppe dødskørsel. Så det eneste tilbageværende argument for strengere straffe for denne slags kørsel er hævn. Jeg har da fuld forståelse for at en person, som har mistet sin ven på denne måde vil have hævn. Og hvis det var en af mine egne venner ville jeg nok heller ikke kunne undgå at ville det samme. Men nu hvor det ikke er en ven, har man vel trods alt pligt til at tænke sig om og holde hovedet koldt i stedet for at lade følelserne regere. Jeg kan ikke skrive under på en generel erklæring om, at vi skal afkræve ekstra hævn, når vi udemærket ved at det ikke virker.

Besvaret
Selvfølgelig synes jeg da, at det dybt tragisk at denne ulykke er sket, og jeg er sådan set enig i, at fart-iditioen skal straffes HÅRDT efter den juridisk gældende strafferamme. Men for at skrive under på at han skal straffes HÅRDERE, er det da på sin plads at spørge : "Hårdere end hvad?" Det jeg b.a. stejler meget over er argumentationen i følgende tekst taget direkte fra hjemmesiden. STØT DENNE UNDERSKRIFTINDSAMLING STOP for dødskørsel og højere straffe til dem som begår disse dødskørsel og fratager livet fra uskyldige mennesker. Stop for dødskørsel - det er vi vel alle enige i - spørgsmålet er hvordan. Højere straffe til forbryderne - måske, men hvorfor?. Medierne har i deres interview med flere vanvidsbilister og fartbøller desværre konstateret, at de er umenneskeligt upåvirkelige af fartens tragedier. Hverken klip i kort, bøder eller formaninger om, at det kan gå grueligt galt for dem selv og andre især ved den høje fart de kører med på de danske veje - gør, at de vil sænke farten og tænke sig om. Her står hvorfor - og det er det, som er det skræmmende. For det første tages mediernes skriverier som bevis - yderst farlig praksis. Men bortset fra det skrives der jo faktisk at fartbøllerne ikke er i stand til at forstå at de uhyggelige konsekvenser kan ske for dem - de får fortalt at de kan dø af det, og at de kan slå andre mennesker ihjel, men det påvirker dem ikke. Hvad er så lige den præventive virkning i at vedtage hårdere straffe?. Hvis de ikke påvirkes af at de kan dø, hvordan skulle det så kunne skræmme at de kan ryge i fængsel i længere tid end før? Så der står faktisk at højere straffe ikke vil stoppe dødskørsel. Så det eneste tilbageværende argument for strengere straffe for denne slags kørsel er hævn. Jeg har da fuld forståelse for at en person, som har mistet sin ven på denne måde vil have hævn. Og hvis det var en af mine egne venner ville jeg nok heller ikke kunne undgå at ville det samme. Men nu hvor det ikke er en ven, har man vel trods alt pligt til at tænke sig om og holde hovedet koldt i stedet for at lade følelserne regere. Jeg kan ikke skrive under på en generel erklæring om, at vi skal afkræve ekstra hævn, når vi udemærket ved at det ikke virker.
Jeg kan godt forstå din holdning, men problemet er jo at denne her sag kan blive tolket som uagtsomt mandrab eller andre ting i "småtinbsafdelingen" .. Se nu bare på ham der kørte galt i Brønshøj. Han har fået 2 års fængsel, for en handling som endte i at en mand, en dame og et ufødt barn mistede livet. I det mindste fik han hvad der karakterisers som en hård straf og derfor tilsidesatte højesteret hvad der er normal praksis. Uagtsomt mandrab straffes typisk med 6 til 8 måneder inden for kategorien hensysløs kørsel og det er ikke meget for at køre en person ihjel især når det netop er hensynløs kørsel, som jo indebære at føren har tilsidesat lov og orden og derfor har valgt ikke at følge lovgivningen og færdselsreglerne. Det bør have en konsekvens og den bør være strengere end 6 til 8 måneder. Måske ikke mere fængsel, men så må man gå ind og helt fratage dem retten til at kunne generhverve deres kørekort og måske endnu bedre konfiskere bilen permanent. Ham her som kørte manden og barnet ned, havde jo én gang fået frataget sit kørekort og måske burde han ikke ha haft chancen for at få det igen (selvfølgelig bør man her kigge på omstændighederne og begrundelsen af fratagelsen af kortet og derefter vurdere om det er permanent eller kun midlertidigt).. Nogle mennesker bør slet ikke fortjene at kunne få lov til at gå op til en ny køreprøve, de bør miste deres kort fordi de ikke kan administrere det og det er måske langt mere effektivt end en højere fængselsstraf. Mulighederne findes i dag så vidt jeg ved inden for lovpraksis men man gør vist bare ikke særlig meget nytte af dem. Beklager stavefejlene, det gik lidt hurtigt.
Guest Supermule
Besvaret

Så må folk jo gøre sig de tanker at det indebærer visse ofre at bevæge sig i trafikken.... Om man vil det eller ej....... Det er synd for dem det går ud over, men mere er der ikke at sige til det.... Begge er døde....Hvad er det så lige de efterladte vil??? Det er jo dem selv og DERES tab de reagerer på.... Lad os af tabusere døden og få en fornuftig holdning til den. Vi skal alle den vej, før eller siden.... Nogle skal bare lidt før afsted og det er det. Skal vi også til at tage hævn over en lastbilchauffør der klemmer en cyklist ihjel??? Tabet er det samme.... omstændighederne forskellige.... Hvorfor ikke gi' de unge mennesker steder at rase deres passion for fart af??? Så ville de ikke skulle opsnuse øde strækninger og udøve deres forehavende der.... Ville det ikke redde flere liv end at sætte strafferammen op??? Mediehysteri er hvad det er og folk falder i med rund hånd.... Fordi de ganske enkelt er opdraget til at følge strømmen og ikke tænke selvstændige tanker....

Besvaret
Så må folk jo gøre sig de tanker at det indebærer visse ofre at bevæge sig i trafikken.... Om man vil det eller ej....... Det er synd for dem det går ud over, men mere er der ikke at sige til det.... Begge er døde....Hvad er det så lige de efterladte vil??? Det er jo dem selv og DERES tab de reagerer på.... Lad os af tabusere døden og få en fornuftig holdning til den. Vi skal alle den vej, før eller siden.... Nogle skal bare lidt før afsted og det er det. Skal vi også til at tage hævn over en lastbilchauffør der klemmer en cyklist ihjel??? Tabet er det samme.... omstændighederne forskellige.... Hvorfor ikke gi' de unge mennesker steder at rase deres passion for fart af??? Så ville de ikke skulle opsnuse øde strækninger og udøve deres forehavende der.... Ville det ikke redde flere liv end at sætte strafferammen op??? Mediehysteri er hvad det er og folk falder i med rund hånd.... Fordi de ganske enkelt er opdraget til at følge strømmen og ikke tænke selvstændige tanker....
Nu har jeg ikke selv skrevet under på den der annonce.. Men.. Jeg har stadig en holdning og den er absolut i favør til ofrene. Jo jeg synes det ville være godt at give de unge steder at ræse, men må jeg lige minde dig om det jo stadig var dig selv der var ude efter Martin Trinity omkring hans kørsel? Netop fordi du ikke mente det var forsvarligt, den måde han kørte på? Hvis jeg må benytte lejligheden for at citere dig ordret: (citat) "Du har ikke børn og jeg ved ikke om du planlægger det, men når du får nogen så ved du hvad jeg taler om... Der er intet på denne klode der gør mere ondt et at miste et barn, og sker det for mig og det er en der har kørt ræs eller spillet smart, ville han ønske at de kunne bure ham inde på livstid. " (citat slut) Jeg mener ikke man kan sammenligne cyklister der dør i en ulykke og så en 19 årig fyr der kører hensynsløst eller en lidt ældre fyr som vælger at forsøge at overhale en bil i den modsatte kørselsretning og vel og mærket inde i en byzone.. Jeg ved slet ikke hvordan du selv ville reagere hvis der sad en og skrev det samme til dig efter du lige havde mistet din kæreste/kone og jeres barn fordi en eller anden havde valgt, uden at have noget udsyn at give los og køre meget stærkt over en bakke.
Besvaret
Hvad skulle man så gøre - lægge manden på hjul og stejle eller på anden hvis tortere ham til døde?
Ja ærlig talt !! :fight: Når nu ikke de milde straffe virker præventivt og dommerne ikke syntes at eks. Brønshøj ulykken var "slem" nok til at udnytte strafferammen....så er der vel næsten ikke andet tilbage. Iøvrigt tog Moderen til den dræbte pige også sit eget liv, lige for at gøre sagen endnu mere pikant. 2 år for den ulykke er ca 8 år for lidt !! For der var ofrene pløjet ned(var selv med til ulykken via mit job)
Hvis de ikke påvirkes af at de kan dø' date=' hvordan skulle det så kunne skræmme at de kan ryge i fængsel i længere tid end før?[/quote'] Det gør det måske heller ikke....men det fjerner dem da fra vejene så meget desto længere .oO(lader lige vær med at skrive mere da jeg bliver lidt harm....sry) :eek:
Besvaret
Det er da godt der er plads til os alle, her i verden... Der er intet Tabu i døden, vi vælger bare individuelt hvordan vi vil håndtere den! Dem som sørger over den meningsløse død deres pårørende har fået, er vel i deres fulde ret til at manifestere deres sorg på hvilken som helst måde, de måtte ønske det? Følger jeg strømmen når jeg reagerer på det...næh egentligt ikke! Jeg tilkendekiver simpelthen min sympati til de mennesker der har mistet, og min foragt for ham som har taget! Det hedder også empati at kunne have forståelse og følelser for noget som andre mennesker har oplevet. Det er jo ikke nødvendigt at jeg sidder og tud-brøler, bare fordi det er sket, men det er vel iorden at ryste på hovedet, og ærgre sig over meningsløsheden ved deres død? Du vill jo også, qua den quote på noget du tidligere har skrevet, handle i sorg og afmagt om du mistede dit barn/børn, og det ville da være fuldstændigt ligemeget hvordan det var sket, din "hævn" ville vel være den samme...eller hvad? At lave racerbaner, reder ikke liv, da du ikke kører mere forsvarligt i trafikken, fordi du godt kan lide at køre stærkt på en bane! Ansvarlighed, modenhed og omtanke reder liv, da du bare skal tænke dig om for at se hvad der kan være en dårlig idé. Det er da en lodret løgn, at tro en knajt/mand med en potent gejlet bil ALDRIG vil trykke lidt ekstra på speederen hvis det "...liiiige kunne være lidt sjaw i gaden...". Du kører måske kun uansvarligt på Knutstorp, og i trafikken er du den barmhjertige samaritaner, der holder for de ældre bilister, og stiger ud af bilen for at vise med håndtegn at du gerne vil svinge????.... yeah right.
Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor er deres død meningsløs???? Hvorfor så ikke rende rundt til samtlige mennesker i dk, der dør og tilkendegiv din sympati til deres efterladte??? Skal der være forskel på folk???? Grunden til at der er så mange underskrifter på den side er IKKE fordi folk sørger, men fordi det er nemt at skrive under på nettet..... Hvor mange tror du ville rejse til Århus???, for at tilkendegive deres sympati??? Ikke mange vel.... Resten er bare noget humanistisk pladder gejl...... Vågn op til verden og indse den ikke er så uskyldig, som mange vil gøre den til.... Der omkommer iøvrigt flere mennesker ved angreb fra flodheste end der dør i trafikken herhjemme???? Skal vi straffe flodhesten eller forbyde den???? Det er jo dælme synd for de negere dernede......., eller er der for mange af dem og det måske bare er naturens måde at luge ukrudtet ud??? Man ved det ikke, men jeg har ikke set noget sted på nettet, hvor man kan samle ind til flodhesteofre....... Har du???

Det er da godt der er plads til os alle, her i verden... Der er intet Tabu i døden, vi vælger bare individuelt hvordan vi vil håndtere den! Dem som sørger over den meningsløse død deres pårørende har fået, er vel i deres fulde ret til at manifestere deres sorg på hvilken som helst måde, de måtte ønske det? Følger jeg strømmen når jeg reagerer på det...næh egentligt ikke! Jeg tilkendekiver simpelthen min sympati til de mennesker der har mistet, og min foragt for ham som har taget! Det hedder også empati at kunne have forståelse og følelser for noget som andre mennesker har oplevet. Det er jo ikke nødvendigt at jeg sidder og tud-brøler, bare fordi det er sket, men det er vel iorden at ryste på hovedet, og ærgre sig over meningsløsheden ved deres død? Du vill jo også, qua den quote på noget du tidligere har skrevet, handle i sorg og afmagt om du mistede dit barn/børn, og det ville da være fuldstændigt ligemeget hvordan det var sket, din "hævn" ville vel være den samme...eller hvad? At lave racerbaner, reder ikke liv, da du ikke kører mere forsvarligt i trafikken, fordi du godt kan lide at køre stærkt på en bane! Ansvarlighed, modenhed og omtanke reder liv, da du bare skal tænke dig om for at se hvad der kan være en dårlig idé. Det er da en lodret løgn, at tro en knajt/mand med en potent gejlet bil ALDRIG vil trykke lidt ekstra på speederen hvis det "...liiiige kunne være lidt sjaw i gaden...". Du kører måske kun uansvarligt på Knutstorp, og i trafikken er du den barmhjertige samaritaner, der holder for de ældre bilister, og stiger ud af bilen for at vise med håndtegn at du gerne vil svinge????.... yeah right.
Besvaret

Fair nok! Jeg har nu meldt mig ind i Pladderhumanisternes Fællesorganisation, og vil afholde mig fra at komme med følelsesmæssige udbrud, andre steder end vores fælles-græde-grupper! :rolleyes: Jeg har været til stede i verden længe nok, til at være ganske afklaret med tingenes tilstand, så det bekymrer mig nu ikke. Meningsløsheden ved det hér, er ikke at kunne generalisere det med "flodhesteangreb", "at naturen luger ukrudt" eller "at det var deres tur", men bare en simpel tilkendegivelse om at lige præcis De to, fik en skæbne der er trist. Dermed IKKE sagt at andre ikke lider samme skæbne, også i Afrika hvor flodhestene åbentbart IKKE overholder færdselsloven og bare løber rundt og moser folk på savannen, med deres solfilm for øjnene og rævehale i den blinkende antenne.... man må jo heller ikke glemme, at de afrikanske færdselsmyndigheder jo slet ikke kan følge med i efterspørgslen på storvildtjægere til at "kontrollere trafikken" (ie. nedjustere bestanden, så de brådne kar i flodheste bestanden ikke lærer at løbe stærkt) Jeg har iøvrigt lige været ovre og banke på min granne's dør og spurgt hvornår de sådan ca. regner med at en af dem dør, da jeg så kunne tilkendegive min sympati på forhånd! De kiggede måbende på mig, og sagde jeg vist skulle prøve hos ham den gamle længre nede af vejen, da der var større sandsynlighed for at han dør før dem. Det gjorde jeg så, men der var desværre udsolgt på Överskottsbolaget's lager for flodheste, så jeg kunne ikke fremskynde processen, med at få ham bragt af dage! Der er da mange ting der er blevet nemmere af at indernedded er blevet allemanseje, bla. at man kan sige hvad man vil. Det har vi gjort, fint, og så slutter jeg hér. Ps. Jeg oprette en hjemmeside, nu du har begrundet et egentligt statistisk grundlag for at sypatisere med de efterladte for flodhesteulykker, så kom endeligt med mere data. PAX:D

Besvaret
Hvorfor er deres død meningsløs???? Hvorfor så ikke rende rundt til samtlige mennesker i dk, der dør og tilkendegiv din sympati til deres efterladte??? Skal der være forskel på folk???? Grunden til at der er så mange underskrifter på den side er IKKE fordi folk sørger, men fordi det er nemt at skrive under på nettet..... Hvor mange tror du ville rejse til Århus???, for at tilkendegive deres sympati??? Ikke mange vel.... Resten er bare noget humanistisk pladder gejl...... Vågn op til verden og indse den ikke er så uskyldig, som mange vil gøre den til.... Der omkommer iøvrigt flere mennesker ved angreb fra flodheste end der dør i trafikken herhjemme???? Skal vi straffe flodhesten eller forbyde den???? Det er jo dælme synd for de negere dernede......., eller er der for mange af dem og det måske bare er naturens måde at luge ukrudtet ud??? Man ved det ikke, men jeg har ikke set noget sted på nettet, hvor man kan samle ind til flodhesteofre....... Har du???
Nej det er jo også fuldstændig usammenlignigt. Jeg forstår dig dog godt, men hvis formålet er at få råbt op og prøve at se om man kan gøre en forskel, det vil sige gøre noget mere præventivt, hæve straffen, rejse penge til en racerbane hvad ved jeg, så er det et fantastisk godt sted at starte, ellers går det jo bare i glemmebogen indtil der sker en lignende ting. Vi lever jo i et demokrati og det er jo folkets opgave at styrre politikkerne i den rigtige retning. Vi har valgt dem ind (flertallet har) og derfor har vi også en del i at skulle bestemme hvad de skal fokusere på. Det er jo i sidste ende også vores interesser de varetager og skal varetage!. (Denne sektion måske ikke så konkret for os som ikke kan stemme fordi vi bor i Sverige, men i så fald for resten af den danske stemmeberretigede befolkning) Og hvis holdningen bare er at vi alle jo skal samme vej, så synes jeg da vi skal starte med at ophæve alle love. Så kan vi slippe alle morderne, voldtægtsforbryderne, de psykiske syge, og også flodheste fra ZOO fri og så må vi se hvem der har viljen til at overleve. Men anyways. Der er ikke grund til at diskutere det her så meget længere. Man kan have en holdning for og imod og det er helt fair. Så må folk selv tage stilling til om de vil skrive under på diverse hjemmesider. Jeg selv ganske enig med at der skal gøres noget mod folks vanvidskørsel, men om det er strengere straffe eller hvad der ellers skal gøres ved jeg ikke. Men noget skal der gøres. Jeg har dog valgt ikke at skrive under af helt andre årsager.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...